Pimpel Skrevet 6. september 2013 #1 Skrevet 6. september 2013 Nå har jeg tabba meg ut... Jeg arva den perfekte kjolen fra mamma. Hun giftet seg i den for 30 år siden... Men det var to små flekker på den. Jeg har prøvd det meste, og har også renset kjolen. I desperat forsøk på å fjerne flekkene. Prøvde jeg å farge (!) over de med en hvit penn. Men selvfølgelig gled fargen ut. Og kjolen er i ivory farge. Jeg elsker kjolen, og det betyr mye for både mamma og meg at jeg gifter meg i den. Forslag til hva jeg kan gjøre nå? Flekkene er ikke store. Og de er på baksiden / siden av kjolen.
Pimpel Skrevet 6. september 2013 Forfatter #3 Skrevet 6. september 2013 Prøvd kalk ? Kalk? Hvordan / hvorfor virker det? Og hvordan skal det brukes? Og hvor får man kjøpt kalk? Og hva med pennmerkene? Vil de gå bort?
Ana_banana Skrevet 6. september 2013 #4 Skrevet 6. september 2013 Det kommer jo an på kjolen, men kan man sy på noe broderi eller pynt? Det er ikke med alle kjoler at det går da...
Pimpel Skrevet 6. september 2013 Forfatter #5 Skrevet 6. september 2013 Det kommer jo an på kjolen, men kan man sy på noe broderi eller pynt? Det er ikke med alle kjoler at det går da... Jeg har tenkt på det samme. Men det går ikke, siden stoffet er helt glatt der. Typisk nok! Jeg ELSKER kjolen til mamma. Så spørs det hvor synlig det faktisk er for andre?
Gjest Anubiel Skrevet 6. september 2013 #6 Skrevet 6. september 2013 Vil det skjules av et eventuelt slør? Har ingen gode tips til pennemerkefjerning, annet enn å rense den på nytt. Men det er vel litt risky.
Pimpel Skrevet 6. september 2013 Forfatter #7 Skrevet 6. september 2013 Det er veldig små flekker. Er det mulig å få de litt mer ivory? Jeg trodde kjolen var hvit, men det er den altså ikke det syns nesten ikke. Men skulle som sagt hatt fargen litt mer ivory.
Gjest Eurodice Skrevet 6. september 2013 #8 Skrevet 6. september 2013 Det er veldig små flekker. Er det mulig å få de litt mer ivory? Jeg trodde kjolen var hvit, men det er den altså ikke det syns nesten ikke. Men skulle som sagt hatt fargen litt mer ivory. Det er vel bare du som ser dem, hvis du ikke har tenkt å kringkaste det. La flekkene være, og ikke risiker å ødelegge kjolen med å forsøke flere remedier med å få dem fjernet. Når de til og med sitter på siden/baksiden, er det ingen som kommer til å legge merke til dem.
MissEi Skrevet 6. september 2013 #9 Skrevet 6. september 2013 Hiv på kalken på flekkene så dekker det over;)
Pimpel Skrevet 9. september 2013 Forfatter #10 Skrevet 9. september 2013 hehe Jeg såg på kjolen i går kveld. Og det er ikke sikkert det er så ille, som jeg først fryktet.. Jeg får prøvde den på i dagslys.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå