Gå til innhold

Føler meg som en matingsstasjon for nabobarn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver dag nesten når jeg er ferdig med middagen og kaller inn barna mine, så henger en av kameratene deres på og sier at han er for svak til å gå , og ber om middag, begynner å bli litt lei, men kan liksom ikke si nei heller da moren er en barndomsvenninne av meg og vi er fortsatt venninner!

blir bare så lei fordi det er alltid søl og mas, og de nekter gjerne å springe ut etter maten!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er da ikke være verre enn å fortelle poden at "nå har du fått middag hos oss så mange ganger at nå får du spise hjemme en stund". Jeg har sjøl gjort det mange ganger, og sier man det på en grei men bestemt måte, skjønner de at du mener alvor.

En annen ting er jo at hun venninna di selv burde stoppa dette etter et rimelig antall ganger, og i tillegg takket deg for å ha gitt sønnen hennes middag så ofte.

Skrevet (endret)

Aiai nå ville han ha kveldsmat og hos meg fordi jeg har nybakt brød og nylaget skogsbærsyltetøy (Bjørnebær, bringebær og blåbær) :)! Men klarte å sette foten ned og si at han fikk se å gå hjem visst han ville ha skive! Fordi kan ikke fø på nabounger hele tiden!

Endret av Anciol
  • Liker 11
Skrevet

Unger liker å ete hos andre, rett og slett.

• Liker 10
Skrevet

Herregud da menneske! Sett grenser for deg selv eller slutt å klag!! Du er den voksne her. Det er DITT hjem. DU bestemmer.

Send ungen hjem for å spise. Så enkelt er det faktisk. At moren er en barndomsvenninne har ingen relevans.

Anonymous poster hash: a263b...7c3

• Liker 9
Skrevet

Husker selv at jeg som ungen shoppet middag omtrent. Der de serverte den (etter min mening) beste maten ville jeg spise. Sikkert det samme som skjer her også.

• Liker 2
Gjest Keikolina
Skrevet

Unger liker å ete hos andre, rett og slett.

Uff ja, jeg gjør det fortsatt. Ha ha ha.
Skrevet

Uff ja, jeg gjør det fortsatt. Ha ha ha.

Veldig bra egenskap å ha.

• Liker 1
Skrevet

Få din egen unge til å spise hos kamerateten like ofte, så det blir rettferdig. :)

• Liker 1
Skrevet

Herrefred, ta dere sammen! Urettferdig? Telle antall middager de spiser his hverandre? Klage over at noen synes det er hyggelig å spise hos deg? Og at de ikke går ut igjen etter maten.

Si fra på en vennlig måte at i dag passer det ikke.

Si ifra at de får gå ut å leke mer.

Sett deg i respekt, kvinne! Og la nå gutten få spise der av og til.

• Liker 9
Skrevet

Aiai nå ville han ha kveldsmat og hos meg fordi jeg har nybakt brød og nylaget skogsbærsyltetøy (Bjørnebær, bringebær og blåbær) :)! Men klarte å sette foten ned og si at han fikk se å gå hjem visst han ville ha skive! Fordi kan ikke fø på nabounger hele tiden!

Flertall? Du sa nettopp det var sønnen til venninnen din.

Skjønner ikke hva som foregår i skallen til (noen) norske mødre.

Er dere så egoistiske? Spiser et barn så mye at dette blir en ekstra kostnad?

Unger er glad i mat, særlig hos andre. Tenk hvor godt det må ha luktet for ungen.

I landet jeg kommer fra tilbyr vi fremmede av det vi spiser når vi spiser noe, måtte det være på bussen,jobben eller andre steder. Glad jeg ikke tilhører denne egoistiske kulturen mange av dere praktiserer :)

Skrevet

I landet jeg kommer fra tilbyr vi fremmede av det vi spiser når vi spiser noe, måtte det være på bussen,jobben eller andre steder. Glad jeg ikke tilhører denne egoistiske kulturen mange av dere praktiserer :)

Høflighet er ikke en dyd i landet du kommer fra ihvertfall. Jeg ble nysgjerrig på hvor du kommer fra hvor man tilbyr folk en bit av brødskiva når man entrer bussen.

Kan man leve hos dere simpelthen ved å spise rundt om i nabolaget eller la være å lage middag til ungene og sende dem over til naboen?

Anonymous poster hash: c4af3...2b8

• Liker 4
Skrevet

Alle som har barn har vel vært borti den problemstillingen? Man må da tørre å si til andres barn at, nei, i dag passer det ikke at du spiser her. Hvor tafatte og unnfallende er folk, egentlig?

Anonymous poster hash: 4a17b...f85
  • Liker 2
Skrevet

Her har vi enkelte barn i nabolaget som går rundt og hører fra de ulike naboene skal ha til middag, for så å sørge for å leke med barna til disse naboene rundt middagstider :fnise: Utspekulerte små yngler :sjokkert:

Anonymous poster hash: e5025...1c4
  • Liker 2
Skrevet

Ja men det er han som kommer hyppigst, nesten hver eneste dag og vi har et stramt budsjett!
Det kommer flere unger og en og annen gang men det er greit at de kommer en og annen gang, men når den samme kommer nesten hver dag og vil spise skive og eller middag så blir det litt mye !

• Liker 2
Skrevet

Her har vi enkelte barn i nabolaget som går rundt og hører fra de ulike naboene skal ha til middag, for så å sørge for å leke med barna til disse naboene rundt middagstider :fnise: Utspekulerte små yngler :sjokkert:

Anonymous poster hash: e5025...1c4

Jeg gjorde det samme. En hund etter spaghetti med kjøttdeig.

• Liker 2
Skrevet

Husker da jeg gikk på ungd.skolen og lekte med en venninne av meg. Fikk vite at de skulle ha gelé til dessert. Gjett hvem som fikk middagsbesøk den dagen? :sjenert:

Anonymous poster hash: 7f2a1...c66
Skrevet

Husker da jeg gikk på ungd.skolen og lekte med en venninne av meg. Fikk vite at de skulle ha gelé til dessert. Gjett hvem som fikk middagsbesøk den dagen? :sjenert:

Vel, jeg var hakket frekkere enn deg. Jeg ba om et glass cola med lineren: "Jeg tar gjerne et glass cola hvis du har også, tusen takk".

• Liker 2
Skrevet

Vel, jeg var hakket frekkere enn deg. Jeg ba om et glass cola med lineren: "Jeg tar gjerne et glass cola hvis du har også, tusen takk".

Tviler ikke på at du var frekkere enn meg.

• Liker 22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...