AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #1 Skrevet 6. september 2013 Nå som høsten og vinteren kommer snikende. Hvordan kler man seg? Jeg flyttet til nord i fjor, uten å være helt forberedt på den enorme kulden. Vinterjakkene jeg har, er fra Cubus og bikbok. Ellers har jeg et sett med ulltøy. Hvor finner man noen gode klær uten å tømme lommeboka? Tenker da spesielt på undertøy(ull) man kan ha under de vanlige klærne man går i til hverdags/jobb. Og en god vinterjakke som varer over flere år. Har sokker og skotøy mye å si? Bør lue og skjerf være av ull? Anonymous poster hash: 07168...9f5
AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #2 Skrevet 6. september 2013 dytt Anonymous poster hash: 07168...9f5
Kajal Skrevet 6. september 2013 #3 Skrevet 6. september 2013 Sparkjøp har longs, singleter, t-skjorter og langermet i ullsilke som er kjempegreie å ha under vanlige klær
Kicki_90 Skrevet 6. september 2013 #4 Skrevet 6. september 2013 Ulltøy er det beste. Jeg har blitt veldig glad i det fra Pierre Robert til vanlig bruk, altså under skjorter og gensere, mens Devold Active, evt 100% merinoull til uteaktiviteter og hjemme på vinteren. Ullsokker er nesten det viktigste, og varme sko! Hansker i skinn med ullfór til daglig bruk og tykke votter, gjerne syntetiske, med ull inni. Lue og skjerf/hals i ull, evt vindtett lue, litt avhengig av om det er nødvendig, er også å foretrekke. Tovede plagg er også veldige gode, spesielt votter. Husk at ull ikke trenger å vaskes så ofte, men heng det ut til lufting, lukter det mye eller er skittent går det til vask her, eller om jeg har vært i mye aktivitet. Har jobbet ute i noen år så har et godt lager av ulltøy, og må si at det fra Sparkjøp sikkert fungerer om du jobber på kontor, men ikke om du beveger deg mye. Brukte kun Devold til det. Av yttertøy så har jeg blitt veldig glad i dunkåpen min fra Bergans, den koster nok, men varer i mange år! Kjøpte første dunjakken derifra i 2006, og den er like fin enda. Har sett at det er en del salg i sportsbutikker nå, også på ulltøy, så ville tatt meg en tur rundt og kikket litt. Ofte så selger de ut fjorårets modeller av jakker i januar/februar, men tror nok de som har igjen har salg på det når nyhetene kommer inn. Bor på østlandet selv, men har vært nok nordpå til å kjenne vinteren der også.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #5 Skrevet 6. september 2013 Finnes det ankel-ullsokker? Anonymous poster hash: 4efe3...e41
AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #6 Skrevet 6. september 2013 Jeg kjøpte en dunjakke fra mountain equipment i fjor, ja de koster men ingenting jeg har hatt tidligere kan måle seg. Jeg var varm og god hele vinteren, og jeg bor på et KALDT sted. Plutselig var det bare kos å vente på bussen om morgenen Anonymous poster hash: f8128...6fb
Kicki_90 Skrevet 6. september 2013 #7 Skrevet 6. september 2013 Finnes det ankel-ullsokker? Anonymous poster hash: 4efe3...e41 Jeg har kjøpt fra ulvang på Coop mega, men det er det eneste jeg har funnet, men finner de ikke i kolleksjonen på hjemmesiden. Finnes sikkert, fra andre merker, men kanskje lite utvalg og etterspørsel.
Gjest Tigress Skrevet 7. september 2013 #8 Skrevet 7. september 2013 Finnes det ankel-ullsokker?Anonymous poster hash: 4efe3...e41 Eg har ankelullsokkar frå merket Safa, kjøpt på Bogerud tekstil. Mogleg at dei er å få tak i på Sparkjøp.
gladidag Skrevet 8. september 2013 #9 Skrevet 8. september 2013 Hvis du har dårlig råd, sjekk kjøpe-selges-bytte på facebook i ditt område. Mange som selger pent brukte jakker ol.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå