Gjest Panama Skrevet 6. september 2013 #1 Skrevet 6. september 2013 Hei alle sammen Skal prøve å gjøre dette kort! Jeg og han var sammen i 4 år og elsket hverandre dypt. Vi var det paret som virkelig pleiet kjærligheten. Folk rundt oss sa alltid at vi var så heldige som hadde hverandre. Jeg stolte 100% på følelsene hans for meg. Det gjør jeg fortsatt. Vi elsker hverandre like mye nå, selv om det altså har vært slutt i 3-4 måneder. Hovedårsaken til bruddet var ytre omstendigheter (ikke noe mellom oss som par). Da det ble slutt, fikk han en ny venninne. Han sier at han har vært mye med henne i sommer fordi hun er den eneste som har stilt opp. Jeg finner i ny og ne noen ting som hinter om at det er mer mellom dem, men han nekter. Han sier at han elsker meg og vil ha meg og ingen andre, at han aldri ville gått videre så fort. Han har prøvd å få meg tilbake, men da har jeg stilt spørsmål om denne jenta. Og han sier det samme hele tiden: hun er en venninne som han bryr seg om, som han er mye med, men han vil ha meg. Jeg, på min kant, kommer ikke over hvor mye som tyder på noe annet. At de har vært mer intime enn som så. Men jeg får ikke noe "bevis" på dette, bare ting som tyder på det men som kan forklares på en annen måte. Likevel får jeg ikke ristet av meg den følelsen. Lyver han? Uansett, nå snakker vi mye om å bli sammen igjen. Men hovedårsaken til bruddet (altså ikke denne jenta, men andre ting) er fortsatt et problem. MEN, det som har skjedd de siste månedene gir inntrykk av at det kan løses likevel. Hvis dette kan løses, så ville jeg normalt ikke nølt med å bli sammen med han igjen. I hjertet mitt er han den rette for meg. Men, denne saken med jenta er et stort hinder for meg! Mine spm til dere: 1) Ville du oversett jenta og prøvd å løse hovedproblemet for å kanskje bli sammen igjen? 2) Er jenta en deal-breaker for å bli sammen med eksen igjen? PS: dette handler ikke om at han er singel og kan gjøre som han vil. Jeg er ikke sur på han, anklager han ikke for noe. Han har ikke vært utro eller lignende.
Gjest pilldorf Skrevet 6. september 2013 #2 Skrevet 6. september 2013 Dere elsker hverandre selv om det er slutt mellom dere. Og han finner en ny, men kaller det bare en venninne. Hvordan er erfaringen din fra tidligere da, TS ? Har han en tendens til å lyve i blant? Og mye rundt kontakten sin med andre venninner evt ? 1
Gjest Panama Skrevet 6. september 2013 #3 Skrevet 6. september 2013 Dere elsker hverandre selv om det er slutt mellom dere. Og han finner en ny, men kaller det bare en venninne. Hvordan er erfaringen din fra tidligere da, TS ? Har han en tendens til å lyve i blant? Og mye rundt kontakten sin med andre venninner evt ? Hei og takk for svaret! Nei, jeg har aldri opplevd en lignende situasjon med han før. Han har noen venninner, og jeg har møtt dem og de er kjempe hyggelige og gode jenter. De liker meg og jeg liker dem. Han har aldri løyet om dem. Også andre jenter, bekjente. Han har alltid introdusert meg for alle han hadde rundt seg og sagt ting rett ut når han ville møte noen av dem. Han kunne også sitte og chatte også fortelle meg f. eks "kjære, du vet xxx, hun har fått jobb i xxx". Han har nok helt sikkert løyet om ting generelt, men ikke noe om jenter. Denne jenta han henger med har jeg naturligvis ikke møtt.
Gjest pilldorf Skrevet 6. september 2013 #4 Skrevet 6. september 2013 Hei og takk for svaret! Nei, jeg har aldri opplevd en lignende situasjon med han før. Han har noen venninner, og jeg har møtt dem og de er kjempe hyggelige og gode jenter. De liker meg og jeg liker dem. Han har aldri løyet om dem. Også andre jenter, bekjente. Han har alltid introdusert meg for alle han hadde rundt seg og sagt ting rett ut når han ville møte noen av dem. Han kunne også sitte og chatte også fortelle meg f. eks "kjære, du vet xxx, hun har fått jobb i xxx". Han har nok helt sikkert løyet om ting generelt, men ikke noe om jenter. Denne jenta han henger med har jeg naturligvis ikke møtt. Hørtes ut som en ufin situasjon for din del ja. Er det noe nytt som har skjedd nå nylig da? Og er det vanlig at to mennesker som ELSKER hverandre slår opp, tror du?
Gjest Panama Skrevet 6. september 2013 #5 Skrevet 6. september 2013 Hørtes ut som en ufin situasjon for din del ja. Er det noe nytt som har skjedd nå nylig da? Og er det vanlig at to mennesker som ELSKER hverandre slår opp, tror du? Hva mener du med noe nytt? Ja, selvfølgelig er det vanlig at mange som slår opp likevel elsker hverandre. Men nå er ikke spm om vi elsker hverandre, men hva andre ville gjort i en situasjon som min.
Gjest pilldorf Skrevet 6. september 2013 #6 Skrevet 6. september 2013 Hva mener du med noe nytt? Ja, selvfølgelig er det vanlig at mange som slår opp likevel elsker hverandre. Men nå er ikke spm om vi elsker hverandre, men hva andre ville gjort i en situasjon som min. Hehe. Nei, selvfølgelig er dette IKKE vanlig, på noen måter. Og har du aldri skrevet et innlegg her på KG og spurt hva andre ville ha gjort i din situasjon altså? 1
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2013 #7 Skrevet 6. september 2013 Hørtes ut som en ufin situasjon for din del ja. Er det noe nytt som har skjedd nå nylig da? Og er det vanlig at to mennesker som ELSKER hverandre slår opp, tror du? er faktisk ikke uvanlig at man gjør det slutt til tross for at man elsker hverandre. å elske hverandre er ikke nok, det må mer til for å få et forhold til å fungere. om ikke kommunikasjonen er på plass for eksempel så nytter det lite om man elsker hverandre til døde. når det er sagt så syns jeg det er rart å gjøre det slutt om det ikke var noe problemer i forholdet men kun ytre problemer som ikke har med dem som par å gjøre. det henger ikke helt på greip
Gjest Pana Skrevet 6. september 2013 #8 Skrevet 6. september 2013 Hehe. Nei, selvfølgelig er dette IKKE vanlig, på noen måter. Og har du aldri skrevet et innlegg her på KG og spurt hva andre ville ha gjort i din situasjon altså? Ok, det er jo greit at du syns det. Men jeg henger ikke helt med. Hvis du ikke har råd, tanker, erfaringer, innspill om akkurat denne situasjonen, så venter jeg på at flere svarer.
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2013 #9 Skrevet 6. september 2013 Jeg ville ikke gått tilbake til en mann som var mye sammen med en annen jente mens det var slutt mellom oss. Ville regnet med at de var intime, siden han ikke var intim med meg. Og som vanlig: Menn lyver alltid om hvem de ligger med og hvor mange de har ligget med. Kan ikke stole på de svarene du får.
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2013 #10 Skrevet 6. september 2013 Hehe. Nei, selvfølgelig er dette IKKE vanlig, på noen måter. Og har du aldri skrevet et innlegg her på KG og spurt hva andre ville ha gjort i din situasjon altså? jo det er faktisk ikke uvanlig. å elske noen er ikke ensbetydende at man fungerer sammen med dem. jeg elsker min ex. men jeg måtte gjøre det slutt pga hans og mitt beste. jeg elsker han men vi fungerte ikke som kjærester
Gjest Panama Skrevet 6. september 2013 #11 Skrevet 6. september 2013 er faktisk ikke uvanlig at man gjør det slutt til tross for at man elsker hverandre. å elske hverandre er ikke nok, det må mer til for å få et forhold til å fungere. om ikke kommunikasjonen er på plass for eksempel så nytter det lite om man elsker hverandre til døde. når det er sagt så syns jeg det er rart å gjøre det slutt om det ikke var noe problemer i forholdet men kun ytre problemer som ikke har med dem som par å gjøre. det henger ikke helt på greip Hei! Helt enig med deg Men, jeg skrev ikke at det ikke var noe galt i forholdet (vi er langt fra perfekte), men det var ikke hovedårsaken til bruddet.
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2013 #12 Skrevet 6. september 2013 Hei! Helt enig med deg Men, jeg skrev ikke at det ikke var noe galt i forholdet (vi er langt fra perfekte), men det var ikke hovedårsaken til bruddet. alle har sine ting i forhold ja. men det henger bare ikke på greip at man gjør det slutt pga ytre påvirkninger om forholdet egentlig er greit
Gjest Panama Skrevet 6. september 2013 #13 Skrevet 6. september 2013 alle har sine ting i forhold ja. men det henger bare ikke på greip at man gjør det slutt pga ytre påvirkninger om forholdet egentlig er greit Ok, men det er nå vår situasjon og den er ekte, selv om det ikke gir mening for andre. Men jeg lurer fortsatt på hva andre ville gjort i en situasjon hvor de gjør det slutt med en de elsker men vil bli sammen igjen og det er ei jente i bildet. Ei som kan være venninne eller mer.
Gjest Lille-pus Skrevet 6. september 2013 #14 Skrevet 6. september 2013 Jeg tror vi trenger å vite hva som var hovedårsaken til at dere brøt opp. Innledningsvis sier du at "Hovedårsaken til bruddet var ytre omstendigheter (ikke noe mellom oss som par). og så Men, jeg skrev ikke at det ikke var noe galt i forholdet (vi er langt fra perfekte), men det var ikke hovedårsaken til bruddet Hovedårsaken synes å være viktig for oss til forstå litt av hvordan dette henger sammen, og for oss til å kunne evaluere hva vi selv ville gjort.
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2013 #15 Skrevet 6. september 2013 Ok, men det er nå vår situasjon og den er ekte, selv om det ikke gir mening for andre. Men jeg lurer fortsatt på hva andre ville gjort i en situasjon hvor de gjør det slutt med en de elsker men vil bli sammen igjen og det er ei jente i bildet. Ei som kan være venninne eller mer. nettopp derfor jeg mener det må ligge noe mer bak enn bare ytre påvirkninger. det virker som om han ikke ser på dette på samme måte som deg. jeg tror dessverre du har laga deg en fantasi om at det ikke er noe galt med forholdet men kun ytre ting. for meg virker det som om du klamrer deg til et falskt håp.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #16 Skrevet 6. september 2013 Det var vel slekta som satt seg på bakbeina, tenker jeg. Anonymous poster hash: 2de08...bef 1
Gjest Panama Skrevet 6. september 2013 #17 Skrevet 6. september 2013 nettopp derfor jeg mener det må ligge noe mer bak enn bare ytre påvirkninger. det virker som om han ikke ser på dette på samme måte som deg. jeg tror dessverre du har laga deg en fantasi om at det ikke er noe galt med forholdet men kun ytre ting. for meg virker det som om du klamrer deg til et falskt håp. Ok, da forstår jeg deg bedre. Men la meg oppklare det: Vi har hatt veldig mange opp-og nedturer i løpet av vårt forhold. Vi har kjent hverandre i ca 8 år totalt, men vært sammen de siste 4 årene. Det er langt i fra bare ytre påvirkninger som er grunn til at vi slo opp. Vi kranglet som alle andre par, gikk hverandre på nervene, diskuterte om dumme ting osv. Det snakket vi også om da vi skulle avgjøre om det var på tide å slå opp. Men vi hadde det mest bra sammen. Jeg kan jo si litt om "ytre påvirkninger": Som dere ser av nicket, er jeg ikke etnisk norsk. Det er ikke han heller. Han er asiatisk. Vi er begge født og oppvokst i Norge, faktisk har vi bodd i samme nabolag da vi var mindre (uten å kjenne hverandre før vi ble voksne). Pga dette, har det kommet en del motstand og det ble etterhvert for vanskelig for oss å være sammen. Dermed kranglet vi en del mer mot slutten. Jeg har naturligvis mange norske venner, men denne problemstillingen ser ikke ut til å gi mening til dem. Det forstår jeg, men jeg ville altså prøve det ut her uten å si så mye om grunnen til bruddet for å se om det genererte andre svar. Men det blir det samme her også (vet jo at de fleste som svarer er norske også altså).
Gjest Panama Skrevet 6. september 2013 #18 Skrevet 6. september 2013 Dette har altså vært likt for han og meg, hverken han eller jeg har noen fantasi om noe. Vi er helt enige og på samme bølgelengde når det gjelder grunnen til bruddet. Og det er nå han som er pådriveren for å bli sammen igjen. Men husk at denne saken handler om jenta; ikke om kultur og familie.
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2013 #19 Skrevet 6. september 2013 Dette har altså vært likt for han og meg, hverken han eller jeg har noen fantasi om noe. Vi er helt enige og på samme bølgelengde når det gjelder grunnen til bruddet. Og det er nå han som er pådriveren for å bli sammen igjen. Men husk at denne saken handler om jenta; ikke om kultur og familie. virker jo ikke som om han er på samme bølgelengde som deg om han allerede har funnet en ny. og det nytter lite å bli sammen igjen om ting er som før. om ingen av dere har reflektert og endret dere så vil ikke forholdet være liv laga uansett
Gjest perspektiv Skrevet 6. september 2013 #20 Skrevet 6. september 2013 Hei! ivrig gutt her Jeg syntes ikke du skal "gå ut ifra" at han har lagt med denne andre rente og jeg syntes akkurat det du skriver her burde du snakket med han om. For som du sier så elsker dere hverandre og når man gjør dette burde man virkelig ikke gi opp før dere faktisk må, for det å elske en er ikke så veldig normalt som folk skal ha det til. Lenge siden jeg virkelig følte eg elsket noen bortsett fra familie osv... Og syntes jo egentlig det virker som du har bestemt deg, iogmed at du skiver "ville du oversett jenta og prøvd å løse hovedproblemet for å kanskje bli sammen igjen?" selvfølgelig bør du gjøre det. Tenk tilbake på hvordan du hadde det når dere nettopp hadde slått opp. Kan tenke meg det var ensomt og at du hadde det helt forferdelig:( (selv vært der). Jeg tror nemlig at Xen din(forhåpentligvis kjæresten din igjen nå) hadde det mye på samme måte og trengte en å snakke med, være med. Om jenta er en deal-breaker er egentlig ikke så viktig her. Det som er viktig er at dere begge virker som mener det samme, og har lyst til å bli sammen igjen. Og jeg ser at du spør hva JEG ville gjort. Dette ville jeg gjort: (en liten konklusjon også ) Om jeg burde prøve igjen: Ja, fordi dere elsker hverandre(egentlig en god nok grunn bare dette mener). Burde du bry deg om den andre jenta: Nei, kanskje han trengte en å snakke med. Slik er det etter brudd. Forstår at du føler at han er din. Sånn vil det nok være en stund.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå