AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #1 Skrevet 6. september 2013 Hos seg selv og steller eller forer dem som om de eide dem selv? Er det en uting? Bare lurer på hva folk flest mener er vanlig? Anonymous poster hash: a8cf9...704
Antique Skrevet 6. september 2013 #2 Skrevet 6. september 2013 Jeg hadde ikke likt det, om noen pleide å slippe inn min katt inn hos seg - gi den mat osv. Jeg mener ikke det er vanlig hvertfall
¤Amygdala¤ Skrevet 6. september 2013 #3 Skrevet 6. september 2013 Det er en uting å gi andres katter mat, eller å invitere dem inn til stadighet,slik at de ikke lenger er sikre på hvor de egentlig bor.
Gjest Rodion Raskolnikov Skrevet 6. september 2013 #4 Skrevet 6. september 2013 Jeg mener at man ikke skal slippe andres katter inn i huset eller gi andres katter mat.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #5 Skrevet 6. september 2013 Jeg spør fordi jeg har flere naboer som har kommet bort til meg og sagt at de slipper inn kattene mine som om det var en selvfølge at det var greit. Hun ene sa til og med at katta mi hadde ligget i senga hennes om natta. Er jeg teit om jeg synes det er å trå over en grense? Jeg har også lagt merke til at den ene katten min har begynt å bli tjukk. Han får mat fra dyrebutikken hos meg som han alltid har gjort. Mistenker at han får mat en annen plass også. Han er kastrert, så jeg vil ikke at han skal få hva som helst. Anonymous poster hash: a8cf9...704
AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #6 Skrevet 6. september 2013 hadde noen tatt mine katter inn i huset sitt og gitt dem mat så hadde det blitt månelyst! før du veit ordet av det føler de at de har et nytt hjem å da har man plutselig ikke katt lenger. folk kan la være å holde på med sånne uting! greit nok om det er en liten kattunge på 4 uker (som av en eller annen grunn har kommet seg ut) men en voksen katt skal folk holde seg unna! Anonymous poster hash: 1244b...ccd 2
Gjest pilldorf Skrevet 6. september 2013 #7 Skrevet 6. september 2013 Jeg hadde aldri tatt inn en annen katt og gitt den mat hvert fall. Men hørte fra naboen at min katt hadde vært der inne og smakt på maten, før den ble jaget ut av de 2 andre kattene der.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #8 Skrevet 6. september 2013 Hos oss er det masse katter rundt omkring. Når vi har dørene åpne for å lufte hender det ikke sjeldent at det tripper inn en katt for å utforske. Da har jeg ikke hjerte til å jage den ut, så jeg lar den snuse rundt og den får også litt kos. Noen ganger kan den legge seg på sofaen og kose en halvtimes tid før jeg sier takk for besøket, men nå må den hjem. Anonymous poster hash: ad965...4dd 4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #9 Skrevet 6. september 2013 Men jeg gir de aldri mat. Anonymous poster hash: ad965...4dd 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #10 Skrevet 6. september 2013 TS her. Jeg ba de to damene som fortalte meg at de slapp inn kattene mine om å ikke gjøre det igjen på en høflig måte. Men jeg mistenker at de fortsetter med det når jeg ikke er der. Men det blir så vanskelig å be dem om å slutte når man ikke har bevis eller har sett det med egne øyne. Hva hadde dere gjort? Anonymous poster hash: a8cf9...704
Gjest HappyWaffle Skrevet 6. september 2013 #11 Skrevet 6. september 2013 TS her. Jeg ba de to damene som fortalte meg at de slapp inn kattene mine om å ikke gjøre det igjen på en høflig måte. Men jeg mistenker at de fortsetter med det når jeg ikke er der. Men det blir så vanskelig å be dem om å slutte når man ikke har bevis eller har sett det med egne øyne. Hva hadde dere gjort? Anonymous poster hash: a8cf9...704 kjøp sånn fancy kattekamera som man fester på halsbåndet :D:D geniale saker. da har du bevis ^^
Nefarian Skrevet 6. september 2013 #12 Skrevet 6. september 2013 TS her. Jeg ba de to damene som fortalte meg at de slapp inn kattene mine om å ikke gjøre det igjen på en høflig måte. Men jeg mistenker at de fortsetter med det når jeg ikke er der. Men det blir så vanskelig å be dem om å slutte når man ikke har bevis eller har sett det med egne øyne. Hva hadde dere gjort? Anonymous poster hash: a8cf9...704 Selvfølgelig kan du be dem igjen (på en pen måte) om ikke å slippe den inn... Det er en uting at folk slipper inn andres katter. Spesielt ille er det hvis man gir dem mat. Mange katter er svært sensible når det gjelder ny type mat, de kan få problemer med diare og oppkast, dessuten går en god del katter på spesialdiett pga urinveisproblemer, overvekt etc. Det blir en litt annen sak hvis de som slipper inn katten mistenker at katten er hjemløs, at den er svært tynn og virker ustelt og sulten. Dessuten kan det være veldig vanskelig å holde katter unna når det er sommer og man har dører og vinduer på vidt gap.
