Gå til innhold

Normal syklus etter Cerazette slutt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg går på minipillen cerazette og skal nå slutte. Har ca to uker igjen med piller på brette. Men tenkte å slutte nå med en gang. Noen som har erfaring om når mensen vil komme tilbake og normal syklus? Har ikke hatt mensen mens jeg har gått på disse pillene.

Anonymous poster hash: 4f8c7...df3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange myter om p-piller her på KG; iallfall.

Det mange ikke reflekterer over når de hevder at det ble kluss med syklusen etter de sluttet på p-pillene er nettopp det at med p-piller får man 'mensen' (bortfallsblødning) regelmessig nettopp fordi man tar p-piller. Så slutter de og opplever litt uregelmessighet og så tillegger de det p-pillene, mens det like gjerne kan være kroppen som ikke er så regelmessig av seg selv. Osv osv. Mange har også gått på p-piller i så mange år at da de startet på p-piller var normalt fertile, men at de etter hvert som årene går har mindre fruktbare. Det er fremdeles ikke p-pillenes skyld.

Selv har jeg blitt gravid på første forsøk begge gangene jeg sluttet på p-piller, hadde da brukt dem i henholdsvis fire og fem år.

Anonymous poster hash: f2cc9...320
Skrevet

Eg hadde heller ikkje mensen medan eg gjekk på cerazette og for meg tok det 6 mnd før mensen vart regelmessig etter at eg slutta på pillen.

Skrevet

Til anonym bruker: minipillen cerazette har lik mengde virkestoff i alle piller , og skapar derfor ingen kunstig syklus og bortfallsblødning, sånn som ordinære p-piller gjer. Derfor opplever mange å ikkje ha blødninger, andre er tidvis plaga med småblødninger.

Eg har slutta med cerazette tre ganger, og har fått normal syklus umiddelbart. Fått første blødning 3-4 veker etter siste pille. Hadde ikkje blødninger på cerazette, bortsett frå litt smått ved oppstart/dei første månadane.

Første gang blei eg gravid etter første blødning (positiv test under to månadar etter siste pille)

(Andre gang gjekk eg over frå cerazette til spiral)

Tredje gang blei eg gravid i 7. syklus etter pilleslutt, hadde normal lengde på syklusene.

Skrevet

Jeg fikk mensen 4 uker etter jeg hadde tatt siste pille :)

Skrevet

Er det ikke normalt å blø litt med en gang? Har hørt om man glemmer en pille kan man begynne å blø litt.

Skrevet

Jeg hadde ikke mensen pp cerazette. Da jeg slutta for å bli gravid fikk jeg første mens etter fire uker, og deretter positiv test fire-fem uker etter det igjen. For et halvt år siden slutta jeg av andre grunner. Fikk mensen etter fire uker, og deretter relativt stabile sykluser på underkant av

fire uker.

Anonymous poster hash: ddc2c...0f3

Skrevet

Jeg sluttet og fikk kraftig blødning etter to dager, den var kraftig i en dag før den gikk over til normal mengde. Varte en uke.. Så får vi se hva som skjer. Det var for 14 dager siden :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...