Gjest seroxata Skrevet 25. april 2004 #1 Skrevet 25. april 2004 Har en del spørsmål her jeg sitter... Har mista motivasjonen til å trene.. Trent ganske fast ca tre ganger i uka isiden januar, og merker ingen forskjell.. tvert imot, jeg tror jeg har lagt på meg!! Jeg har ikke spist mer enn ca 4 sjokolader på to måneder, før spiste jeg 1 om dagen.. Jeg har slutta med brus, spiser ikke mellom måltidene lenger heller... Og så går jeg opp? Jeg gir snart opp alt........ Jeg er ikke feit, det tør jeg påstå, vekta ligger på ca 70, og jeg er 1,78 høy.. Men magen tyter på en måte utover, og lårene mine har blitt litt kvapsete..overarmene er og litt pløsete... Det jeg ønsker, er å stramme opp huden min, ikke nødvendigvis slanke vekk alt kroppsfettet... Men nå vurderer jeg nesten fettsuging alvorlig.. er det noen som vet hvor mye man må ut med på en liten operasjon?? Og ja, kan hende jeg begynner å bli syk, hele dagen min dreier seg om kropp..... Typen min sier jeg begynner å utvikle anoreksia, kan gå flere dager uten å spise, bare for å straffe meg selv for å ikke ha motivasjon, og for å ikke ha fin kropp... Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med dette, jeg er bare så lei av å sitte her og være deppa...
Gjest gjest1 Skrevet 25. april 2004 #2 Skrevet 25. april 2004 Uff da, lille vennen. :trøste: Trur ikkje fettsuging vil løse så mange problem, det ligg nok litt inni hodet ditt dette. Du er slettes ikkje tjukk, men virkar som ei normal, sunn jente(utifrå måla dine). Det at du syns du har lagt på deg etter du begynte å trene regelmessig kan nok ha med det at du utviklar musklar å gjere. Kanskje du hadde trengt å prate med nokon?
Gjest Anonymous Skrevet 26. april 2004 #3 Skrevet 26. april 2004 Du får iallfall ikke fin kropp av å slutte å spise! Du må spiste ofte, og små måltder. Dropper du å spise hele dager tror jeg forbrenninga di etterhvert blir ødelagt!
Orthia Skrevet 26. april 2004 #4 Skrevet 26. april 2004 Første bud er å spille på lag med din egen kropp! Kroppen er et fantastisk instrument, og du har mye glede av en sunn, frisk kropp. Den kroppen trenger sunn kost og regelmessig mosjon. Lar du være å spise på flere dager, vil du miste muskelmasse, og dermed få lavere forbrenning. Dermed blir det lettere å legge på seg igjen. Den onde sirkelen må du bryte! Som du selv sier, så er du absolutt normalvektig. Prøv å ikke fokusere så mye på et tall på vekten, tenk heller på hvilken glede du har av kroppen din, og stell pent med den. "Tving" deg selv på treningssenteret og kjenn på den gode følelsen det er å ha en kropp som fungerer. Lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 26. april 2004 #5 Skrevet 26. april 2004 Jeg er helt enig med Morrison! Kjempebra innlegg, forresten! Gir motivasjon til noen og enhver!
Gjest 1111 Skrevet 26. april 2004 #6 Skrevet 26. april 2004 Vet godt hvordan du har det, noen ganger kan den enkleste veien virke som om er å slutte å spise. jeg kan med hånden på hjertet love deg at det ikke er det. i begynnelsen virker det enkelt og greit, men så er du fanget og det er ingen vei tilbake. Vær så snill, kontakt noen som kan hjelpe deg med dette problemet. det kan bli for mye å takle alene. du hørest ut som en sunn og fornuftig jente, hverken fettsuging eller vekttap vil gjøre deg noe lykkligere.. Lykke til.
Gjest Bustehodet Skrevet 26. april 2004 #7 Skrevet 26. april 2004 Hei Jeg har vært i tilnærmet din situasjon. Og jeg slutter meg til de andre her inne (særlig morrison); helt ærlig så er det beste du kan gjøre å begynne å spise sunt og regelmessig. Når du slutter å spise/spiser dårlig ernæringsmessig og uregelmesig, så tvinger du kroppen din på sparebluss, som vil si at forbrenningen får ned, som så gjør at du lettere legger på deg. I tillegg vil du lettere få kviser, føle deg slapp, nedfor og deprimert. Konsentrasjonen og motivasjon faller også drastisk. Hvis du spiser sunt og regelmessig (gjør som da du var en liten jente: spis frokost; spis matpakken din; spis middag: spis kveldsmat) - så vil du øke forbrenningen din, du vil også øke livsgleden og energinivået ditt, slik at det f.eks blir lettere å motivere deg selv til å trene skikkelig. Husk: Uten mat orker du ikke å trene! Tilslutt litt om å trene: Når du har begynt å spise sunt og regelmessig, vil du raskt få energi til å trene skikkelig. Og da skal man trene kondisjon minst tre ganger i uken, minst tretti minutter om ganger. Dette vil gi økt overskudd i hverdagen. For deg som vil stramme opp kroppen: da spesielt lår, underarmer og mage, foreslår jeg styrketrening. hvis du trener med vekter vil du se resultater på kroppen før det er gått to uker om du trener riktig: GARANTERT! :-) Tren magen hver dag, og lår/armer annenhver dag. Lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 26. april 2004 #8 Skrevet 26. april 2004 Du med din høyde og 70 kg er tynn. Hva skal du fettsuge? tror du det er en lege som vil gjøre det på deg? Nei. Slutt å se deg i speilet,hva klager du på. jeg er 168 og 70 kg og vil ha på 4 kg for jeg ser mager ut
Gjest jolene Skrevet 26. april 2004 #9 Skrevet 26. april 2004 Får helt vondt av å lese det du skriver for jeg vet akkurat hvordan det er.. Du blir så opphengt i din egen kropp at du ikke klarer å tenke på annet.. Det gjør værtfall ikke jeg.. Hele dagen blir jeg påmindt om den feite kroppen min.. Ligger mist en time hver kveld og tenker på hvordan jeg skal klare og få den kroppen jeg drømmer om.. Det er så sinnsykt patetisk og unødvendig.. Herre gud så teit det egentlig er.. Hadde jeg bare brukt energien min på å gjøre viktige ting og engasjere meg utenfor mitt eget hode så hadde det kanskje gått av seg selv... Men jeg er jo inne i denne onde sirkelen og sliter med alt alene og det er ikke lett.. Tenk å bare gått utenom alt det psykiske pisset.. Det er det som får meg til å spise masse som trøst, når jeg egentlig skulle ha latt være og spise.. Det var så mye lettere når jeg var liten.. Da spiste jeg når de andre spiste eller når jeg var sulten.. Tenkte jo ikke over sånt jeg tenker på i dag.. Bælma jeg brus og overspiste sjokolade så ble jeg bare kjempe hyper og "lekte" det bort naturlig.. Var ikke snakk om å begrense seg den gang.. Men jeg ble aldri lubben heller... Sinnsykt irreterende.. Det skal ikke være lett og man skal ikke få noe gratis her i verden.. Må nok bare jobbe beinhardt med meg selv.. Komme meg opp psykisk og få tilbake livsgleden og selvtilitten.. Lenge siden jeg har sett til noen av dem.. Veien er lang!!! Sorry for alt dette sytet, men jeg er bare i en vanskelig periode av livet... Blir nok voksen en dag jeg også.. Trenger bare litt tid og støtte..
Gjest seroxata Skrevet 26. april 2004 #10 Skrevet 26. april 2004 vil bare si takk for alle fine innlegg, alle er så snille at jeg blir helt på gråten :cry: Iallefall, hjalp og høre synspunkter fra dere alle, og ja, jeg skjønner jeg har et forvrengt syn på kroppen, er livredd for å bli besatt av dette. Mamma har slitt med anoreksia i flere år, og ser hvordan det har ødelagt henne :-( Jeg begynner fra i morra med fast trening, og prøver meg på et sunt, regelmessig kosthold! Så får jeg håpe jeg klarer å oppnå noe her!
Gjest 1111 Skrevet 27. april 2004 #11 Skrevet 27. april 2004 Ønsker deg lykke til jeg, håper virkelig du klarer å styre unna i tide. stoooor
Gjest Pterodactylkake Skrevet 28. april 2004 #12 Skrevet 28. april 2004 Du med din høyde og 70 kg er tynn. Hva skal du fettsuge? tror du det er en lege som vil gjøre det på deg? Nei. Slutt å se deg i speilet,hva klager du på. jeg er 168 og 70 kg og vil ha på 4 kg for jeg ser mager ut Og hvem tror du at du er? Ikke kom i hennes tråd og sutre, det er HENNES problemer, og hun har faktisk komplekser.
Tusenfryd Skrevet 28. april 2004 #13 Skrevet 28. april 2004 Jeg synes du skal ta en titt på denne siden og lese litt og lære litt. Så skal du snakke litt mer med kjæresten din, som kjenner deg godt og er glad i deg. Ta på alvor at han er bekymret. Når det gjelder trening, så er det helt normalt å gå opp i vekt. Muskler veier mer enn fett, sånn er det, og ingen i verden kan gjøre noe med det. At du ser på deg selv som kvapsete, tror jeg kanskje den nettsiden kan hjelpe deg med, for jeg tror du umulig kan være det. Og jeg tror at du egentlig vet det selv også. Lykke til!
Gjest seroxata Skrevet 8. mai 2004 #14 Skrevet 8. mai 2004 Jeg har enda ikke mista noen overflødige fettklumper, og jeg prøver så godt jeg kan å trene regelmessig! Og i dag oppdaga jeg noen små røde merker på innsiden av lårene, er det strekkmerker jeg får og nå??? Jeg blir helt gal! Nå har jeg satt opp en slags diett og, aner ikke om den er bra, men; Spiser to knekkebrød med ost til frokost, har en middag, og så spiser jeg to,tre knekkebrød på kvelden igjen.. Hvis jeg i tillegg sykler(har ergometersykkel hjemme), trener styrke et par ganger i uka, og ta mageøvelser, hvor lang tid kan det da ta før jeg ser resultater?har lyst til å bade i år:(
Gjest 1111 Skrevet 8. mai 2004 #15 Skrevet 8. mai 2004 Må dessverre si at du spiser alt for lite. du bør ha i deg i alle fall fire måltider dagen. ser også ut som om du spiser for lite proteiner og fett .. Kan nok være du ikke ser selv at treningen har gitt resultater, kan være vanskelig når det er snakk om sin egen kropp. Stå på videre du
Gjest Pterodactylkake Skrevet 8. mai 2004 #16 Skrevet 8. mai 2004 ååååå nå må du høre på meg!!! Du er IKKE feit, treninga HAR gitt resultater, og tenk en sånn "bein" som meg misunner faktisk å se slik ut!! Og ikke spis lite, men spis sundt! Og ikke jogg, du har for store pupper til det
Gjest seroxata Skrevet 8. mai 2004 #17 Skrevet 8. mai 2004 Jeg føler meg bolla, eller, ikke bolla, men kvapsete! Det er det some r hele problemet her, jeg vil stramme opp mage, lår og gjerne overarmene! Og jeg føler prosessen tar lang tid, uten resultater! Og hva anbefales det å spise, så en får et sunt og næringsrikt innhold? Og, haha, ikke jogge nei
Gjest 1111 Skrevet 8. mai 2004 #18 Skrevet 8. mai 2004 Rent kjøtt. kylling, kalkun, fisk, svinekjøtt osv. frukt og grønnsaker. få gjerne i deg litt nøtter i løpet av dagen, er en god kilde til sunt fett.
Gjest Pterodactylkake Skrevet 8. mai 2004 #19 Skrevet 8. mai 2004 det er jo ennå en stund til badesesong, og om vi skulle gå ut tidligere, gjør det INGENTING! De der barbiene du innbiller deg sprade rundt på stranda ser du kun i baywatch! Jeg ser valker, hengehud og pløs overalt jeg på stranda og slik er ikke du bolla så tenk sånn, de har sitt å passe på og sine egne komplekser. Dessuten har du en kjæreste som er glad i deg slik du er (OG EN VENN!!) så hvorfor bry seg hva strandberter tenker?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå