Gå til innhold

vanlig med mye oppvåkninger ved om natten etter barnehagestart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei snuppe på 10 mnd som beg i barnehagen denne uka. De siste nettene hsr hun vært mye våken og urolig. I natt var det 5x mellom kl 22-0530....hun har stort sett sovet rundt gør hun begynte i barnehagen. Synes så synd på henne-så trøtt og utilpass. Jeg har heldigvis ferie noen uker til så hun hsr korte dager-max 4 timer. Er dette vanlig for barn.? Hvor lenge kan det holde på?

Anonymous poster hash: 22b82...7e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok bare fordi det er veldig mye nytt som skjer. Babyer og småbarn har jo gjerne slike våkeperioder ofte ifbm utviklingssprang. Tenk deg selv hvor stresset du kan bli om du skal noe helt nytt og ukjent, ny jobb eller skole f.eks. Du som voksen klarer jo å reflektere over dette, det klarer ikke en baby/et lite barn. Det går seg nok til snart. Flott at du kan ha korte dager, gi henne masse kos og ro før og etter, så går det nok kjempebra. :)

Anonymous poster hash: 0db1d...d2b
Skrevet

Min reagerte ikke slik på barnehagen, men han lagde flere lyder om natten mens han sov (drømte). Det du skriver høres ganske likt ut som når min får tenner.

Skrevet

Her og er det sånn. Begynte for to uker siden (10mnd gammel). Hadde akkurat nattavvent og begynt å sove hele natten. Nå er det våken og pupp flere ganger igjen. Mulig det er på grunn av tenner og forkjølelse, men mistenker også bhgstart ja..

Skrevet

Datteren vår er 20 måneder, og har vært mye styr om natta etter at hun begynte i barnehagen for en måned siden. Først var det nok på grunn av mange nye inntrykk og utviklingsprang, nå tror jeg de er mest fordi hun går fra den ene barnehagesykdommen til den andre :fnise: Første natta i natt der hun sov natta igjennom denne uka!

Heldigvis er jeg så heldig at jeg er i svangerskapspermisjon, så om natta er beintøff så kan jeg alltids sove etter levering i barnehagen. All respekt til dere foreldre der ute som drar på jobb, og ikke kan ta en pust i bakken etter slike netter! :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...