Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fakta: Jeg og samboeren ble sammen når jeg var 18 og han 21. Det er nå 5 og et halvt år siden nå. Vi har bodd sammen i snart 5 år og snart vært forlovet i 2.

Jeg var idag på min andre opplæringsdag i ny jobb. Kjenner endel av kollegaene fra før av, og de kjenner samboeren min. Hun som har lært meg opp er en veldig trivlig dame.

MEN, idag sa hun noe til meg som jeg synes var ganske respektløst. Jeg er ikke typen som lager store saker av slik så sa ingenting, men har tenkt på det i etterkant og synes at det er ganske frekt å si slike ting. Så her kommer det:

Vi snakket om ting man kan samle på, altså servise, bestikk osv, og da fortalte jeg at jeg og samboeren akkurat hadde bestemt oss for et servise vi skulle begynne å samle på.

Da fikk jeg som svar at jeg burde heller samle på det alene, for sannsynligheten for at vi to holdt sammen var liten siden vi ble sammen så unge.

Jeg svarte med et smil at vi hadde ikke noe planer om å gå fra hverandre.

Da svarte hun at hun hadde blitt sammen med kjæresten som 19-åring og det ble slutt når hun var 24, så det kunne jeg ikke vite noe om nå. (Ingen kan se inn i framtiden uavhengig av alder)

Jeg ble da litt paff, fordi jeg synes jeg på en måte ble behandlet som et barn og ikke en 23år gammel kvinne som er i et seriøst forhold.

Skal liksom ikke vårt forhold bli sett på som like seriøst som hennes kun fordi vi var unge når vi ble sammen? Hvordan hadde hun likt det dersom jeg sa til henne at hun og mannen hennes ikke kom til å holde? Er det lov å si slikt til oss som ble sammen tidlig? (hun er forresten i 30årene nå, med mann og 2 barn)

Beklager rotete innlegg. Om dere orker å lese alt så setter jeg veldig pris på svar:)

Anonymous poster hash: d2340...2d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke hun mente det vondt, men de fleste erfarer jo at den de blir sammen med i tenårene ikke er den de ender opp med til slutt. Men uansett så var det vel ikke den verste kommentaren?

Skrevet (endret)

Ikke ta det så tungt. Hun kan ikke uttale seg om ditt forhold, og så lenge du tror/vet at det kommer til å vare, så spiller det ingen rolle hva hun tror og mener. Jeg hadde ikke brydd meg om en sånn kommentar.

Edit: Skrev feil.

Endret av super-s
Skrevet

Kjenner til denne TS. Vi møtte hverandre når jeg var 19 og jeg er nå 26. Når jeg har snakket om fremtiden vår til andre har jeg alltid fått kommentarer som "Lite sansynlig at dere ender opp sammen når dere ble sammen så unge" osv..

Nå har vi akkurat sendt ut invitasjoner til bryllupet vårt! :)

Du burde bare heve deg LANGT over slike kommentarer..

Anonymous poster hash: 1796b...f61
Skrevet

Jeg tror ikke hun mente det vondt, men de fleste erfarer jo at den de blir sammen med i tenårene ikke er den de ender opp med til slutt. Men uansett så var det vel ikke den verste kommentaren?

Nei, jeg tror heller ikke hun mente noe vondt med det :) Er også klar over statestikken. Men likevell så fikk denne kommentaren meg til å føle at forholdet vårt var ikke vits å ta seriøst. Det er ikke noe du sier til folk, men virker som i forhold til min situasjon så er det okei.

Hadde ikke vært like Okei om jeg hadde satt min tvil til hennes forhold og sagt det til henne. Om du skjønner hva jeg mener?

Skrevet

Har hørt det samme mange ganger. Jeg ble sammen med samboer når jeg var 16, og han 17. Idag er vi 21 og 22, og har det bedre enn noen gang, men folk har alikevel ikke tru på at vi vil være sammen særlig mye lengre, av en eller annen grunn.
Flere forhold og skillsmisse føler jeg er blitt en "norm".

Skrevet

Nei, jeg tror heller ikke hun mente noe vondt med det :) Er også klar over statestikken. Men likevell så fikk denne kommentaren meg til å føle at forholdet vårt var ikke vits å ta seriøst. Det er ikke noe du sier til folk, men virker som i forhold til min situasjon så er det okei.

Hadde ikke vært like Okei om jeg hadde satt min tvil til hennes forhold og sagt det til henne. Om du skjønner hva jeg mener?

Jeg tror ikke du skal tenke så mye over det hun sa, rett og slett.

Skrevet

Jeg syns du bør bli tatt seriøst på lik linje med alle andre voksne. Skjønner veldig godt at du reagerte på det, det er kjedelig når andre dømmer forholdet ens nord og ned.
Selv ble jeg sammen med samboeren min når vi begge var 19 år gamle, og i dag er vi 23. Jeg husker at jeg irriterte meg litt i begynnelsen over at svigermor behandlet/omtalte forholdet vårt som veldig useriøst og kortvarig. Samtidig skjønner jeg det på en måte, jeg tenker ofte det samme om de som er yngre enn meg, spesielt hvis jeg ikke syns de er modne i toppen.

Du får bare la være å tenke over det, det gjør jeg. Jeg lever livet i god tro om at vi alltid vil være sammen, da jeg tror det er det beste for forholdet vårt. Jeg vil heller være i dette forholdet 100 % og gå på en smell om noen år, enn å konstant tenke om og hvis.

Anonymous poster hash: 938d2...412
Skrevet

Ikke ta det som tungt. Hun kan ikke uttale seg om ditt forhold, og så lenge du tror/vet at det kommer til å vare, så spiller det ingen rolle hva hun tror og mener. Jeg hadde ikke brydd meg om en sånn kommentar.

Nei, tar det ikke så alt for tungt :) Kommer til å være like blid imorgen. Fikk meg bare til å tenke på hvorfor slike kommentarer er akseptert, mens andre ikke er det.

Skrevet

Hmm...en er ofte rørende optimistisk når en er ung, men de fleste blir mere realistiske etter hvert. Det kan selvfølgelig gå kjempebra med dere, ts.

Syns dere bare skal forsøke å gjøre så godt dere kan, og tro på forholdet deres, så vil tiden vise hvordan det går. Lykke til begge to. :)

• Liker 1
Skrevet

Vet om to som ble sammen da hun var 16 og han 21. Mange var usikre på det forholdet. Men hun er idag 28 og han 33, de er gift og har to barn. Virker som om de trives sammen.

Mitt eget forhold var 17 og han 19. Idag 21 og 24. Bedre enn noen gang. Vært gjennom noe vanskeligheter, men jobbet for forholdet.

Anonymous poster hash: 2e08c...537
Skrevet

Kjenner til denne TS. Vi møtte hverandre når jeg var 19 og jeg er nå 26. Når jeg har snakket om fremtiden vår til andre har jeg alltid fått kommentarer som "Lite sansynlig at dere ender opp sammen når dere ble sammen så unge" osv..

Nå har vi akkurat sendt ut invitasjoner til bryllupet vårt! :)

Du burde bare heve deg LANGT over slike kommentarer..

Anonymous poster hash: 1796b...f61

Åh, så bra :D Gratulerer så masse. Ja, er liksom det jeg vil fram til. At folk tror de kan kommentere slike saker i hytt å pine kun fordi vi var unge da vi ble sammen.

Ja, får bare heve meg GODT over det :)

Skrevet

Nei, tar det ikke så alt for tungt :) Kommer til å være like blid imorgen. Fikk meg bare til å tenke på hvorfor slike kommentarer er akseptert, mens andre ikke er det.

Hehe, det er bra! Jeg er enig i at det er en unødvendig kommentar da. Man trenger ikke å si alt man mener heller!

Skrevet

Jeg syns du bør bli tatt seriøst på lik linje med alle andre voksne. Skjønner veldig godt at du reagerte på det, det er kjedelig når andre dømmer forholdet ens nord og ned.

Selv ble jeg sammen med samboeren min når vi begge var 19 år gamle, og i dag er vi 23. Jeg husker at jeg irriterte meg litt i begynnelsen over at svigermor behandlet/omtalte forholdet vårt som veldig useriøst og kortvarig. Samtidig skjønner jeg det på en måte, jeg tenker ofte det samme om de som er yngre enn meg, spesielt hvis jeg ikke syns de er modne i toppen.

Du får bare la være å tenke over det, det gjør jeg. Jeg lever livet i god tro om at vi alltid vil være sammen, da jeg tror det er det beste for forholdet vårt. Jeg vil heller være i dette forholdet 100 % og gå på en smell om noen år, enn å konstant tenke om og hvis.

Anonymous poster hash: 938d2...412

Ja, føler at vi nå skal bli tatt seriøst på lik linje som andre voksne :) Hadde akkurat samme opplevelser tidlig i forholdet vi også, men det er jo bare forstålig når man er så ung.

Helt enig med deg. 100% når du er i forholdet, ikke noe mindre. Ikke rart forhold rakner om man skal gå å tenke på at det kanskje kan ta slutt hver dag :P

Skrevet

Hmm...en er ofte rørende optimistisk når en er ung, men de fleste blir mere realistiske etter hvert. Det kan selvfølgelig gå kjempebra med dere, ts.

Syns dere bare skal forsøke å gjøre så godt dere kan, og tro på forholdet deres, så vil tiden vise hvordan det går. Lykke til begge to. :)

Takk for det :) er så enig i at sannsynligheten er mye større for brudd når man bli sammen ung. Bare tenk hvor mye man forandrer seg iløpet av de årene. Mener likevel ikke at det gir grunnlag for at andre kan kommentere det til deg.

Håper folk ikke tror jeg er helt på tuppa pga av det her nå. Var bare at jeg ville skape en diskusjon om det her inne for å se hva folk tenkte :)

Skrevet

Vet om to som ble sammen da hun var 16 og han 21. Mange var usikre på det forholdet. Men hun er idag 28 og han 33, de er gift og har to barn. Virker som om de trives sammen.

Mitt eget forhold var 17 og han 19. Idag 21 og 24. Bedre enn noen gang. Vært gjennom noe vanskeligheter, men jobbet for forholdet.

Anonymous poster hash: 2e08c...537

Ja, der ser du :D

Vi har også hatt noen humper opp gjennom årene, men mener og tror at disse bare har gjort forholdet sterkere :)

Skrevet

For en frekkas! Ble sammen med kjæresten da jeg var 18, han 19. Og vi holder sammen - og vi skal holde sammen for alltid. Når du vokser sammen med en person, så føler jeg at det gjør at dere øker sjansen for å holde sammen. Dere har vært gjennom flere "faser" i livet, og er rustet til å takle det som kommer.

Alder har ikke noe å si, så lenge dere er klar for å vokse sammen, og holde sammen. :)

Skrevet

Hehe, det er bra! Jeg er enig i at det er en unødvendig kommentar da. Man trenger ikke å si alt man mener heller!

Nei, man trenger ikke det :fnise:

Gjest pilldorf
Skrevet (endret)

Hvor ung bør man være da helst ?

Endret av pilldorf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...