AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #1 Skrevet 5. september 2013 Det er ventet en baby i februar. Jeg har lyst til å strikke noe som tar kort tid og ikke koster for mye. Hva satte du pris på, hva ble brukt og hva ikke og hva trengte du ikke? H var skulle du ønske at du hadde? Hva som er kjapt å strikke går foran det at det koster. Bruker jeg tid på å strikke så vil jeg at det skal bli brukt. Anonymous poster hash: e4022...d28 Anonymous poster hash: e4022...d28
mulberrygal Skrevet 5. september 2013 #2 Skrevet 5. september 2013 Et halstørkle ala en firkant der du fester en hempe man kan låse på to motsatte kanter. Kan bli brukt lenge og skikkelig nyttig. Gjerne i deilig kasjmir og lammeullblanding. Trengte ikke de 1001 sokkene og lestene jeg fikk i de minste størrelsene til baby.
Gjest MissEhrmann Skrevet 5. september 2013 #3 Skrevet 5. september 2013 Et deilig teppe i f.eks alpaca-ull er jo ypperlig til en vinter-baby! Går veldig fort, siden det ikke trenger å være så stort og du kan strikke rillestrikk, som jo er superraskt. Finn noen fine farger som passer og strikk f.eks stripete. Blir kjempefint. 2
Gjest Brienne of Tarth Skrevet 5. september 2013 #4 Skrevet 5. september 2013 Søte tøfler, gjerne med knyting slik at de sitter på foten og ikke detter av med en gang.
Gjest iGirl Skrevet 5. september 2013 #5 Skrevet 5. september 2013 lue, sokker eller teppe. Eller en sånn liten "pose" til beina som man kan ha i vognen
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #6 Skrevet 5. september 2013 http://nostebarn.no/garn/strikkeoppskrift-1902.html Fikk flere av den "vesten" som babyen på bilde har på seg, brukte de masse til mitt lille nurk, og bestilte flere etterhvert som hun vokste ut av de. Tror de er enkle og strikke Anonymous poster hash: 4dd78...e85
dreia Skrevet 5. september 2013 #7 Skrevet 5. september 2013 Her går det mest i tepper, jakkar, heildress og sokkar av heimestrikk. Bukser har blitt lite brukt. Strikk gjerne noko i litt større størrelse. Dei fleste strikkar i dei minste størrelsane, men frå ca. 6 mnd er det mindre gaver. Viss babyen kjem i februar, er det jo supert å strikka med litt tjukkare garn i str 6-12 mnd eller noko. Det går langt fortare enn med babyull. Kva med f.eks. ein Oslo-anorakk?
Tordensky Skrevet 5. september 2013 #8 Skrevet 5. september 2013 Vi fikk hjemmestrikket babyteppe av både mamma, svigermor og svigersøster pluss at jeg strikket et selv og. Alle i deilig babyull (ikke dyrt på f.eks SparKjøp). Alle har blitt brukt masse, særlig det fra min mor som er strikket løst på store pinner (bare sånne ruglemasker) så det er kjempeføyelig og lett å tulle baby inn i :-) Fikk også en del klær, men med eksembaby var det ikke så mye av det som ble brukt dessverre :-(
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #9 Skrevet 5. september 2013 Det som ble aller mest brukt - og er i bruk enda - var et helt enkelt rillestrikka babypledd, strikka på litt store pinner så det var luftig og deilig Anonymous poster hash: 6ab6c...439 1
Niennas Skrevet 5. september 2013 #10 Skrevet 5. september 2013 Det kommer nok helt sikkert ann fra person til person, men jeg har brukt lite tepper. Jeg hadde nok heller brukt ihjel Myk Start-bukse fra Pickles, siden den kan brukes lenge. Er forsåvidt også kjempefan av Osloanorakken, men er generelt negativ til hettegensere før barnet går. Ellers hadde jeg nok likt en fin strikkekjole hvis det hadde vært jente, eller en skikkelig fin vest hvis det var gutt - mest som et pynteplagg enn noe annet. sokker fikk vi en del av, og det har blitt mye brukt
Emas Skrevet 5. september 2013 #11 Skrevet 5. september 2013 Vi fekk faktisk ikkje mindre enn 10 heimestrikka tepper! Veldig flotte alså, men det er ikkje nødvendig med så mange Ellers er luer noko som babyen veks fort ut av, så det vert vi veldig glad for
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #12 Skrevet 5. september 2013 Vi fekk faktisk ikkje mindre enn 10 heimestrikka tepper! Veldig flotte alså, men det er ikkje nødvendig med så mange Ellers er luer noko som babyen veks fort ut av, så det vert vi veldig glad for Oi - det var litt mange ja her spør jeg gjerne litt rundt først, om jeg vet det er andre i familie/vennekrets som strikker Sånn fordelte vi f.eks å strikke heldresser til en vinterbaby - sånn at han hadde både i nyfødtstørrelse og en større en å vokse inn i. Anonymous poster hash: 6ab6c...439
Gjest pysepusen Skrevet 5. september 2013 #14 Skrevet 5. september 2013 Vi bruker hjemmestrikkede tepper hver dag! Og sokker Etterhvert blir det jakker, bukser og luer også!
*Frida* Skrevet 6. september 2013 #15 Skrevet 6. september 2013 Av småplagg har me brukt sokkar, lue og smettesjerf/tørkle mest. Eg laga ei djevellue i str 6-12 mdr trur eg, den begge jentene mine brukt til nesten 2 år. Supergod! Ellers er jakker (omslagsjakke i babystr, knappar frå 6 mdr) og strikkateppe supert. Og bukser til vinterstid. Strikkavottar (tynne men lett tova) til barnehagealder!
Vera Vinge Skrevet 6. september 2013 #16 Skrevet 6. september 2013 Hvis du vil ha noe kjapt og billig, ville jeg strikket lue, tror jeg. Eller votter. Begge deler går fort, og det er lite dill. Til vinterbaby blir jo begge brukt mye.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #17 Skrevet 6. september 2013 Hjelmlue!Anonymous poster hash: 9a592...169
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå