Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en lang periode nå slitt med kviser. Jeg har hele ungdomstiden hatt minimalt med kviser, men innimellom får jeg såkalte hormonelle kvisutbrudd.

er litt lei nå, selvom det ikke er snakk om veldig sjenerende acne, så er det snakk om konstant 4-5 kviser og endel små "nupper", når det endelig ser ut til å forsvinne så dukker det opp 3 nye.

Jeg mistenker at det er stress, men kan også være noen av produktene jeg bruker.

Nå har jeg sluttet og bruke alle produktene jeg ellers pleier da jeg vil prøve å "keep it simple" så jeg kan finne ut hvilke som funker og hvilke ikke. Er også en tilhenger av naturlig hudpleie.

Så jeg har lest meg litt opp og sett at det foreslåes kokosolje, jeg har forelsket meg helt i oljen, og bruker den på hele kroppen, kjempemyk hud. MEN etter 3 dager med et tynt lag i anniktet dukker det nå opp 3 ganske voldsomme kviser. ARGH! det jeg lurer på er om jeg må regne med dette i starten? har hørt at mange prodkuter funker men at man må bruke det en stund og at huden må "slippe ut alt guffet" først. Stemmer dette? noen andre som har erfaringer med kokosolje og kviser?

vet ikke om jeg vil forsette å bruke dette i annsiktet nå da jeg hittil bare får mer kviser (uten at jeg 100 % sikkert kan si at det er oljen) men vil så gjerne det skal funke.

Anonymous poster hash: f9c0c...75c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kokosolje kan dessverre gi kviser. Forsøk jojobaolje, mandelolje eller lignende. Jojobaolje er unik da den er egentlig en flytende voks ikke ulik det naturlige fettet i huden.

Anonymous poster hash: 2cdd3...b14
Skrevet

Hvis du ikke er laktoseintolerant, kan du også prøve å smøre yoghurt naturell i ansiktet, og la det sitte til det tørker. Deretter skyller du av godt med lunkent vann. Jeg prøvde for første gang for noen dager siden, og huden min virker mye renere allerede. Verdt et forsøk. :)

Anonymous poster hash: 171dc...df7
Skrevet

Man skal virkelig ta disse oljene med en stor klype salt. Kokosolje som eksempel, er en av verstingene hva gjelder potensiell allergi, og jeg stiller virkelig spørsmål til hvor effektivt det er å smøre inn på huden. Jeg tror mange som sverger til slikt har helt ok hud til å begynne med, så de kunne kanskje like godt smørt seg inn med tomater hvis det ble den siste trenden. For sensitiv hud vil jeg absolutt styrt unna.

Og før jeg får så øra flagrer, jeg fikk tips om kokosolje til min tørre hud, smørte på et tørt parti på magen og fikk svære utslett.. Kokosolje skal visstnok være rensende, men neida, ikke her i gården.

Anonymous poster hash: 7d120...ddf
Skrevet

Kokosnøttolje funker ikke for meg heller. Jeg ville også veldig gjerne at den skulle fungere, for det var jo så mange bruksområder.

Prøvde den som deodorant - huden under armene ble veldig sår, og forble det i en uke etter oljen var vasket av.

Prøvde den som naturlig fuktighet til min atopiske hud - klødde noe voldsomt i flere dager etter den var vasket av.

Prøvde den som kur i håret - endte opp med frizzy, tørt hår.

Prøvde den i ansiktet - kviser og kløe.

Det eneste jeg har funnet ut at den fungerer for på min kropp, er å drukne håret i den før jeg bleker det, da blir ikke håret skadet av blekemidlene. Også fungerer den når jeg tar litt olje i hårtuppene. Ikke full kur, bare litt olje.

Anonymous poster hash: f96f8...a84
  • Liker 1
Skrevet

Hva med kokosmelk?

Anonymous poster hash: dc848...c34
Skrevet

Jeg ville aldri hatt det på huden. Ville ikke brukt olje på det som kan være fet hud. Spis 1-2 ss hver dag, kokosolje er godt for kroppen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...