ninuska_ Skrevet 6. september 2013 #13 Skrevet 6. september 2013 (endret) Jeg synd det er en uting når noen tar til seg naboens katter som allerede har et hjem. Da kan de få seg egen katt hvis de vil ha noen å kose med om natta. Når det er sagt, så hadde vi besøk av alle naboens katter hos oss nesten hver dag. Det er fordi min fine herremann var så sosial og tok dem med innom. En etter en, eller i grupper. Jeg lot dem vandre inne i leiligheten, men jeg tok vekk maten og gav dem ingen oppmerksomhet. De var innom i 5-10 minutter og dro igjen. Noen av dem pleide også å komme innom for å se om pus var hjemme mens han var ute. Da var det samme prosedyre. Det syns jeg var greit, men jeg ville aldri tatt med noen sin katt hjem for å mate og kose med den. Jeg hadde syns det var hyggelig om noen gjorde det samme med min katt hvis han hadde en kattevenn, men han er så redd for andre mennesker utenfor leiligheten at det er ikke en problemstilling her Endret 6. september 2013 av ninuska_
Gjest Doh Skrevet 6. september 2013 #14 Skrevet 6. september 2013 Naboen vår har sluppet vår katt inn til seg, og hender at han har sovet der inne litt på dagen. Jeg synes ikke noe om det. Vi bor i rekkehus, og jeg er redd han skal vandre inne til andre og kanskje bli låst inne. Han er redd fremmede, så han hadde gjemt seg. Om noen hadde gitt katten vår mat hadde jeg blitt dritsur!
AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #15 Skrevet 6. september 2013 Det er en veldig dårlig idé. Har en katt med begynnende nyreproblem som nå får spesialfor for å forlenge livet så godt vi kan. Hadde blitt mildt sagt forbannet dersom noen hadde gitt henne mat. Anonymous poster hash: 1ca41...da9 1
Aurora M. Skrevet 6. september 2013 #16 Skrevet 6. september 2013 Jeg synes ikke noe om det. Så lenge de ser at katten er velfødd og tilsynelatende har et hjem, er det over grensen for min del. En ting er om katten smetter inn verandadøra og snuser rundt som snarest, eller er med en kattekompis hjemom en liten tur, en annen ting er om de lar den slå seg til inne og attpåtil mater den. For det første blir katten tilslutt forvirret og usikker på hva som egentlig er hjemme, for det andre er det som flere over påpeker, en fare m.t.p maten. Gamlepusen min f.eks gikk i likhet med AB over her på streng diett grunnet nyreproblemer, og kunne ha blitt alvorlig syk av feil for, i alle fall om det var snakk om mer enn en gang. Pusina mi kom inn sent her en kveld og luktet fremmed parfyme og fisk... Jeg ble regelrett sint. Jeg bor i blokk og er avhengig av å få henne inn til kvelden, og fisk er liksom mitt sikreste lokkemiddel. Hun har det som plommen i egget her. Trygt og godt, nok mat og kos. Det eneste de oppnår er å forvirre henne og skape problemer.
lykkepille Skrevet 6. september 2013 #18 Skrevet 6. september 2013 bor mange katter her i nabolaget, og ofte hører jeg dem mjaue og knurre høyt.. prøver å overse det meste, men klarer ikke alltid å gjøre det. Går derfor ofte ut med litt melk til katten, og stenger døra før jeg går opp igjen. Dette skjer heldigvis ikke så ofte
AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #19 Skrevet 6. september 2013 Nabo dama gjør det. Jeg ble ikke fornøyd,da jeg fant ut det. Min datter hørte at jeg snakket om det til søsteren min. Så sier hun: Hun kommer ikke til himmelen vis hun gjør det! Katten har allerede et hjem. Anonymous poster hash: 0edb0...258
AnonymBruker Skrevet 7. september 2013 #20 Skrevet 7. september 2013 Ja, det synes jeg ingenting om. Nabokatta får ikke komme inn i mitt hus, og jeg har heller aldri gitt den mat. Hvorfor? Jo, fordi det ikke er min katt. Katta har allerede et hjem og en eier, og det er viktig at katta ikke blir forvirret slik at den ikke vet hva som er hjem eller ikke. Når katten får dobbelt med matporsjoner øker sjansen for at katta blir overvektig, og den kan dessuten ha allergier som jeg ikke vet om. Hadde jeg selv hatt katt, hadde jeg ikke likt om naboene hadde tatt katta mi inn eller matet den. Min nabokatt er en veldig sosial katt som elsker mennesker, og den kommer ofte løpene for å hilse på eller for å leke i hagen når jeg er ute, men som sagt, det er ikke min katt, og derfor setter jeg klare grenser. Dette innebærer at jeg ikke går rundt å løfter katta eller sitter med den i fanget på verandaen. Litt kløing på øret eller magen synes jeg ikke at det er noe problem med. Anonymous poster hash: 07e9e...0cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå