Gå til innhold

Nesten ingen butikker som har xxs

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått fra medium til xs/xxs på over ett år. Grunnen er at jeg trener en del, men også at jeg spiser veldig sunt (mye grønnsaker osv, men er ikke redd for å spise sjokolade). Jeg ser helt normalvektig ut, men jeg må ha så små størrelser nå. Kan ha noe med at jeg også kun er 158 høy.

F.eks i dag så kjøpte jeg meg ett skjørt i XS og var ganske sikker på at det kom til å passe siden jeg prøvde small men det var litt for stort. Men til og med XS er for stort for meg, så da må jeg sy den inn og de hadde ikke XXS i det hele tatt. Kjoler er vanskelig å finne i XS til og med (det mest vanlige er vel S, M og L), og kjoler i small henger og slenger på meg.

Hvorfor er det så uvanlig med XXS/XS? Det må da finnes jenter som er like små som meg også.. Samme problem med BH. Skulle hatt 60D, mens siden det så og si ikke finnes så må jeg ha 65C og til og med det er vanskelig å finne. I følge H&M så vil de ikke ta inn så små størrelser (altså rundt..) pga seksualisering av barn sier de. Men jeg er da ikke et barn.

Jeg blir så frustrert og lei meg når det er så vanskelig å finne klær. Er det noen som har tips til butikker som har litt utvalg i XXS? Vil ikke kjøpe på nett for jeg vil prøve klærne på i selve butikken.

Det finnes klesbutikker for litt fyldigere damer, og da synes jeg også det burde finnes for små damer sånn som meg.

Og det virker ikke som om at det er kun jeg som har dette problemet med XS og XXS, for fotballfrue kjøper jo i Small og syr dem inn.

Anonymous poster hash: 8eadd...6d1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp italienske/franske klær fra nett.

Anonymous poster hash: f9618...fcf
  • Liker 1
Skrevet

ohhh BUHU :balltre:

Anonymous poster hash: bad2d...6ae
  • Liker 3
Skrevet

Vi trenger virkelig petite avdelinger også ja.

Anonymous poster hash: 2b792...aa6
  • Liker 7
Skrevet

Barneavdelingen har sikkert noe.

Anonymous poster hash: 081f4...c30
  • Liker 2
Skrevet

Jeg bruker 30/32 og handler en del på Ebay, Asos, H&M, Cubus, BikBok og Carlings - der finner jeg ganske ofte noe som passer. Ikke alt er i XXS, men noen plagg er veldig små i XS og da passer de likevel. Irriterende å nesten aldri finne noe og å prøve uendelig med plagg, men jeg har mer eller mindre innfunnet meg med at slik er det i Norge.

Anbefaler å shoppe litt på nett selv om du sier du ikke vil - utvalget er mye større! :)

Skrevet

Det er vel kanskje ikke så mange andre enn fotballfruen og deg som bruker xxs her til lands da?
Og så blir det jo veldig dyrt for butikkene om de alle skal ta inn xxs til dere to. Butikker kan vel bestille opp, og hvis du har en favorittbutikk kan du vel gjøre en avtale med dem..?

• Liker 1
Skrevet

Kjøp italienske/franske klær fra nett.

Anonymous poster hash: f9618...fcf

Så det er mer vanlig å være liten i Italia og Frankrike? :laugh: Jeg skal sjekke det ut, men liker egentlig ikke handle på nett. Kan være at jeg heller da tar meg en weekendtur til Frankrike eller noe sånt da. Takk for tips!

ohhh BUHU :balltre:

Anonymous poster hash: bad2d...6ae

?

Vi trenger virkelig petite avdelinger også ja.

Anonymous poster hash: 2b792...aa6

Enig.

-TS

Skrevet

Barneavdelingen har sikkert noe.

Anonymous poster hash: 081f4...c30

Jeg ser ikke etter barneklær. Jeg ser etter klær som passer til oss som er litt små, men som likevel er tilpasset voksne mennesker :)

• Liker 10
Skrevet

Jeg bruker 30/32 og handler en del på Ebay, Asos, H&M, Cubus, BikBok og Carlings - der finner jeg ganske ofte noe som passer. Ikke alt er i XXS, men noen plagg er veldig små i XS og da passer de likevel. Irriterende å nesten aldri finne noe og å prøve uendelig med plagg, men jeg har mer eller mindre innfunnet meg med at slik er det i Norge.

Anbefaler å shoppe litt på nett selv om du sier du ikke vil - utvalget er mye større! :)

Takk! Carlings skal jeg sjekke ut :)

Det er vel kanskje ikke så mange andre enn fotballfruen og deg som bruker xxs her til lands da?

Og så blir det jo veldig dyrt for butikkene om de alle skal ta inn xxs til dere to. Butikker kan vel bestille opp, og hvis du har en favorittbutikk kan du vel gjøre en avtale med dem..?

Nåja.. tror nok det er noen flere som er små enn bare oss :laugh:

• Liker 1
Skrevet

Bestill fra Kina på ebay. Eller kjøp når du er i Spania, Frankrike, osv.

Jeg kommer fra et land fra Europa hvor det er veldig vanlig med små størrelser. Nå er det umulig for meg å kjøpe klær der, fordi jeg har blitt mye større med alderen (og det gode livet;)

Skrevet (endret)

BikBok har XXS i flere jeans og shorts, vet jeg, og Gina Tricot har jeans i strl. 23 og 24.

Ellers vet jeg ikke. Størrelsene har blitt større med årene, og jeg har erfart at XS er i mange butikker mer som en stor S.

Endret av MilleVanille
  • Liker 1
Skrevet

Jeg synes jeg mange ganger strever med å finne ønskede plagg i størrelse XS, og jeg tviler ikke på at det er enda vanskeligere å få tak i størrelse XXS. Grunnen til at det er så få plagg i størrelse XS og XXS er nok fordi det er disse størrelsene det går minst av.

Som nevnt tidligere kan det jo være en idè å handle på nett. :)

Skrevet

...og der var jantepolitiet ute på patrulje.

Anonymous poster hash: b2576...e6a

• Liker 2
Skrevet

BikBok har XXS i flere jeans og shorts, vet jeg, og Gina Tricot har jeans i strl. 23 og 24.

Ellers vet jeg ikke. Størrelsene har blitt større med årene, og jeg har erfart at XS er i mange butikker mer som en stor S.

Jeg har egentlig erfart motsatt jeg da, og det er det som har kommet frem i media også. At noen butikker (H&M blant annet) merker klær som egentlig er i M som S for at folk skal føle "åh, så slank jeg er da!" osv..

Men selvsagt så er det noen plagg som er større i størrelsen enn andre :)

Men takk for tips! Skal sjekke ut Gina Tricot. BikBok er ikke helt min greie

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes jeg mange ganger strever med å finne ønskede plagg i størrelse XS, og jeg tviler ikke på at det er enda vanskeligere å få tak i størrelse XXS. Grunnen til at det er så få plagg i størrelse XS og XXS er nok fordi det er disse størrelsene det går minst av.

Som nevnt tidligere kan det jo være en idè å handle på nett. :)

Sant.. Og jeg som er så utroolig kresen også da!

-TS

Skrevet

Angående BH-størrelser... Jeg er M/L i klesstørrelser, men må i noen BHer ha 65 rundt. Dette har de på Change-butikker :-)

Skrevet

Jeg ser ikke etter barneklær. Jeg ser etter klær som passer til oss som er litt små, men som likevel er tilpasset voksne mennesker :)

Når det gjelder jeans er det mange bukser på h&m som er helt like de voksne, bare i små størrelser :) Undertøysbutikker som Change, Triumph etc har alle størrelser og har veldig gode bher.

Skrevet

Angående BH-størrelser... Jeg er M/L i klesstørrelser, men må i noen BHer ha 65 rundt. Dette har de på Change-butikker :-)

Har ikke change her i byen, eller byen ved siden av. Men som sagt så må jeg ha 60 egentlig :)

Når det gjelder jeans er det mange bukser på h&m som er helt like de voksne, bare i små størrelser :) Undertøysbutikker som Change, Triumph etc har alle størrelser og har veldig gode bher.

Har allerede flere fra Triumph, men de tar nesten ikke inn i 65 så utvalget er lite.

Skrevet

Vil påstå at Gina Tricot, Bik Bok og Carlings ikke akkurat er damebutikk og man like gjerne kan gå på barne/ungdomsavdelingen hos de andre kjedebutikkene også da.

Mitt siste innkjøp var en italiensk jakke i str 42-det tilsvarer 36 her.

Eller du får gå for designerklær, de er jo kjent for å være laget for str 0 og 2 i amerikanske str :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...