juliane Skrevet 6. september 2013 #1 Skrevet 6. september 2013 Inspirert av trådene som dukker opp med jevne mellomrom, der en gutt/mann fortviler fordi kjæresten/eksen har blitt gravid til tross for p-pillebruk og ønsker å beholde barnet mot hans vilje. I disse trådene er det svært lite sympati å hente fra brukerne på kvinneguiden, og uttalelser som går igjen er: "Neste gang bruker du kondom, selv om dama sier hun går på p-piller. Det kalles å ta ansvar.", "Skjønner meg ikke på fyrer, når skal de lære å bruke kondom uoppfordret?", "Du spilte selv rulett med fremtiden din da du hadde sex. Sex kan det bli barn av, sånn er det.", "Hvis du ikke vil ha avleggere, bør du la være å plante i fruktbar jord. Slutt å klag." osv. osv. Så jeg sitter og klør meg litt i hodet, er det virkelig sånn at folk i forhold bruker dobbelt opp med prevensjon? "Hver mann for seg selv", liksom? Hele grunnen til at jeg tilfører kroppen min hormoner på daglig basis er jo nettopp at vi skal slippe å bruke kondom. Og jeg mener jo at det er en selvfølge at man i et forhold har såpass tillit til hverandre at man stoler på at den som er ansvarlig for prevensjonen tar piller til riktig tid. Uhell skjer en sjelden gang, men da mener jeg virkelig at man må kunne få se på det som nettopp uhell, og ikke skylder på mannen fordi han ikke brukte kondom i tillegg. Og hvis dama med vilje har latt være å ta pillene sine er det hun som har begått et enormt tillitsbrudd i forholdet, og fremdeles ikke mannen som har gjort noe idiotisk ved å ikke bruke kondom i et fast forhold der man ikke planlegger barn. Så er dobbel prevensjon noe som faktisk praktiseres i de fleste forhold, eller er det bare en grei unnskyldning når man tar damas side i en tråd der det er uenighet om man skal beholde eller ikke? 14
Gjest unik Skrevet 6. september 2013 #2 Skrevet 6. september 2013 KG er stappfullt av kvinner som har lurt menn til å gjøre dem gravide ved å 'glemme' p-pillene sine eller 'slurve litt' med dem. Hva forventer du?
AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #3 Skrevet 6. september 2013 Jeg synes iallefall dere forskjell på et seriøst forhold og et forhold som går ut på å ha sex med exen i fylla. Hvis det et et forhold av den sistnevnte typen bør man tenke seg om ja, for man kan faktisk blir gravid også med prevensjon uten at det nødvendigvis er overlagt. Anonymous poster hash: e0997...0f0 7
Red-Ruby Skrevet 6. september 2013 #4 Skrevet 6. september 2013 Helt enig med deg,men jeg tenker likevel at det "sånn er livet" dessverre. Denne typen logikk kunne ha blitt brukt på mye. Se for deg en mann som har mange tegn på at han er utro,skal kvinnen da aldri undersøke saken nærmere ved å feks spørre, fordi man skal "stole på den man er i forhold med?" Fakta er at kjærest din er en menneske som alle andre. Han kan lage hull i kondom, han kan være utro,han kan til og med vise seg å være voldelig, så å våre OBS er alltid smart. Men jeg er helt enig med deg, jeg hadde blitt såret hvis mannen min stolte så lite på meg at vi måtte bruke dobbel prevensjon, eller for den saks skyld måtte spørre om han er utro. Jeg tror heller ikke at dette er så vanlig 3
Gjest nejve Skrevet 6. september 2013 #5 Skrevet 6. september 2013 Jeg går på p-piller, så selvfølgelig bruker ikke samboeren min kondom! Har ikke hørt om noen i min omgangskrets som praktiserer dette heller. Tviler på at det er så vanlig.
miramis Skrevet 6. september 2013 #6 Skrevet 6. september 2013 Hvis man blir gravid på prevansjon, og ikke begge ønsker barnet, bør man ta abort. Noe annet er et grovt overgrep syntes jeg (og jeg er kvinne, ikke bitterpikk).
Labbefrøken Skrevet 6. september 2013 #7 Skrevet 6. september 2013 Hvis man blir gravid på prevansjon, og ikke begge ønsker barnet, bør man ta abort. Noe annet er et grovt overgrep syntes jeg (og jeg er kvinne, ikke bitterpikk). Jeg syntes nå det ville vært et grovt overgrep og presse kvinnen til en abort hun ikke ønsker. Jeg er enig i at det er litt urettferdig for menn, men det kan rett og slett aldri bli likestilling på det område. Tema : Nei vi bruker ikke dobbelt opp 5
miramis Skrevet 6. september 2013 #8 Skrevet 6. september 2013 Jeg syntes nå det ville vært et grovt overgrep og presse kvinnen til en abort hun ikke ønsker. Jeg er enig i at det er litt urettferdig for menn, men det kan rett og slett aldri bli likestilling på det område. Tema : Nei vi bruker ikke dobbelt opp Hvis man er så sterkt imot abort, burde man ikke slurve med prevansjon! Mener da at menn ikke skal betale støtte, siden barnet ikke var planlagt eller ønsket.
Gjest abcdefgh Skrevet 6. september 2013 #9 Skrevet 6. september 2013 (endret) Endelig et fornuftig innlegg fra en kvinne om det emnet! Takk. Ellers selvfølgelig ikke dobbelt opp her heller , men vi har diskutert at abort er eneste alternativ om det skulle skje et uhell. Endret 6. september 2013 av abcdefgh 1
Lemming Skrevet 6. september 2013 #10 Skrevet 6. september 2013 Det er jo en interessant debatt i seg selv det def, hvor mye ansvar som skal påtvinges mannen når han ikke ønsker barn. Tenker forøvrig at det ikke må bli lov å tvinge noen til abort. Kanskje starte egen tråd om det? Tema: Nei, i de forhold jeg har såpass inngående kjennskap til, der kvinnen bruker prevansjon, brukes ikke kondom i tillegg. Kvinnen må jo da sørge for å ta ansvaret alvorlig, ikke slurve. Om uhellet likevel er ute, så mener jeg det er begges ansvar. Begge har jo vært med på leken!
Gjest abcdefgh Skrevet 6. september 2013 #11 Skrevet 6. september 2013 Jeg syntes nå det ville vært et grovt overgrep og presse kvinnen til en abort hun ikke ønsker. Jeg er enig i at det er litt urettferdig for menn, men det kan rett og slett aldri bli likestilling på det område. Tema : Nei vi bruker ikke dobbelt opp Kan ihvertfall bli likestilling ved at far kan frasi seg alt økonomisk ansvar. Det er vel det nærmeste man kan komme likestilling i en slik sak. 1
Labbefrøken Skrevet 6. september 2013 #12 Skrevet 6. september 2013 Hvis man er så sterkt imot abort, burde man ikke slurve med prevansjon! Mener da at menn ikke skal betale støtte, siden barnet ikke var planlagt eller ønsket. Man kan godt bli gravid uten å slurve med prevansjon. Men hvem skal betale støtte da? Når barnet ikke var planlagt fra moren sin side heller. Støtte må jo komme fra ett sted, ellers går det jo bare utover ungen. 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #13 Skrevet 6. september 2013 Kan ihvertfall bli likestilling ved at far kan frasi seg alt økonomisk ansvar. Det er vel det nærmeste man kan komme likestilling i en slik sak. Men det går bare utover barnet. Det kan aldri bli likestilling i en slik sak. Og selv om kvinnen er klar på at hun skal ta abort hvis uhellet er ute, kan graviditetshormonene gjøre såpass ugagn at hun snur tvert når hun er gravid. Og man kan ikke tvinge noen til å ta en abort. Har man sex er det alltid en risiko for å bli gravid, og det må man ta høyde for. Blir det graviditet og kvinnen setter seg på bakbeina vedr. abort, har ikke mannen så mye annet valg enn å ta ansvar. Anonymous poster hash: 965b3...66c 4
Labbefrøken Skrevet 6. september 2013 #14 Skrevet 6. september 2013 Kan ihvertfall bli likestilling ved at far kan frasi seg alt økonomisk ansvar. Det er vel det nærmeste man kan komme likestilling i en slik sak. Men da har ikke fedrene rett på samvær med barnet heller, og folk ombestemmer seg ofte etter år. Men ser hva du mener, men hvem skal gi støtte til barnet da?
Lemming Skrevet 6. september 2013 #15 Skrevet 6. september 2013 Kan ihvertfall bli likestilling ved at far kan frasi seg alt økonomisk ansvar. Det er vel det nærmeste man kan komme likestilling i en slik sak. Jeg er egentlig enig her, problemstillingene kommer senere. Hva hvis han angrer når ungen er 3 år gammel? Hva skjer da? Det heter jo at barnet skal ha rett til å bli kjent med faren, så da er det jo vanskelig å nekte han samvær hvis han ombestemmer seg senere... Slike ting tenker jeg gjør det mer komplisert lage slike regler..
Stormborn Skrevet 6. september 2013 #16 Skrevet 6. september 2013 Kan ihvertfall bli likestilling ved at far kan frasi seg alt økonomisk ansvar. Det er vel det nærmeste man kan komme likestilling i en slik sak. Men frasier han seg økonomien må han jo frasi seg alt annet også... Kan jo ikke komme et år etterpå å ville ha kontakt med ungen allikevel! 1
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2013 #17 Skrevet 6. september 2013 Men da har ikke fedrene rett på samvær med barnet heller, og folk ombestemmer seg ofte etter år. Men ser hva du mener, men hvem skal gi støtte til barnet da? Er det ikke barnet som har rett til samvær med begge sine foreldre? Beklager dersom jeg har misforstått, men jeg trodde at det var barna som har rettigheter til samvær.
Gjest abcdefgh Skrevet 6. september 2013 #18 Skrevet 6. september 2013 Man kan godt bli gravid uten å slurve med prevansjon. Men hvem skal betale støtte da? Når barnet ikke var planlagt fra moren sin side heller. Støtte må jo komme fra ett sted, ellers går det jo bare utover ungen. Abort om moren ikke vil forsørge det alene. Men det går bare utover barnet. Det kan aldri bli likestilling i en slik sak. Og selv om kvinnen er klar på at hun skal ta abort hvis uhellet er ute, kan graviditetshormonene gjøre såpass ugagn at hun snur tvert når hun er gravid. Og man kan ikke tvinge noen til å ta en abort. Har man sex er det alltid en risiko for å bli gravid, og det må man ta høyde for. Blir det graviditet og kvinnen setter seg på bakbeina vedr. abort, har ikke mannen så mye annet valg enn å ta ansvar. Anonymous poster hash: 965b3...66c Håper det blir en forandring på det. Det er helt bak mål at en kvinne kan påføre en mann en kostnad på 1 mill kroner ( 5000 i mnd i 18 år) uten at han kan ha noen retrett muligheter. I dagens LIKESTILTE samfunn blir det feil. Men da har ikke fedrene rett på samvær med barnet heller, og folk ombestemmer seg ofte etter år. Men ser hva du mener, men hvem skal gi støtte til barnet da? Om mor ikke da kan forsørge barnet blir det da naturlig at hun tar abort. Men frasier han seg økonomien må han jo frasi seg alt annet også... Kan jo ikke komme et år etterpå å ville ha kontakt med ungen allikevel! Det er jeg enig i. Ellers ikke vits med argumenter som gjør aborterende kvinner til større offer enn menn som ufrivillig må betale 1 000 000 kr over 18 år.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #19 Skrevet 6. september 2013 Så er dobbel prevensjon noe som faktisk praktiseres i de fleste forhold, eller er det bare en grei unnskyldning når man tar damas side i en tråd der det er uenighet om man skal beholde eller ikke? Det handler ikke om å ta damas side. Greia er at prevensjon ikke er 100 % sikker. Med p-piller skal det f.eks ikke mer til enn dårlig mage et par dager så er den ikke sikker. Så om du absolutt ikke vil ha barn så må du også ta ansvar selv. Bruk egen prevensjon og ikke ha se sex med damer du ikke kan se for deg å få barn med. Faktisk. Er en i et forhold og hun går på p-piller bør alle parter være inneforstått med at barn er en mulighet. Anonymous poster hash: e806b...b59 3
Lemming Skrevet 6. september 2013 #20 Skrevet 6. september 2013 Håper det blir en forandring på det. Det er helt bak mål at en kvinne kan påføre en mann en kostnad på 1 mill kroner ( 5000 i mnd i 18 år) uten at han kan ha noen retrett muligheter. I dagens LIKESTILTE samfunn blir det feil. Oi, 5000kr mnd da gitt. Du tjener bra du da? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå