AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #1 Skrevet 5. september 2013 http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10143265 Carl I. kan komme med en del provoserende visvas. Men her var Tore Sagen for drøy synes jeg. Det har liksom ingen sammenheng... Anonymous poster hash: 68769...995 7
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #2 Skrevet 5. september 2013 Jeg skjønner han etter at Carl sa at det er de rødgrønnes feil at Anja er død. Herregud.. Anonymous poster hash: 2d78f...0af 8
Jolene Skrevet 5. september 2013 #3 Skrevet 5. september 2013 Det er kjent retorikk, bare hør på de gamle ap-sangene hvor de ønsker folk fra frp døde. Latterlig at han legger ut en sånn melding mot Carl I hagen, selvom jeg skal erkjenne at det var uheldig formulert så har han et poeng. Regjeringen har en innvirkning på hvordan kriminalitet skal straffes. I norge er det generelt alt for lave straffer, og mens folk venter på å sone så begår de nye lovbrudd. 10
Singha Skrevet 5. september 2013 #4 Skrevet 5. september 2013 Tore glemmer nok at dette kan virke drøyt for folk som ikke er vant til hans måte å være på. 5
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #5 Skrevet 5. september 2013 Jeg skjønner han etter at Carl sa at det er de rødgrønnes feil at Anja er død. Herregud.. Anonymous poster hash: 2d78f...0af Greit at han reagerer. Men Hagen har da flere ganger kommet med sleivspark. De forbigås gjerne best i stillhet. Sagens utsagn var verre, og helt unødvendig. Anonymous poster hash: 68769...995 4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #6 Skrevet 5. september 2013 Jeg skjønner han etter at Carl sa at det er de rødgrønnes feil at Anja er død. Herregud.. Anonymous poster hash: 2d78f...0af Hvem sin feil er det at denne voldsmannen gikk fri og hadde mulighet til å drepe da? Anonymous poster hash: c6c96...b8b 5
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #7 Skrevet 5. september 2013 Tore glemmer nok at dette kan virke drøyt for folk som ikke er vant til hans måte å være på. Sier det samme om Carl I Hagen jeg da. Det er kjent retorikk, bare hør på de gamle ap-sangene hvor de ønsker folk fra frp døde. Latterlig at han legger ut en sånn melding mot Carl I hagen, selvom jeg skal erkjenne at det var uheldig formulert så har han et poeng. Regjeringen har en innvirkning på hvordan kriminalitet skal straffes. I norge er det generelt alt for lave straffer, og mens folk venter på å sone så begår de nye lovbrudd. Kan jeg spørre hvilken AP-sang som sier at folk fra FrP bør dø? Anonymous poster hash: 2d78f...0af 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #8 Skrevet 5. september 2013 Hvem sin feil er det at denne voldsmannen gikk fri og hadde mulighet til å drepe da? Anonymous poster hash: c6c96...b8b Tror du det at med FrP i regjering så kommer en person til å få 10 års fengsel for å ha slått noen? Det kommer faktisk ikke til å skje, og uttalelsen til Hagen var unødvendig også med tanke på familien. Sårende å lese noe sånt. Anonymous poster hash: 2d78f...0af 8
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #9 Skrevet 5. september 2013 Greit at han reagerer. Men Hagen har da flere ganger kommet med sleivspark. De forbigås gjerne best i stillhet. Sagens utsagn var verre, og helt unødvendig. Anonymous poster hash: 68769...995 Synes det er bra noen endelig reagerer litt på det han Hagen sier jeg. Dette var rett og slett for drøyt. Anonymous poster hash: 2d78f...0af 5
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #10 Skrevet 5. september 2013 http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10143265 Carl I. kan komme med en del provoserende visvas. Men her var Tore Sagen for drøy synes jeg. Det har liksom ingen sammenheng... Anonymous poster hash: 68769...995 Som det står i linken din: "Til VG utdyper Sagen kommentaren sin slik: - Jeg skrev det for å illustrere at det ser ganske usivilisert ut å bruke ord som drap, død og blod i tilsynelatende siviliserte sammenhenger. Dessuten har jeg helt rett, skriver han i SMS til VG, og legger til:- Eller så kan jeg jo si som Carl: Det var en uheldig spissformulering, men jeg står for budskapet.". Anonymous poster hash: 7dbda...f72 14
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #11 Skrevet 5. september 2013 Dessuten har jeg helt rett, skriver han i SMS til VG. Det er så dumt med folk som synes noe er helt forkastelig, og så gjør de det samme (eller noe verre) selv. Jeg synes han kunne reagert på en langt penere/mer ordentlig måte. Anonymous poster hash: 68769...995 7
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #12 Skrevet 5. september 2013 Det er så dumt med folk som synes noe er helt forkastelig, og så gjør de det samme (eller noe verre) selv. Jeg synes han kunne reagert på en langt penere/mer ordentlig måte. Anonymous poster hash: 68769...995 Men ser du ikke at det viser hvor forkastelig Hagen er selv? Om noen svarer han på en like forkastelig måte så skjønner kanskje Hagen for en gangs skyld at han bør holde seg for god for sånt som dette? Anonymous poster hash: 2d78f...0af 6
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #13 Skrevet 5. september 2013 Men ser du ikke at det viser hvor forkastelig Hagen er selv? Om noen svarer han på en like forkastelig måte så skjønner kanskje Hagen for en gangs skyld at han bør holde seg for god for sånt som dette? Anonymous poster hash: 2d78f...0af Joda. Men jeg tror ikke dette går inn på Hagen. Jeg tror at det må gå opp et lys for han selv, for at han skal begynne å moderere seg. Å synke like lavt/lavere er ikke bra. Og når han sier at det han skriver er sant, så bare viser det jo at han går langt over streken. Han prøver ikke bare å få frem et poeng ovenfor Hagen.. Anonymous poster hash: 68769...995 1
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2013 #14 Skrevet 5. september 2013 Synes det er bra noen endelig reagerer litt på det han Hagen sier jeg. Dette var rett og slett for drøyt. Anonymous poster hash: 2d78f...0af Er du også enig i måten Sagen reagerer på? Han bør miste jobben, mener jeg. Når først han politimannen mister jobben for å kalle Stoltenberg for et krapyl. For øvrig synes jeg det var usmakelig av Hagen å slå politisk mynt på denne tragedien. Det bør også få konsekvenser.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #15 Skrevet 5. september 2013 Det er så dumt med folk som synes noe er helt forkastelig, og så gjør de det samme (eller noe verre) selv. Jeg synes han kunne reagert på en langt penere/mer ordentlig måte. Anonymous poster hash: 68769...995 Tror nok det var bevisst å "herme etter" Hagen... Og her gjør han det igjen: http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10143265 - Sagen har nå slettet Twitter-meldingen og erstattet den med følgende: «Jeg trekker min tweet, det var en uheldig spissformulering, men jeg står for hovedbudskapet». Anonymous poster hash: 7dbda...f72 4
flesvik Skrevet 5. september 2013 #16 Skrevet 5. september 2013 (endret) Drapstrussel vs å kommentere en konsekvens av juss politikken ved å peke på en aktuell sak. to ganske forskjellige ting i allvorlighetsgrad. Og når sagen etterpå sier at han fortsatt står ved drapstrusselen sin er det ganske så ille. Endret 5. september 2013 av flesvik 6
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #17 Skrevet 5. september 2013 Drapstrussel vs å kommentere en konsekvens av juss politikken ved å peke på en aktuell sak. to ganske forskjellige ting i allvorlighetsgrad. Og når sagen etterpå sier at han fortsatt står ved drapstrusselen sin er det ganske så ille. Regnes dette som en drapstrussel - http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10143265 ? Anonymous poster hash: 7dbda...f72
flesvik Skrevet 5. september 2013 #18 Skrevet 5. september 2013 (endret) Regnes dette som en drapstrussel - http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10143265 ? Anonymous poster hash: 7dbda...f72 Ja å mene at noen burde bli drept og gå ut offentlig med det er det... Endret 5. september 2013 av flesvik 1
Harlekin Skrevet 5. september 2013 #19 Skrevet 5. september 2013 Så utrolig barnslig oppførsel. Når skal disse menneskene blir voksne, egentlig?
Raven Emerald Skrevet 5. september 2013 #20 Skrevet 5. september 2013 Synes ikke det er nødvendig å legge ansvaret for kriminelle handlinger hos andre enn den som har utført handlingen. Jeg synes det er like utidig å hevde at de rød-grønne har ansvaret for Anjas død, som det var da FrP ble tillagt ansvar for ABBs drapstokt. Uansett hvordan straffeutmålingen er eller ikke er der til lands, er det fortsatt forbryteren som begår forbrytelsen. Det er dennes valg. Og det må være mulig å kunne klage på lovverket, uten fordele skyld til andre enn forbryteren. For det er ikke tvil om hvem som har skylden for dette drapet. Og skal man fordele skyld til andre, kan man like gjerne fordele litt skyld til offeret også. Det var jo hun som var på feil sted til feil tid. Og så kan man legge litt skyld på foreldrene til denne mannen, siden de ikke tok tak i problemene hans da det ble klart at han hadde problemer. Og så kan vi kanskje skylde litt på foreldrene til de rød-grønne, siden opphavet ofte overfører sine holdninger til avkommet. La oss skylde på alle andre enn drapsmannen selv, alt han gjorde, var jo å benytte seg av mulighetene alle andre gav ham. Hva om mannen hadde sittet inne i 2 år for det han tidligere har gjort, og så kom ut, og drepte en annen kvinne? Hadde det vært den sittende regjeringens feil fortsatt? Siden han i det hele tatt slapp ut... 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå