Gå til innhold

Dere som er leietakere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan utleier møte opp og/eller låse seg inn i boligen når som helst?

Jeg fikk nylig vite at utleier har vært i boligen og bedømt den. Jeg har kontrakt til oktober men snakket med megler om å leie den ut tidligere ettersom jeg vil flytte ut før, og hun aksepterte det (leiepresset er stort i september). Jeg fikk en mail om at utleier hadde vært innom og sagt at leiligheten for øyeblikket ikke var i stand til å leies ut.

Ingenting er ødelagt men jeg har jo ikke peiling på når han har vært innom. Jeg jobber som advokatsekretær på nattestid, sover i løpet av dagen og kan bare anta at han har vært inne mens jeg sov (ettersom jeg stort sett er her i løpet av dagen) og har vært stille nok til ikke å vekke meg.

Hvis jeg visste at utleier kom innom og skulle ta bilder eller evaluere for utleie igjen hadde jeg selvsagt ryddet opp osv. Jeg har ikke misligholdt leiligheten på noen måte og jeg rydder jevnlig.

Men nå er jeg imidlertid presset til å flytte ut og få den profesjonelt rengjort til utleie.

Misforstå meg rett; jeg har ikke noe imot at jeg flytter ut mens leiligheten adverteres - jeg bare stusser over at noen har vært her uten å ha sagt ifra.

Jeg bor i London forresten, bare så det er sagt.

Anonymous poster hash: 1078a...754
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I Norge hadde dette vært brudd på Husleieloven, men i London er det jo engelsk lover som gjelder, og jeg vet ikke om dette er regulert på samme måte der. Jeg vil tippe det, men det er ikke sikkert. Om du jobber som advokatsekretær kan du sikker slå opp i lovverket og finne det ut selv, eller spørre noen du jobber sammen med?

Må være utrolig ubehagelig at utleier har vært i leiligheten din på den måten.

• Liker 1
Skrevet

Haha, advokatsekretær på nattestid, akkurat som Belle de Jour?

Anonymous poster hash: 54e0c...7d5

Skrevet

Dette må du nesten finne ut av ved hjelp av loven som gjelder der du bor, norske regler kan ikke hjelpe deg her.

• Liker 1
Skrevet

Om du virkelig hadde vært advokatsekretær ville du visst at norske lover ikke gjelder i London.

Anonymous poster hash: 01819...0d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...