verene Skrevet 25. april 2004 #1 Skrevet 25. april 2004 Temaet har sikkert vært oppe ørti ganger før, men jeg spør likevel: Hva skal dere pynte bordene med? Jeg syns det er så vanskelig å bestemme meg for noe, det er så mye fint. Samtidig vil jeg gjerne at det ikke skal bli for mye eller at det blir et "rotete" preg - det skal være enkelt og gjennomført. - Fargene i buketten min skal være hvitt, kremhvitt og champagne (og grønt da). - Bordkortene blir kvadratiske firkanter i hvit bølgepapp, der jeg bøyer sølv-ståltråd i et hjerte som festes på pappen. På ståltråden er det tredd flere små kremgule perler. Midt i dette hjertet på hvert kort, limer jeg på en liten avlang kartongbit i kremhvitt der navnet skal stå med sølvtusj. Kortene festes til glassene med en liten klype,evt. litt av ståltråden på baksiden av kortet (der hjertet blir festet). Jeg kunne godt tenkt meg bordpynt der denne ståltråden m/ perler går igjen, men vet ikke helt hvordan? Noen kreative sjeler her? :-)
Gjest gjest1 Skrevet 25. april 2004 #2 Skrevet 25. april 2004 Det går kanskje an å snurre denne perle-ståltråden sammen med blomsterdekorasjonar? Elles hørtes jo bordkorta dine kjempe-fine ut! Har ikkje tenkt så mykje på dette med bordpynting enno, veit berre at eg vil ha det enkelt - og naturinspirert. Sikkert noko à la dine fargar. Blir stilig.
camie Skrevet 26. april 2004 #3 Skrevet 26. april 2004 Jeg kunne godt tenkt meg bordpynt der denne ståltråden m/ perler går igjen' date=' men vet ikke helt hvordan? Noen kreative sjeler her? :-)[/quote'] Hva med å surre tråden rundt eventuelle blomster/grønt om dere skal ha det på bordet? Eller om du kjøper falske roseblader og trer dem på tråden med mellomrom av perler, og "vrir" tråden litt slik at det ikke blir liggende helt rett, men at du får litt "liv" i den. Kan jo også bruke tråden som serviettholder, som pynt på stettene på glassene...Variasjonene er mange, er bare fantasien som setter grenser. Lykke til da! :-)
droopseley Skrevet 26. april 2004 #4 Skrevet 26. april 2004 Jeg ville ha brukt de samme perlene på ståltråd og pyntet blomsteroppsatsene. Ta en perle, tre innpå, tinn ståltråden rundt for at den skal sitte. Ta en ny perle, fest ca 5-8cm unna den andre perlen og fest på samme måte... osv. Dette blir nydelig!
camie Skrevet 26. april 2004 #5 Skrevet 26. april 2004 Ta en perle' date=' tre innpå, tinn ståltråden rundt for at den skal sitte. Ta en ny perle, fest ca 5-8cm unna den andre perlen og fest på samme måte... [/quote'] Fikk vel ikke forklart det godt nok, men det var akkurat dette jeg mente... takk for forklaringa droopseley!
verene Skrevet 26. april 2004 Forfatter #6 Skrevet 26. april 2004 Jeg ville ha brukt de samme perlene på ståltråd og pyntet blomsteroppsatsene. Ta en perle, tre innpå, tinn ståltråden rundt for at den skal sitte. Ta en ny perle, fest ca 5-8cm unna den andre perlen og fest på samme måte... osv. Dette blir nydelig! Det er sånn jeg gjør det med ståltrådhjertene på bordkortene også. Tvinner ikke tråden rundt perlene da, men trer den igjenom perlen i en "løkke", liksom. Forøvrig er det noe sånt som dere beskriver jeg kan tenke meg, men så var det blomsterdekorasjonene da.. Hvordan jeg skal gjøre det. Får vel gruble litt til, om ingen andre har noen stilige tips?
droopseley Skrevet 26. april 2004 #7 Skrevet 26. april 2004 Ahh, leste litt fort jeg Men nå skjønte du sikkert hva vi mente verene :D Blomsterdekorasjoner er i grunnen veldig lett å utføre, men det må gjøres dagen før. Det blir kanskje litt stress å gjøre det selv? Det tar litt tid. Nå vet ikke jeg hvordan du hadde sett det for deg, hvilke blomster du vil ha. Jeg lagde noen oppsatser i jenta mi sin navnefest i de fargene du har lyst på. Da hadde jeg også pyntet med sånn perler-på-ståltråd. Hvis du vil kan jeg vise deg et bilde.
Lullu Skrevet 26. april 2004 #8 Skrevet 26. april 2004 Syntes det er lekkert med liggende calle på bordet, og perle-tråder utover dette igjen Vi skal ha liggende calla, men sølvtråd her og der. Kubbelys med sløyfer på, gjerne med litt perler på silkebåndet, hadde jo også kanskje vært lekkert? Lykke til!
Gjest Tex Skrevet 26. april 2004 #9 Skrevet 26. april 2004 Jeg skal lage blomsterdekorasjonene selv. Jeg har aldri gjort det før, men skal øve meg til 17. mai og til pappas 65 års lag. Kjenner en blomsterdekoratør og har fått masse tips. Dekorasjonene skal bestå av oasis i små blanke glass-skåler. Jeg skal bruke lange eføyranker, slik at hver dekorasjon blir over en meter lang, ca 20 cm høy og 20 cm bred. Jeg skal bruke liljekonvall, mørkerøde roser, bjørnegress, galaksiblader, sløyfebånd og bladglans. Videre skal vi ha ivoryfargede servietter på hvit duk og hvite tallerkner, røde sjokoladehjerter på hver kuvert og bordkort i samme stil som resten av trykksakene, nemlig i grått med røde roser og eføy på.
Gjest MrsL Skrevet 26. april 2004 #10 Skrevet 26. april 2004 Her blir det mest sannsynlig lilla calla på bordet, sammen med lilla perletråder........ I tillegg til hvite kubbelys på speilplater med de samme lilla perletrådene rundt..........
Lullu Skrevet 26. april 2004 #12 Skrevet 26. april 2004 Ja, det har du lov å spørre om Er en blomst, populær bryllupsblomst. Finnes maaaange farger, også hvitt. Her kan du se noen: http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=76976 Her ser du fargen jeg skal ha på mine calla liggende på bordet http://www.thebridesbouquet.com/callaHandtieLarge.asp Her ser du hvordan callaen ser ut liggende http://www.flowersbyanne.com/cgi-bin/list....n=detail&fID=70
Gjest gjest1 Skrevet 26. april 2004 #13 Skrevet 26. april 2004 Takk skal du ha! Er litt bryllups-uerfaren enno, men lærer fort ser du!
Lullu Skrevet 26. april 2004 #14 Skrevet 26. april 2004 NB! Forandret litt på min forrige innlegg. Se flere bilder
Gjest Madley Skrevet 26. april 2004 #16 Skrevet 26. april 2004 Vi har et slags sjøtema vi. Bruker store kuskjell som vi skal spraylakkere i en fin farge. Antakelig en beigeaktig og bruke som bordkort. Videre skal vi lage oppsatser av markblomster, drivved og blåskjell. Også skal vi ha litt stearinlys rundt omring. Tar det litt sånn på sparket, har ikke tenkt å slite meg ut på pynten. Men det jeg skal gjøre er å finne et lagerutsalg der de selger billige laken! For gardinene i huset vi skal være i er bæsjgrønnbrune :hår: Så man tager fem stykk billige laken, deler i to og henger opp. Pynter med litt bånd og plutselig ser alt så meget bedre ut....
Gjest Tex Skrevet 27. april 2004 #17 Skrevet 27. april 2004 For gardinene i huset vi skal være i er bæsjgrønnbrune :hår: Hørtes flott ut.....
Gjest Lompa Skrevet 27. april 2004 #18 Skrevet 27. april 2004 Med fare for å avsløre min uvitenhet: hva i h...... er kuskjell?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå