AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #1 Skrevet 5. september 2013 Hei, jeg har nettopp lagt om kostholdet til Lavkarbo, det går helt fint er mett og gid samtidig som jeg går ned i vekt. Men jeg har fryktelig forstoppelse. Hva skal jeg gjøre? Vet det finnes aktivia yoghurt og lignende produkter som skal hjelpe mot forstoppelse, men disse inneholder masse sukker. Det samme gjelder grovt brød og knekkebrød, som inneholder masse karbohydrater. Vet ikke helt hva jeg spise. Vil ikke ta Dulcolax da dette ga meg forferdelige magesmerter sist gang. Anonymous poster hash: c8b69...9c8 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #2 Skrevet 5. september 2013 Du burde få i deg mer fiber, fra for eksempel grønnsaker. Og drikk mer vann. Anonymous poster hash: c8b27...463
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #3 Skrevet 5. september 2013 Sprute klyster oppi rassen? Anonymous poster hash: 9ae44...db5
Supraspinatus Skrevet 5. september 2013 #4 Skrevet 5. september 2013 Spiser du nok grønnsaker? Uansett kosthold så kan du ta probiotika som de selger på helsekostforretningene. F.eks. Bio-dophilus. Det hjelper de "gode" bakteriene til å bli flere. 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #5 Skrevet 5. september 2013 Gresk yoghurt er også fint å spise. Anonymous poster hash: c8b27...463 2
Wiggins Skrevet 5. september 2013 #6 Skrevet 5. september 2013 Forstoppelse er en vanlig følge av lavkarbokosthold. Det skyldes høyst sannsynlig at du ikke får i deg nok fiber. Fiber fins i grove kornprodukter, frukt og grønnsaker. Hva er verst: Å ha forstoppelse, eller å få i deg noen karbohydrater?
Supraspinatus Skrevet 5. september 2013 #7 Skrevet 5. september 2013 Forstoppelse er en vanlig følge av lavkarbokosthold. Det skyldes høyst sannsynlig at du ikke får i deg nok fiber. Fiber fins i grove kornprodukter, frukt og grønnsaker. Hva er verst: Å ha forstoppelse, eller å få i deg noen karbohydrater? Forstoppelse er nok ikke mer vanlig på et lavkarbokosthold. Det er mer vanlig i kosthold med lite grønnsaker, uansett hvor mange karbohydrater du har. 4
skruf Skrevet 5. september 2013 #8 Skrevet 5. september 2013 Kjøpt frukt&fiber på helsekost, setter skikkelig fart på magen! Evt lactulose på apoteket. Lactulose er helt ufarlig og smører tarmene, men tarmene blir ikke "late" av den grunn som hvis du regelmessig tar avføringstabletter.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #10 Skrevet 6. september 2013 Ta deg en kopp sterk kaffe, med en stor dæsj kokosolje. Også går du deg en skikkelig tur. Det setter fart på sakene! Til hverdags er det bare å spise nok grønnsaker, og få i seg nok fett og væske, så får man ikke forstoppelse noe oftere enn når man spiser høykarbo. Anonymous poster hash: 60972...73c 1
Scherbatsky Skrevet 6. september 2013 #11 Skrevet 6. september 2013 Forstoppelse er nok ikke mer vanlig på et lavkarbokosthold. Det er mer vanlig i kosthold med lite grønnsaker, uansett hvor mange karbohydrater du har. I was gonna say... har aldri hatt så normal mage og lite forstoppelse som etter jeg byttet til lavkarbo. 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2013 #12 Skrevet 7. september 2013 I was gonna say... har aldri hatt så normal mage og lite forstoppelse som etter jeg byttet til lavkarbo. Samme her! Egentlig har jeg nesten problemer med at det ikke er fast nok, men alt sklir gjennom=p mye fiber, en dose fett, oh masse vann så får tarmene kjørt seg. Anonymous poster hash: 348e9...4e9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå