AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #1 Skrevet 6. september 2013 Noen som kan tipse meg om hvor de selger sånt hen? Hvor masse karbohydrater pr 100 gram er det i slike? Og kan man spise ei hel plate uten å gå ut av ketose? Anonymous poster hash: 86f48...978
AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #2 Skrevet 6. september 2013 Kjøp mørk sjokolade minst 70%. Det er sunt å spise 1 bit om dagen med mørk sjokolade, men ikke en hel plate. Du kan altså spise noen biter om du vil skeie ut. Anonymous poster hash: cbf50...812
MilleVanille Skrevet 6. september 2013 #3 Skrevet 6. september 2013 (endret) Jeg ville ikke ha spist en hel plate.. Inneholder det tagatose i tillegg, vil du kanskje måtte sitte på do resten av kvelden også.. Endret 6. september 2013 av MilleVanille 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #4 Skrevet 6. september 2013 De har sukkerfri sjokolade i helsekost og velutstyrte matvarebutikker.Anonymous poster hash: 2b066...4fc 1
Gjest Funky Punk Skrevet 6. september 2013 #5 Skrevet 6. september 2013 Jeg kjøper masse sukkerfri sjokolade når jeg er i Sverige. Også kjøper jeg en Atkinsbar innimellom som inneholder mellom 1.8-3 karbo.
Gjest Gresshoppesang Skrevet 6. september 2013 #6 Skrevet 6. september 2013 Jeg trodde at noe av poenget med lavkarbo er at man mister lysten på søtsaker? Er slike sjokolader særlig sunne? 2
Gjest Funky Punk Skrevet 6. september 2013 #7 Skrevet 6. september 2013 Jeg har mistet mye av søtsuget ja, men det hender likevel at jeg får lyst på sjokolade I motsetning til før hvor jeg fint kunne spise sjokolade minst en gang pr uke, så spiser jeg nå kanskje bare 1 bar eller et par ruter en gang pr mnd.
Severus Skrevet 6. september 2013 #8 Skrevet 6. september 2013 Jeg så sukkerfri mørk sjokolade i Fri For hylla hos ICA supermarked.
Skjoldmøy Skrevet 6. september 2013 #9 Skrevet 6. september 2013 Jeg trodde at noe av poenget med lavkarbo er at man mister lysten på søtsaker? Er slike sjokolader særlig sunne? Mørk sjokolade er atskillig mindre søt enn lys sjokolade, så søtsuget trigges ikke i like stor grad. Sjokolade er dessuten sunt, helt på ordentlig! De ulike søtningsmidlene er en helt annen sak. Mange av dem kan virke lakserende, så en ender opp med buldrete, luftig eller løs mage om en spiser for mye. Det er dessuten en evig diskusjon om hvorvidt de kunstige søtningene er helskeskadelige eller ikke. Jeg er supersmaker, og sliter veldig med bitterstoffer, derfor velger jeg "ekte" sukker, agave eller kokosblomstsukker til det som skal søtes. Ergo kjøper jeg helst mørk sjokolade søtet med sukker.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #10 Skrevet 6. september 2013 Noen som vet navnene på sjokoladene uten karbo`? Anonymous poster hash: 86f48...978
Supraspinatus Skrevet 6. september 2013 #11 Skrevet 6. september 2013 Cavalier lager sjokolade med stevia. Ellers er 85% sjokolader veldig lite sukker i. 2
Løvetanten Skrevet 6. september 2013 #12 Skrevet 6. september 2013 Jeg lager gjerne en sjokoladetrøffel som kan være helt sukkerfri om du vil. ca 2 dl finmalte mandler (jeg bruker blender) ca 1 dl kakao rundt 50 g kokosfett (eller mindre. Prøv deg frem) vaniljedråper sukrin, stevia, tagatose, sukker eller hva enn du liker- nok til din smak. Bland alt sammen. Rull ut til kuler, og rull kulene i kokosmasse. Kan også ha kokosmasse i røra. Etter litt tid i kjøleskapet er de klare til å spises. 2
Gjest Gresshoppesang Skrevet 6. september 2013 #13 Skrevet 6. september 2013 Jeg lager gjerne en sjokoladetrøffel som kan være helt sukkerfri om du vil. ca 2 dl finmalte mandler (jeg bruker blender) ca 1 dl kakao rundt 50 g kokosfett (eller mindre. Prøv deg frem) vaniljedråper sukrin, stevia, tagatose, sukker eller hva enn du liker- nok til din smak. Bland alt sammen. Rull ut til kuler, og rull kulene i kokosmasse. Kan også ha kokosmasse i røra. Etter litt tid i kjøleskapet er de klare til å spises. Hørtes godt ut. Får du tak i vaniljedråper som ikke inneholder vanelin?
Supraspinatus Skrevet 6. september 2013 #14 Skrevet 6. september 2013 Hørtes godt ut. Får du tak i vaniljedråper som ikke inneholder vanelin? De har ofte på de store butikkene som mega/meny/ultra osv. Det går sikkert an å bruke vaniljepulver fra ekte frø også. Enten ferske eller tørkede. Tørkede selges på så og si alle helsekostforretninger i små glass.
Gjest Gresshoppesang Skrevet 6. september 2013 #15 Skrevet 6. september 2013 De har ofte på de store butikkene som mega/meny/ultra osv. Det går sikkert an å bruke vaniljepulver fra ekte frø også. Enten ferske eller tørkede. Tørkede selges på så og si alle helsekostforretninger i små glass. Jeg har frø. Det jeg lurte på var dråpene og om de finnes uten vanelin. Dråper har sterkere smak enn pulver fra frø.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #16 Skrevet 6. september 2013 Jeg har frø. Det jeg lurte på var dråpene og om de finnes uten vanelin. Dråper har sterkere smak enn pulver fra frø. Vanillin, heter det. Anonymous poster hash: 5ebe6...be5
Gjest Gresshoppesang Skrevet 6. september 2013 #17 Skrevet 6. september 2013 Vanillin, heter det. Anonymous poster hash: 5ebe6...be5 ...men du skjønte hva jeg mente? Ja? Flink pike! 1
Løvetanten Skrevet 6. september 2013 #18 Skrevet 6. september 2013 Hørtes godt ut. Får du tak i vaniljedråper som ikke inneholder vanelin? Jepp, bestiller denne: http://www.iherb.com/Frontier-Natural-Products-Fair-Trade-Vanilla-Extract-4-fl-oz-118-ml/35820
Gjest Gresshoppesang Skrevet 6. september 2013 #19 Skrevet 6. september 2013 Jepp, bestiller denne: http://www.iherb.com/Frontier-Natural-Products-Fair-Trade-Vanilla-Extract-4-fl-oz-118-ml/35820 Takk!
AnonymBruker Skrevet 9. september 2013 #20 Skrevet 9. september 2013 Nå har jeg trålet rundt jeg også for å finne sjokolade med mindre enn 5 karbs pr 100 gram i. Men finner ingen. det nærmeste jeg fant var 85% kakaosjokolade. Hvor finner man en god sjokolade uten sukker og nesten ikke karbohydrater? Må man gå på helsekostforretninger? Anonymous poster hash: 86f48...978
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå