Gå til innhold

Like barn leker best vs. Motsetninger tiltrekker hverandre

Like barn leker best vs. Motsetninger tiltrekker hverandre  

44 stemmer

1. 1. Hva passer best for deg og din partner?

• Like barn leker best
    • Motsetninger tiltrekker hverandre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lagt merke til at når to like mennesker finner hverandre blir det gjerne brukt ordtaket "like barn leker best" for å beskrive hvorfor de passer sammen, og det gjelder også det motsatte. Så jeg vil bare se en KG statistikk på hva det er som oftest forekommer. Er ute etter ren generalisering her, så det er ikke så farlig om dere egentlig faller litt inn under begge, velg gjerne det alternativet som dere heller mest i mot.

Anonymous poster hash: 67109...d06
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke, men tror det kommer mye an på individene. Men vil tro det nok heller mer til at like leker best. Men mange ganger ser man jo forhold hvor disse forskjellene er det som gjør forholdet så bra, så...

Gjest pilldorf
Skrevet

Altså, to kliss like personer hadde jo aldri fungert sammen. Ikke hvis det var to strake motsetninger heller.

Jeg stemmer likevel for at like barn leker best. Så lenge dem leker den samme leken.

• Liker 1
Skrevet

De fleste gode venninner av meg, og partnere, har svært forskjellig personligheter og smak enn meg!

Skrevet

Jeg vet ikke, men tror det kommer mye an på individene. Men vil tro det nok heller mer til at like leker best. Men mange ganger ser man jo forhold hvor disse forskjellene er det som gjør forholdet så bra, så...

Altså, to kliss like personer hadde jo aldri fungert sammen. Ikke hvis det var to strake motsetninger heller.

Jeg stemmer likevel for at like barn leker best. Så lenge dem leker den samme leken.

Det jeg sikter til her er hvert enkelt tilfelle, ikke den generelle oppfatningen av hva som er best. Selvfølgelig kommer det an på hvert enkelt tilfelle, og det er derfor jeg spør hva som gjelder mest for "deg og partneren din" :D

Har bare lyst til å se hva som forekommer oftest. Ulike eller like par.

• Liker 1
Gjest pilldorf
Skrevet

Det jeg sikter til her er hvert enkelt tilfelle, ikke den generelle oppfatningen av hva som er best. Selvfølgelig kommer det an på hvert enkelt tilfelle, og det er derfor jeg spør hva som gjelder mest for "deg og partneren din" :D Har bare lyst til å se hva som forekommer oftest. Ulike eller like par. Anonymous poster hash: 67109...d06

Ja. Og jeg tror at i de fleste "meg og partneren min" tilfeller, så finner man flere likheter enn ulikheter ;)

Skrevet

Vel, jeg og kjæresten min er så og si kliss like. Tror ikke det er mulig å være mer lik enn det vi er.

Vi er så like at det noen ganger nesten er litt skummelt..

Det eneste jeg kommer på der vi er ulik, er at han liker å spise tacosaus på brødskiva og han elsker pepperoni. Jeg liker bacalao og han kan ikke fordra det. Ellers er vi helt like, og vi fungerer ypperlig sammen!

Anonymous poster hash: 017d1...4b9

Skrevet

Begge deler er faktisk like riktig.

Ja, like barn leker best, og, ja, motsetninger tiltrekker hverandre.

Skrevet

Jeg tror det kan være litt sånn at motsetninger tiltrekker hverandre, men i det lange løp så er det sånn at like barn leker best.

Skrevet

Bør helst hvertfall være på samme side av the silver lining. Hvis det er en.

Anonymous poster hash: 7312c...17d
Skrevet

Dere som har stemt; Hvor lenge har dere vært sammen med partneren deres? Og har dere vært borti det motsatte av deres nåværende før? Hva var det som ev. gjorde det slutt? Hadde det sammenheng med å være for like eller for ulike?

TS

Skrevet

...

Skrevet

Vet ikke helt hva jeg skal svare her for på mange måter er vi ulike som dag og natt også er vi så vanvittig like på andre måter igjen! Kan fortelle det enkelt med at vi på på det praktiske planet er veldig ulike med han som er kjempeflink innen det meste: data, bil, rørlegging, snekring, elektriker osv. En skikkelig handyman som er best på det meste. Så kommer jeg som den klumsa som ikke klarer noenting praktisk, har ikke tålmodighet og er veldig klumsete så derfor er det veldig greit og ha ham kan man si :P

Men på det følelsesmessige planet så er vi så like det går Ann å bli, like sta, like verdier, like heftig temperament, like stort hjerte osv.

Hvor skal man plassere oss da?

• Liker 1
Skrevet

motsetninger kan tiltrekke hverandre ja. helt klart. men at det fungerer utover tiltrekkingen skal jeg ikke si meg enig i.

og like barn leker best. i lengden. finnes ikke tvil i min sjel

Skrevet

Jeg har alltid ment at motsetninger tiltrekker hverandre og jeg trives i selskap med slags mennesker.

Men det var ikke før jeg møtte ei venninne som var lik meg at jeg innså at det ofte er bedre å ha en på laget.

Har også fått kommentarer som "Men du er jo så annerledes enn meg! skjønner ikke at vi ble venner jeg" og da blir jeg helt ærlig skuffet..trist hvis du ikke vet hvorfor du ble venn med meg

Skrevet

Jeg tror, generelt. At like barn som leker best kan gifte seg, mens motsetninger tiltrekker hverandre kan ha fantastisk sex og en gnistrende kjemi.

Anonymous poster hash: 52148...274
  • Liker 1
Skrevet

om jeg ikke hadde lært hjemmefra, de dype skoger i Hedmark, -at vi alle er forskjellige, hadde jeg nok valgt noe annet enn min Oslofødte norsk/pakistaner som min utkårede... :hug:

Og en ting er hva vi lærer som barn, noen annet er når du må ta egene valg etter å sett verden med egene øyne... :yvonne:

• Liker 1
Skrevet

om jeg ikke hadde lært hjemmefra, de dype skoger i Hedmark, -at vi alle er forskjellige, hadde jeg nok valgt noe annet enn min Oslofødte norsk/pakistaner som min utkårede... :hug:

Og en ting er hva vi lærer som barn, noen annet er når du må ta egene valg etter å sett verden med egene øyne... :yvonne:

Dere trenger ikke være forskjellige som personer bare fordi hudfargen og kulturen ikke er den samme.

• Liker 1
Skrevet

Ja. Og jeg tror at i de fleste "meg og partneren min" tilfeller, så finner man flere likheter enn ulikheter ;)

Dette var en avstemming for oss som har partnere, ikke for synsere.

Anonymous poster hash: d3949...964

Skrevet

Dere trenger ikke være forskjellige som personer bare fordi hudfargen og kulturen ikke er den samme.

Min samboer og jeg har mye likhetstrekk, det er ikke det.

Om jeg visste foreldrene mine var "mørkredde" ville det ett eller annet sted i hjerte stukket og lugget...Men vi har alltid vært åpene så da har jeg god samvittighet...

Forsttår du? :rolleyes:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...