Gå til innhold

Tore Sagen: - Synd at Carl I. Hagen ikke ble drept i 2009.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har det jo med å true lytterne til radioprogrammet han er med i på livet og. Jeg prøvde å skrive det du skriver her i en av de andre trådene, men det er visst ikke viktig for de som ønsker å svartmale denne personen/NRK.

Greier ikke å se humoren og selvsagt er dette en politisk yttring.

Anonymous poster hash: f73e4...d80

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har det jo med å true lytterne til radioprogrammet han er med i på livet og. Jeg prøvde å skrive det du skriver her i en av de andre trådene, men det er visst ikke viktig for de som ønsker å svartmale denne personen/NRK.

NRK er nok ikke helt komforabel med dette, the proof is in the punding :

Den står for Tores egen regning. Vi har snakket med Tore og han har valgt å fjerne tweeten. Han har twitret fra sin private konto, men siden han jobber i NRK blir slike spissformuleringer forbundet med oss og det var uheldig i dette tilfellet.

Skrevet

NRK er nok ikke helt komforabel med dette, the proof is in the punding :

Den står for Tores egen regning. Vi har snakket med Tore og han har valgt å fjerne tweeten. Han har twitret fra sin private konto, men siden han jobber i NRK blir slike spissformuleringer forbundet med oss og det var uheldig i dette tilfellet.

Nei, når så mange har problemer med å forstå at dette var en privatpersons ytring, så må de jo be sin medarbeider moderere seg...

Om det er rett eller galt av NRK, eller medarbeidere i NRK, å uttale seg om politikk er uansett ikke diskusjonen her. Diskusjonen er om Tore Sagen kommer med drapstrusler, og det gjør han på ingen måte. På grunn av det som Mann 42 påpeker - Tore Sagen har en allerede godt innarbeidet satirisk humor som mange kjenner til. Spesielt de som følger han på Twitter, skulle man tro.

• Liker 2
Skrevet

Drapstrusler har jeg aldri påstått, derimot så viser NRK sitt sanne ansikt.

Skrevet

Drapstrusler har jeg aldri påstått, derimot så viser NRK sitt sanne ansikt.

Hva mener du NRK burde gjort i denne situasjonen? Landsforvist Tore Sagen?

P3 har forøvrig den siste tida brukt massevis av sendetid på å oppfordre lytterne sine til å stemme, uavhengig av parti. Om noe så burde NRK berømmes for å prøve å nå ut til unge velgere, og spesielt de som stemmer første gang.

• Liker 2
Skrevet

To tråder om samme tema har blitt flettet.

Surriball, mod.

Skrevet

P3 har forøvrig den siste tida brukt massevis av sendetid på å oppfordre lytterne sine til å stemme, uavhengig av parti. Om noe så burde NRK berømmes for å prøve å nå ut til unge velgere, og spesielt de som stemmer første gang.

Tore Sagen for President!

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor ta seg så nær av alt? Det hadde ikke blitt like mye oppstyr hvis det var jeg som skrev det Tore Sagen skrev.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor ta seg så nær av alt? Det hadde ikke blitt like mye oppstyr hvis det var jeg som skrev det Tore Sagen skrev.

Det kan vi jo ikke vite før du skriver det. Kom igjen, da!

Skrevet

http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10143265

Carl I. kan komme med en del provoserende visvas. Men her var Tore Sagen for drøy synes jeg. :nei:

Det har liksom ingen sammenheng...

Du sammenligner epler og kaniner.

Hagen uttalte seg i fullt alvor. Sagen kommer med en satirisk uttalelse fra sin rolle som satiriker.

• Liker 3
Skrevet

NRK burde ha avskjediget Tore Sagen. Det han sa, er mye mer alvorlig enn å kalle Stoltenberg for "krapyl".

Skrevet

Hva er forskjellen på denne og Petter Nomes utspill om irak.

http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=8350011

Når Tore Sagen uttaler seg om Hagen så bruker jo han sin kjendisstatus i NRK som brekkstang.

Forskjellen er ganske enorm. Nomes utspill var seriøst med politisk tyngde, og han talte vår hovedallierte midt imot. En alliert som vi har brukt milliarder på å logre for. Det er dårlig ryggsleiking å tillate en slik Obamakritiker å være programleder på vår rikskanal.

Sagen kom bare med ett hatsk og dumt utspill, som ikke betyr en dritt, eller kanskje det akkurat betydde det. En dritt.

Skrevet

Jeg ville ikke kalt det drapstrussel, men det var utrolig drøyt.

Samme hvem et slikt utsagn er rettet mot, så er det utrolig uhyggelig.

Lite gjennomtenkt, slo ikke an.. og ja..

Her er min tweet:

"Synd at nygifte Tore Sagen ikke stakk på bryllupsreise for et par dager siden. Da hadde han hatt annet å gjøre enn å uttale seg, og fortsatt å fremstått som mindre kjip.."

Anonymous poster hash: 68769...995

Alle vet at Carl Ivar er litt klovn. Og alle vet at Tore er proffklovn. Skadevirkningen av Tores utspill er at jeg rett og slett liker han dårligere, og det svekker underholdningsverdien av hans opptredener for min del.

Den store taperen her er altså Tore. Han burde ha vært på bryllupsreise og tatt seg av kona si i stedet.

• Liker 1
Skrevet

NRK burde ha avskjediget Tore Sagen. Det han sa, er mye mer alvorlig enn å kalle Stoltenberg for "krapyl".

Ja, Tore Sagen har nok sikkert uttalt seg negativt om både Stoltenberg og innvandrere på radio eller TV. Så det er jo visse likhetstrekk her. Om man ser bort i fra at Tore Sagen ikke er en rasist, ei eller en offentlig tjenestemann. Han er satirisk underholder og komiker.

• Liker 4
Skrevet

Ja, Tore Sagen har nok sikkert uttalt seg negativt om både Stoltenberg og innvandrere på radio eller TV. Så det er jo visse likhetstrekk her. Om man ser bort i fra at Tore Sagen ikke er en rasist, ei eller en offentlig tjenestemann. Han er satirisk underholder og komiker.

Sagens Hagen-disrespekt er ikke så veldig fjernt fra rasisters fremmedrase-disrespekt.

Skrevet

Det er kjent retorikk, bare hør på de gamle ap-sangene hvor de ønsker folk fra frp døde. Latterlig at han legger ut en sånn melding mot Carl I hagen, selvom jeg skal erkjenne at det var uheldig formulert så har han et poeng. Regjeringen har en innvirkning på hvordan kriminalitet skal straffes. I norge er det generelt alt for lave straffer, og mens folk venter på å sone så begår de nye lovbrudd.

Så var det bare det enkelt faktum at strengere straffer ikke virker, da. Faktakunnskap er det ikke så farlig med hos FrPere, men det er jo ikke noe nytt.

Anonymous poster hash: ffd0e...ebf

• Liker 7
Skrevet

Sagens Hagen-disrespekt er ikke så veldig fjernt fra rasisters fremmedrase-disrespekt.

Hagen er ikke en folkegruppe, han er en offentlig person som uten omtanke for familien til den drepte kvinnen velger å dra drapet inn i valgkampen for å prøve å score noen billige poeng til partiet han en gang ledet.

• Liker 6
Skrevet

Hagen er ikke en folkegruppe, han er en offentlig person som uten omtanke for familien til den drepte kvinnen velger å dra drapet inn i valgkampen for å prøve å score noen billige poeng til partiet han en gang ledet.

Jeg oppfatter det ikke sånn. Han motarbeider jo Frp i valgkampen. Det ser ut som om han er sur på Siv.

Jeg tror ikke han prøvde å score noen som helst poeng på bekostning av familien til den drepte. Dette var trolig ett rent irritasjonsutspill fordi en mann drepte mens han sto i soningskø. Ett ærlig spontant irritasjonsutbrudd.

Skrevet

Så du mener at Hagen, mannen som står bak opposisjonpartiet som er bygget på lettkjøpte poenger, ikke gjør dette som et politisk innspill rett før valget?

Jeg går i så fall ut i fra at Sagen ikke tolket det slik, men tolket det slik jeg tolker det, og rett og slett hadde et irritasjonsutspill fordi en godt voksen mann som burde hatt mer takt og tone så totalt overser følelsene til de som står midt oppe i situasjonen.

• Liker 3
Gjest FuturePrimitive
Skrevet

Med tanke på politimannen som mistet jobben fordi han kalte Stoltenberg noe såpass lite drøyt som "krapyl", så burde Tore Sagen definitivt miste jobben for å ønske Hagen død.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...