AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #1 Skrevet 5. september 2013 Den lille sparker en del for tiden, og det er kjempe fint. Men er det farlig å klemme litt tilbake for å få frem spark? Anonymous poster hash: 6baa2...2c1
Longgone Skrevet 5. september 2013 #2 Skrevet 5. september 2013 Nei. Jordmor er ikke akkurat myk i hånden når hun klemmer og kjenner så litt dytting i magen tåler de.
Yesterday Skrevet 5. september 2013 #3 Skrevet 5. september 2013 Nei. Jordmor er ikke akkurat myk i hånden når hun klemmer og kjenner så litt dytting i magen tåler de. Ja samme her, på hver kontroll. Under 3D- ultralyd ristet jordmor på magen min og klemte en del for å få ungen til å snu seg (virket ikke pga sta unge, hehe). Selv hviler jeg armene på sidene av magen når jeg strikke og hekler, og da sparker han masse mot armene mine. Men vet ikke om det er fordi han søker kontakt eller er irritert, så prøver å la vær. For alt vi vet kan det hende at de små overhodet ikke liker å bli klemt på inni magen Men farlig er det ikke så lenge man ikke tar ekstremt hardt i.
Favole Skrevet 5. september 2013 #4 Skrevet 5. september 2013 Farlig er det nok ikke. Mini her har en tendens til å bli stille når jeg eller samboer legger hånda på magen for å kjenne spark da, så til oss har berøring foreløpig motsatt effekt
Silfen Skrevet 5. september 2013 #5 Skrevet 5. september 2013 Bare å klemme i vei. Det er jo ikke som om det kan skje noe galt.
Yesterday Skrevet 5. september 2013 #6 Skrevet 5. september 2013 Farlig er det nok ikke. Mini her har en tendens til å bli stille når jeg eller samboer legger hånda på magen for å kjenne spark da, så til oss har berøring foreløpig motsatt effekt Samme her når andre kjenner, men ikke når jeg kjenner Forresten sa sa jordmor at hvis ungen har vært rolig i flere timer så kan jeg klemme for å provosere frem bevegelser. For å være sikker på at det er liv i ungen.
Gjest åffårno Skrevet 5. september 2013 #7 Skrevet 5. september 2013 Jeg klemmer lett hele tiden, synes det er kjempekoselig og føler babyen kommuniserer med oss Gjør det mest hvis jeg kjenner den sparker, og når jeg klemmer bittelitt kommer enda sterkere og gjerne litt flere spark Men klemmer ikke så dypt og "hardt" som jordmor/lege/UL gjorde. Mener det står på mange sider at man gjerne kan klemme litt, og at man da kan tenkes å få respons.
Teriyaki Skrevet 5. september 2013 #8 Skrevet 5. september 2013 Jeg klemte og dyttet masse i magen. Ingen problem det. de ligger jo godt beskyttet.
Vera Vinge Skrevet 6. september 2013 #9 Skrevet 6. september 2013 Når jeg husker hvor ubehagelig hardt jordmor klemte under ultralyd forrige gang, kan jeg ikke skjønne at litt klemming skal være farlig. Husker jeg syns det var så koselig når jeg kjente spark, og jeg holdt hånda mot, og så sparket han enda mer tilbake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå