Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk satt inn kobberspiral tre måneder etter fødsel, hadde ikke fått mensen tilbake enda. Kan man ha spiralen uten å merke noe til den, og så når mensen kommer tilbake (mange måneder etterpå) få sterkere menssmerter enn man er vant til? Altså, er det spiralen som "gjør vondt" (altså burde jeg kjent den før mensen kom tilbake og) eller forsterker den bare de menssmertene man allerede har? Rart spørsmål kanskje, men jeg hadde liksom slått meg sånn til ro med at endelig hadde jeg funnet "min" prevensjon, og glemte å tenke over at jeg jo ikke hadde fått mensen tilbake enda. Men så ble det plutselig pms, ulvehunger, mensen, kramper fra h og fosterstilling på sofaen :-(

Kanskje jeg ikke liker kobberspiralen likevel...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også kobberspiral, og har til tider mer mensensmerter enn jeg hadde tidligere, men dette skjer ikke hver gang. En annen ting er at jeg blør endel mer enn jeg er vandt til, så kobberspiral er ikke helt min greie har jeg funnet ut.

Gjest Offensive Pie
Skrevet

Jeg har ikke større menssmerter med kobberspiral enn jeg hadde på hormonprevensjon, så det er sikkert individuelt :)

Skrevet

For min del har mensen vært akkurat som vanlig, også med kobberspiral. Merker ingen forskjell.

Du kan jo vente en gang eller to til, i tilfelle det tar tid å venne seg til den. Og blir det ikke bedre kan du vurdere å bytte til noe annet :)

Skrevet

Førate mens etter graviditet (og pilleslutt der eg ikkje hadde blødning( har vore vannvittig vonde for meg. Normalt har eg lite eller ingen plager under mens. Hadde ikkje meir vondt når eg hadde kobberspiral, kanskje ørlite grann meir blod einaste.

Skrevet

Jeg blødde mye mer og hadde sterke menssmerter når jeg hadde kobberspiral. Jeg tok den ut etter noen mnd for det ble ikke bedre.

Skrevet

Jeg hadde veldig vonde menssmerter før barn og kobberspiral. Nå har jeg nesten ikke menssmerter, men til gjengjeld så blør jeg så mye at jeg tror jeg skal dø hver gang :fnise:

Skrevet

Menssmertene er som før, men jeg blør mye mer og lengre. Før hadde jeg mensen i fire dager og ferdig med det, men nå er det småblødninger eller slim med blod i i opp til ti dager.

Skrevet

Sukk, jeg blør som en foss her jeg sitter/ligger... Har forsåvidt alltid blødd en del første dagen(e), men dette tok seg opp først i dag, tre dager etter jeg startet så smått. Kanskje jeg har glemt hvordan det var å ha mensen :-P

Men en ting jeg lurte på. Det sies jo at jernmangel er vanlig hos kvinner med kraftig menstruasjon. Er det da sånn at kvinner med jernmangel kanskje ikke burde ha en spiral som gir kraftigere menstruasjon og da? For jeg føler jo litt at det tilskuddet jeg tar bare renner rett ut igjen :-P

Skrevet

Kobberspiralen kan gi sterkere menssmerter og økt blødning.

Om du blør mye så gå til legen for å få sjekket jernlageret, kan godt hende du trenger tilskudd ja.

Anonymous poster hash: 96e44...e5f
Skrevet

Kobberspiralen kan gi sterkere menssmerter og økt blødning.

Om du blør mye så gå til legen for å få sjekket jernlageret, kan godt hende du trenger tilskudd ja.

Anonymous poster hash: 96e44...e5f

Jeg går allerede på tilskudd da jeg har jernmangel fra før. Derfor jeg kom til å tenke på at hvis jeg har jernmangel når jeg IKKE har mensen, så blir det jo litt dumt å bruke prevensjon som øker blødningen?

Skrevet

Jeg har hatt mensen siden jeg satt inn spiralen og det er snart 4 mnd siden... Jeg bliiiiiir gal snart !!!!

Anonymous poster hash: aeed9...b8d

Skrevet

Jeg har kobberspiral, og syntes den var helt topp helt frem til jeg begynte å ha ti til fjorten dager lange blødninger. I tillegg syntes jeg det luktet veldig mye av utflod. Mye og lange blødninger og skjemmende utflod i tillegg til pmsplager fra en annen verden gjør at jeg skal ta den ut og prøve hormonspiral i stedet så fort jeg har råd til det. Har hatt kobberspiralen i to år ca.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...