Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har funnet så mye gøy på ebay som jeg synes hadde passet til julegaver, men er dette kjipt eller dårlig gjort, mtp at varene er billige og med ymse kvalitet?

Anonymous poster hash: 4cdc5...3ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Langt ifra, det er da heller ikke alt på ebay som er av dårlig kvalitet? Det er en god ide, synes jeg, man kan få tak i ting som ikke selges i Norge, og spre innkjøpene over hele året. Hadde jeg vært litt mindre selvopptatt, hadde jeg garantert kjøpt gaver der!

• Liker 3
Skrevet

Jeg kjøper allitd masse julegaver på eBay!

Det er jo forskjell på selgere da, man får jo ALT på det stedet så eBay trenger ikke bety billig dritt. Julegaver jeg har kjøpt der er for eksempel (nye) bøker, plater, barneleker, t-skjorter, eksklusivt headset, designerklokke, converse-sko, kosmetikk/hårpleie og designer-kjøkkenutstyr. Men hvis du mener at du skal kjøpe ræl fra kina til et par dollars så spørs det jo litt hva det er. Klærne der kan være av lusen kvalitet og er veldig ofte altfor små for norske kvinner. Samme med skoene. Og elektronikken derfra er det så som så med. Så generelt ville jeg holdt meg litt unna akkurat det.

Men det er jo masse som er kjempebillig på eBay som er av god kvalitet også. Jeg har nettopp kjøpt luer, et skjerf og pulsvarmere til vinteren for 20-50 kr stk som jeg var VELDIG fornøyd med, et flott sett med grytekluter+kjøkkenhåndklær til et par hundre og en praktisk pilleboks å ha vitaminene mine i når jeg reiser på weekendtur til 0.99 dollars INKL frakt.

Jeg har også kjøpt en haug med tullegaver der, det er jo helt perfekt for gag gifts. Men det blir mer til bursdagsfester til folk jeg ikke er så nær, eller sånne gaver jeg bare gir uten at det er en anledning. Til jul liker jeg å gi litt fine ting.

Anonymous poster hash: ba16d...1a9
  • Liker 4
Skrevet

Nei jeg tenker å styre unna klær, sko og vesker, er ikke det som regel falskt uansett?

Det jeg har sett på, er søte te-kopper og forklær og slikt, som jeg ikke har funnet maken til i Norge.

Anonymous poster hash: 4cdc5...3ca

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjøper også en del av julegavene på ebay, både fordi jeg finner mange ting jeg ikke finner her hjemme, og fordi prisene er litt mer studentlommebokvennlige ;)

Enig med de over her, klær og elektronikk kan man kanskje styre unna, men billig trenger ikke nødvendigvis å bety dårlig kvalitet.;)

Anonymous poster hash: 2bae2...12a
  • Liker 4
Skrevet

Ikke teit det vel? Etter å ha jobbet i verste julehelvetet i fjor så kommer jeg garantert til å kikke etter julegaver på nett. Og da helst på utenlandske sider både for utvalg og pris :)
Det er jo bare til å være litt kritisk det, og styre unna ting som aPhone osv :lur:

• Liker 1
Skrevet

Hvis ting er veldig billige kjøper jeg et eksemplar, så kan jeg se om det passer som julegave, eller hvis det ser ut til å ha kortere levetid så kan det heller havne i adventskalenderen til ungene. Er det bra kvalitet kan jeg alltids bestille flere eksemplarer ;) venter nå på ryggsekk og pennal som jeg vurderer om jeg skal bestille flere av :)

Skrevet

Kjøper ikke julegaver på Ebay til de som er like Ebay-gale som meg.. :-) Finner mye fint til småtissene i familien der!

Skrevet

Kjøper ikke julegaver på Ebay til de som er like Ebay-gale som meg.. :-) Finner mye fint til småtissene i familien der!

Post et bilde, da vel!

• Liker 2
Skrevet

Ville ikke kjøpt noe fra ebay som er mistenkelig billig, kjedelig hvis gaven blir ødelagt med en gang.

Anonymous poster hash: 3fc00...ec9

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjøpte en spionklokke til min samboer til jul. Koster 1300kr i Norge, mens jeg betalte 350kr. Samme klokke - bare billigere. Og han er fremdeles kjempefornøyd. For min del har det ikke så mye å si hvor gaven kommer fra :)

Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
  • Liker 1
Gjest Funky Punk
Skrevet

Jeg elsker å få morsomme ebay gaver :fnise:

Har et familiemedlem som er skikkelig god på å finne rariteter på ebay og jeg får meg alltid en god latter når jeg åpner gavene fra denne personen. Setter pris på hver eneste gave, uansett om det er hjemmelaget, fra ebay eller hvornåenn man kjøper gaver

• Liker 2
Skrevet

Post et bilde, da vel!

Ting ventes på i posten, men kjøper fra private selgere fra gjerne UK pga leveringskostnader. Søker på "lego lot" og "lego city" og d kommer kjempebillig. : )

Skrevet

Kanskje ikke helt on topic, men er dere ikke redde for å få fake varer? Med giftige stoffer, deler som detter av. F.eks. du som kjøpte hjelm, tror du den er like gode som en du kjøper i sportsbutikken i Norge? Synes man bør si ifra til mottaker at gaven kan være fake sånn at de får vurdere selv om de tør å bruke den.

Anonymous poster hash: 33a86...1ad

Skrevet

Nei, det er ikke teit. Alt man finner på ebay er ikke av dårlig kvalitet, det handler bare om å vite hvor man skal lete. Etter snart 2000 kjøp så vet jeg meget godt hvor jeg skal handle og ikke. Og flere fikk gaver fra eBay fra meg i fjor, og det virket som samtlige var svært fornøyd med gavene. Det er ikke nødvendigvis Kina-ræl, jeg handler uansett stort sett mest fra Storbritannia og USA, da ofte klær, dvd'er/cd'er og andre ting de kan ha brukt for/ønsker seg.

Kanskje ikke helt on topic, men er dere ikke redde for å få fake varer? Med giftige stoffer, deler som detter av. F.eks. du som kjøpte hjelm, tror du den er like gode som en du kjøper i sportsbutikken i Norge? Synes man bør si ifra til mottaker at gaven kan være fake sånn at de får vurdere selv om de tør å bruke den.

Nei. Man kan selvfølgelig aldri vite noe 100%, men min erfaring tilsier at det er noe jeg stort sett ikke trenger å være redd for. Jeg handler dog kun varer fra USA/Storbritannia/Canada/Irland/Australia for å minimere kopirisken (mye fra Kina er dessverre kopier), og jeg har en del metoder for å finne ut om ting er ekte eller ei. Jeg sender meldinger til selgere for å se hvordan og når de svarer. Jeg leser nøye på reviews. Jeg bruker mange av de tidligere selgerne jeg har god erfaring med (med 2000 kjøp bak meg blir det en del). Jeg sjekker ikke bare hva som blir skrevet i reviewsene, men også karakterer. Og prosentandel. Dessuten kjenner jeg en del fra ebay-samfunnet slik at jeg kan dobbeltsjekke med andre ift kvalitet på produktene.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
  • Liker 1
Skrevet

Nei, men jeg hadde ikke bestilt hva som helst. Men jeg kommer nok til å handle litt der i år, til f.eks min ni år gamle søster så er planen å kjøpe en del øredobber, smykker, klemmer og dill som skal opp i en større boks (det er litt sånn ekstra gave ved siden av en større ting).

• Liker 1
Skrevet

Vet du i det hele tatt hva ebay er? For det høres ikke ut som det. Alt man finner der er ikke billigkopier fra Asia. Så lenge man kan å bruke siden, går det bra.

Anonymous poster hash: f1917...e14

• Liker 2
Skrevet

Vet du i det hele tatt hva ebay er? For det høres ikke ut som det. Alt man finner der er ikke billigkopier fra Asia. Så lenge man kan å bruke siden, går det bra. Anonymous poster hash: f1917...e14

Jeg har lest i Ebay-tråden og det aller meste som kjøpes der er billige kopier fra Asia. Det er vel nesten bare Yvonne som er unntaket.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...