Gjest Torika Skrevet 25. april 2004 #1 Skrevet 25. april 2004 Hei. I helgen fikk jeg en sjokoladekake som jeg aldri har smakt maken til,den heter visstnok Sara bernard,det er den nydeligste kaken jeg har smakt,er det noen som kanskje har oppskrift på den og vil dele den med meg blir jeg veldig takknemlig. Den er bakt i vanlig rund kakeform,har hørt at den er å få i porsjonsstykker,men jeg vil gjerne ha oppskrift på den som er bakt i form. Hilsen Kakemons
Arkana Skrevet 25. april 2004 #2 Skrevet 25. april 2004 Sarah Bernard 200 g marsipan 1 dl sukker 2 eggehviter 1½ dl sukker ½ dl vann 3 eggeplommer 175 g smør 200 g mørk sjokolade 2 ss kokosfett Riv marsipanen og bland med sukkeret. Rør inn eggehvitene, litt om gangen. Fordel i en smurt 22 cm springform og stek ved 200 grader i ca 10 minutter. La stå litt i formen og avkjøl så på rist. Bland sukker og vann i en kjele og la koke 1 minutt. Ta av platen og avkjøl litt. Visp eggeplommene sammen og visp så inn i den lunkne sukkerlaken. Rør smøret mykt og rør gradvis inn eggeplommerøren. Smelt sjokoladen og rør 2 ss av den inn i smørkremen. Fordel kremen over bunnen og sett kaldt til den er stivnet (ca 1-2 timer). Smelt kokosfettet i resten av sjokoladen og bre over kaken. Sett kaldt til den er stivnet.
Gjest Torika Skrevet 25. april 2004 #4 Skrevet 25. april 2004 hei igjen. Mange tusen takk for oppskriften,ennå en gang er det bevist at Kvinneguiden er der for en når en trenger det. Gjett om jeg skal bake denne kaken til helgen Jeg kan nesten ikke vente sååååå lenge til å nyte denne kaken igjen
magolia Skrevet 28. april 2004 #5 Skrevet 28. april 2004 Det ligger også en veldig bra oppskrift på www.krem.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå