Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid og svigerforeldrene mine ville gi oss en barneseng uten kanter (over 50 år gammel seng). Det blir som å plassere en nyfødt i en vanlig seng alene, bare at denne er smal, kanskje 50 cm bred. Den er ikke veldig høy. Vi takket nei fordi vi syns at det virker skummelt selv om den ikke er høy så ser vi for oss at det kan være skadelig for en nyfødt eller en baby som nettopp har lært å snu seg å falle ut av den.

Men nå har svigeforeldrene mine satt opp senga hjemme hos seg så babyen kan sove der når vi er på besøk. Det betyr at jeg kommer til å nekte å gå ut av rommet mens han sover der på dagtid og på natten hvis vi overnatter (tvilsomt for bor nært) kommer jeg heller ikke til å føle meg trygg. Men hun mener at det går bra. Hva tenker dere?

Jeg sa at de trenger ikke kjøpe en ny seng til sitt barnebarn da vi har både reiseseng, bagen til vogna og faktisk en ekstra sprinkelseng som vi kan ta med. Sprinkelsenga kan selvsagt bli stående der. Men nei hun vil bruke den andre.

Er jeg paranoid? Det er vel en grunn til at sprinkelsenger, vugger, babykurver ol har høye kanter? Hadde dere latt deres baby sove i en seng helt uten kanter?

Anonymous poster hash: bfedb...8aa

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det hadde jeg aldri godtatt!

Hvis det er så viktig for svigers at barnebarna sover der, kan du kanskje sette vognbagen på senga, som et kompromiss?

Skrevet

Spørs jo hvor gammel baby er det. Om dere er på besøk da baby er 2 uker er det jo ingen fare for at den skal snu seg sånn plutselig og falle i gulvet.

Anonymous poster hash: cffc0...97f
Skrevet

Nei, det hadde jeg aldri godtatt!

Hvis det er så viktig for svigers at barnebarna sover der, kan du kanskje sette vognbagen på senga, som et kompromiss?

Svigermor blir lett fornærmet men får prøve på det kanskje :)

Skrevet

Spørs jo hvor gammel baby er det. Om dere er på besøk da baby er 2 uker er det jo ingen fare for at den skal snu seg sånn plutselig og falle i gulvet.

Det sies jo at man aldri skal gå fra en baby på stellebordet ol (joda stellebordert er høyere). Selv om en 2 uker gammel baby ikke beveger så mye på seg så syns jeg ikke at det er trygt. Hadde ikke lagt en nyfødt i sofaen og gått fra den til andre enden av rommet. Man vet jo aldri!

Skrevet

Det sies jo at man aldri skal gå fra en baby på stellebordet ol (joda stellebordert er høyere). Selv om en 2 uker gammel baby ikke beveger så mye på seg så syns jeg ikke at det er trygt. Hadde ikke lagt en nyfødt i sofaen og gått fra den til andre enden av rommet. Man vet jo aldri!

Jo, det vet man! En baby på 2 uker kommer ikke til å snu seg og ramle ned. :laugh:

Skrevet

Jo, det vet man! En baby på 2 uker kommer ikke til å snu seg og ramle ned. :laugh:

Så du hadde forlatt babyen din på stellebenken?

Vi kommer neppe til å dra dit uansett når han er bare to uker for vi bor ikke så veldig nært men nært nok til at vi aldri overnatter. Og vi er vanligvis ikke der så ofte.

Men uansett så lærer babyer å snu seg etterhvert, og det føles ikke trygt for meg i en slik seng når han kan snu seg.

Skrevet

Til info så er det veldig skjeldent at babyer begynner å snu seg før de er ca. 3 måneder.

Gjest Magdalene
Skrevet

Må si at jeg ikke helt klarer å se for meg hvordan en babyseng helt uten kanter ser ut...

Kan du Google og legge ut bilde av noe liknende eller?

Skrevet

Aldri i verden, bedre med en sur svigemor enn en hjerneskada unge.

Anonymous poster hash: 20085...6ca

• Liker 2
Skrevet

Til info så er det veldig skjeldent at babyer begynner å snu seg før de er ca. 3 måneder.

Er en fordel at den har kanter rundt seg første gang den snur seg om det ikke er på gulvet. Selvsagt så skjer det neppe hos dem men hvem vet. Jeg vet ikke når min baby vil begynne å snu seg. Er vel en grunn til at alle dagens babysenger har kanter.

Men jeg tviler for at svigermor vil bytte ut den senga senere uansett da den kan forlenges.

Gjest Magdalene
Skrevet

Er en fordel at den har kanter rundt seg første gang den snur seg om det ikke er på gulvet. Selvsagt så skjer det neppe hos dem men hvem vet. Jeg vet ikke når min baby vil begynne å snu seg. Er vel en grunn til at alle dagens babysenger har kanter.

Men jeg tviler for at svigermor vil bytte ut den senga senere uansett da den kan forlenges.

Men er det en skuvseng? Bilde?

Skrevet

Jeg ville ikke gått med på å bruke denne sengen. Min første vrikket og vrei seg fra dag en, og han lå aldri der vi forlot han. Da han var seks uker snudde hans seg for første gang (bare flaks, og det gikk flere mndr før han gjorde det igjen, men det skjedde).

La svigermor sette opp senga, også bruker dere vogna når dere er der. Så lenge dere er ærlige om det kan hun bli så fornærmet hun bare vil. Også ser dere til at hun ikke er barnevakt før ungen er så stor at hun skjønner at det ikke er trygt å bruke senga lenger.. :-)

Anonymous poster hash: 5b3b3...28c

Skrevet

Må si at jeg ikke helt klarer å se for meg hvordan en babyseng helt uten kanter ser ut...

Kan du Google og legge ut bilde av noe liknende eller?

http://www.sengemakeriet.com/webshop.aspx?pageid=78949&Product=49414

Som den Hermonie senga bare mye mindre, kanskje 50*100cm. Også kan den forlenges litt. Så er jo kanter bak hodet og foran beina men det hjelper ikke når ungen har lært å snu seg.

Skrevet

Men er det en skuvseng? Bilde?

Sikkert en skuvseng siden denkan forlenges litt men det er null kanter. Har ikke tatt noen bilder av senga, hvorfor skulle jeg det? :) Men har linket til en som ligner men er mye større.

Skrevet

Aldri i verden, bedre med en sur svigemor enn en hjerneskada unge.

Anonymous poster hash: 20085...6ca

Akkurat! Man vet aldri hva som skjer.

Skrevet

Jeg ville ikke gått med på å bruke denne sengen. Min første vrikket og vrei seg fra dag en, og han lå aldri der vi forlot han. Da han var seks uker snudde hans seg for første gang (bare flaks, og det gikk flere mndr før han gjorde det igjen, men det skjedde).

La svigermor sette opp senga, også bruker dere vogna når dere er der. Så lenge dere er ærlige om det kan hun bli så fornærmet hun bare vil. Også ser dere til at hun ikke er barnevakt før ungen er så stor at hun skjønner at det ikke er trygt å bruke senga lenger.. :-)

Anonymous poster hash: 5b3b3...28c

Skummelt ja, så jeg vil ikke sjansen. Tenkte i sta på det med barnevakt ja, takk for tips!

Skrevet

Hvis det er plass mellom madrass og rammen på selve senga kan dere sette store barnebøker nedi som skjerm? Eller lage en passende skjerm? Husker dette med bøker ble brukt på meg og mine søsken hvertfall :fnise:

Skrevet

Hvis det er plass mellom madrass og rammen på selve senga kan dere sette store barnebøker nedi som skjerm? Eller lage en passende skjerm? Husker dette med bøker ble brukt på meg og mine søsken hvertfall :fnise:

Hehe tja, men kan jo ta med vognbaggen og ;) Eller bare sette opp sprinkelsenga der.

Skrevet

Hehe tja, men kan jo ta med vognbaggen og ;) Eller bare sette opp sprinkelsenga der.

Ja selvfølgelig :) Men tenkte i tilfelle du absolutt ville blidgjøre svigermor ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...