AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #1 Skrevet 5. september 2013 Kan man styre vekk sine følelser for en man tenker på en lang periode og så ikke, og så kommer det ny periode hvor en tenker på den personen som man ikke burde tenke på? Anonymous poster hash: 10699...dd3
AnonymBruker 42 Skrevet 5. september 2013 #2 Skrevet 5. september 2013 Er ikke helt sikker på hva du mener, om du mener styre føleslser for hvem du skal like, så JA, til en viss grad, selv om det ikke er veldig lett....
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #3 Skrevet 5. september 2013 Det finnes jo ting i hverdagen man kan gjøre for å ikke tenke på en person ja. Som å ikke oppsøke personen f.eks. Eller når man tenker på personen, så begynne å tenke på noe annet heller. Iverksette ett eller annet som får tankene sine over på noe annet: Eller generell hjernetrim er fint om en ønsker å flytte fokuset bort fra noe annet. Og å ikke dyrke følelsene ved å lete frem gamle bilder, historier, tekster og slikt som selvsagt vil hente frem minner og antydninger til følelser gjerne. Anonymous poster hash: cbc00...dd5
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #4 Skrevet 5. september 2013 Er ikke helt sikker på hva du mener, om du mener styre føleslser for hvem du skal like, så JA, til en viss grad, selv om det ikke er veldig lett.... Hvordan få vekk de følelsene da? Eller få en til å tenke på annet? Hvordan gjør du det? Anonymous poster hash: 10699...dd3 1
AnonymBruker 42 Skrevet 5. september 2013 #5 Skrevet 5. september 2013 (endret) Hvordan få vekk de følelsene da? Eller få en til å tenke på annet? Hvordan gjør du det?Anonymous poster hash: 10699...dd3 Kommer jo helt ann på hva som er "greia" egentlig. Hvis det handler om å fjerne følelser, så kan det jo være vrient å kvitte seg helt med dem, men også nok til at det "lindrer" masse... Det er jo ganske sikkert en god grunn/årsak til at du vill ha vekk disse følelsene, og da er det jo lurt å ha fokus på akkurat det. Bruk alle resoneringskreftene du har når du tenker på årsaken. Det å prøve forflytte tankene over på noe annet funker ikke for meg om jeg ikke har kommet fram til et resonnement jeg er tilfreds med...... Kan sikker hjelpe for noen, men det vet jeg ingenting om det ed Endret 5. september 2013 av Beeblebrox
Steinar40 Skrevet 5. september 2013 #6 Skrevet 5. september 2013 Det viktige er å ikke utvikle følelser i utgangspunktet. Da har man kontrollen. 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #7 Skrevet 5. september 2013 Kommer jo helt ann på hva som er "greia" egentlig. Hvis det handler om å fjerne følelser, så kan det jo være vrient å kvitte seg helt med dem, men også nok til at det "lindrer" masse... Det er jo ganske sikkert en god grunn/årsak til at du vill ha vekk disse følelsene, og da er det jo lurt å ha fokus på akkurat det. Bruk alle resoneringskreftene du har når du tenker på årsaken. Det å prøve forflytte tankene over på noe annet funker ikke for meg om jeg ikke har kommet fram til et resonnement jeg er tilfreds med...... Kan sikker hjelpe for noen, men det vet jeg ingenting om det ed Det gjør godt for meg med de følelsene jeg får, men er skummelt om noen skulle få vite det. Har ikke noe behov for å vite hva de kan si negativt om det da. Og jeg har lett for å snakke om alt med de jeg stoler på, noen ganger skulle jeg bare ønske at jeg tiet heller. Om jeg holder følelsene for meg selv så skader jeg ingen, isåfall bare meg selv. Er bare redd det kommer ut. Så her gjelder det å fortsette å ikke ta seg noen øl.Anonymous poster hash: 10699...dd3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #8 Skrevet 5. september 2013 Det viktige er å ikke utvikle følelser i utgangspunktet. Da har man kontrollen. Hvordan da? Unngå mennesker og nettet? Anonymous poster hash: 10699...dd3 1
Steinar40 Skrevet 5. september 2013 #9 Skrevet 5. september 2013 (endret) Hvordan da? Unngå mennesker og nettet? Anonymous poster hash: 10699...dd3 Ja, det vil jo være effektivt i hvert fall. Men ellers dreier det seg om innstilling. Mentalt innstille seg på at man ikke er interessert. Endret 5. september 2013 av Steinar40
AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #10 Skrevet 6. september 2013 Det finnes jo ting i hverdagen man kan gjøre for å ikke tenke på en person ja. Som å ikke oppsøke personen f.eks. Eller når man tenker på personen, så begynne å tenke på noe annet heller. Iverksette ett eller annet som får tankene sine over på noe annet: Eller generell hjernetrim er fint om en ønsker å flytte fokuset bort fra noe annet. Og å ikke dyrke følelsene ved å lete frem gamle bilder, historier, tekster og slikt som selvsagt vil hente frem minner og antydninger til følelser gjerne. Anonymous poster hash: cbc00...dd5 Det finnes jo ting i hverdagen man kan gjøre for å ikke tenke på en person ja. Som å ikke oppsøke personen f.eks. Eller når man tenker på personen, så begynne å tenke på noe annet heller. Iverksette ett eller annet som får tankene sine over på noe annet: Eller generell hjernetrim er fint om en ønsker å flytte fokuset bort fra noe annet. Og å ikke dyrke følelsene ved å lete frem gamle bilder, historier, tekster og slikt som selvsagt vil hente frem minner og antydninger til følelser gjerne. Anonymous poster hash: cbc00...dd5 Det er ganske vanskelig å få tankene over på noe annet når en møter personen hver eneste dag på jobb i 8 timer. Jeg var helt på knærne etter han fra påske til før ferien... Klarte tilslutt å slutte å tenke på han på den måten, så det dabbet av.. Plutselig var jeg "over" han. Men for to uker siden kom det tilbake igjen for fullt. Jeg tror at så lenge vi jobber sammen kommer jeg til å ha perioder hvor jeg har skikkelig crush på ham.. Håpløøøøøøøst!! Anonymous poster hash: 162fb...a38
AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #11 Skrevet 6. september 2013 Det er ganske vanskelig å få tankene over på noe annet når en møter personen hver eneste dag på jobb i 8 timer. Jeg var helt på knærne etter han fra påske til før ferien... Klarte tilslutt å slutte å tenke på han på den måten, så det dabbet av.. Plutselig var jeg "over" han. Men for to uker siden kom det tilbake igjen for fullt. Jeg tror at så lenge vi jobber sammen kommer jeg til å ha perioder hvor jeg har skikkelig crush på ham.. Håpløøøøøøøst!! Anonymous poster hash: 162fb...a38 Så flink du er. Lovende er det jo, når en aldri klarer å få gjort hva en skal på jobb da. Da blir det håpløst uansett. Anonymous poster hash: cbc00...dd5
Gjest JakeGreen Skrevet 6. september 2013 #12 Skrevet 6. september 2013 (endret) Å ha et aktivt liv og møte nye mennesker kan hjelpe, selv om det ikke nødvendigvis hjelper å bare ligge rundt. Det beste er nok å møte noen nye man faktisk kan dele noe mer enn kun kjødets gleder med. Tiden leger alle sår. Det er bare det at det kan ta ganske lang tid i enkelte tilfeller. Endret 6. september 2013 av JakeGreen
Sapientia Skrevet 7. september 2013 #13 Skrevet 7. september 2013 Klarer jo ikke helt å styre hvem jeg liker på den måten, men jeg klarer fint å fokusere på noe annet. Vanskelig i starten, men så går det greit etter noen få dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå