AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #1 Skrevet 5. september 2013 Hei. Jeg trenger litt hjelp. Jeg og min kjære har leid en leilighet sammen. Jeg fikk ikke vært med på visning pågrunn av jobb. Det han ikke la merke til var hvordan veggene så ut, det er flekker og masse hull. Etter forgje leieboer har hengt opp bilder osv. Økonomien er veldig stram fortiden, og våres flotte tv mangler tv fot. Vi har snakket med flere elektro kjeder og en fot som passer , er dessverre ikke tilgjengelig. Nå mener huseier at vi må male og sparkle hele rommet. Og vi trenger bare å lage 2 hull til tv'en. Da det allerede er hvertfall 15 hull på den samme veggen. Det er da ikke rettferdig at vi skal betale alt ? Og gjøre hele jobbe, når det allerede ser helt #^@&&#&#@! ut ! Kontrakten er allerede skrevet. Husleia betalt. Og nå vet jeg ikke hva jeg gjøre.. Muligheten er og male å sparkle alt nå før vi henger opp tven. Og sparkle igjen de to hulla når vi flytter ut. Eller og gjøre aaaaalt når vi flytter ut. Men vi har ikke så veldig lyst til å betale for det, når det trenges å males nå.. Veldig rotete innlegg. Men håper det er forstålig. Anonymous poster hash: ca18d...1a1
Sobrius Skrevet 5. september 2013 #2 Skrevet 5. september 2013 Men dere kan vel trekke fra utgiftene til dette fra husleia? Uansett er det ikke deres ansvar å gjøre dette og dere skal ikke avkreves å gjøre det verken nå eller når dere flytter ut. Men det kan vel være ok å gjøre som en tjeneste for huseier? 1
mannepadd Skrevet 5. september 2013 #3 Skrevet 5. september 2013 Jeg vil gjøre det som en tjeneste ja. Men har ikke så veldig lyst til å betale for det. Dem mener jo at vi skal betale for det også.. Synes det blir så feil. Når det ser ut som det gjør allerede. mvh trådstarter
Belin Skrevet 5. september 2013 #4 Skrevet 5. september 2013 Normalt så trekkes slikt av husleien. Sjekk kontrakten deres også. Hvert fall ble det gjort sånn da jeg måtte leie en leilighet for et år. Jeg sa jeg kunne utføre jobben (male to rom), og huseier betalte for det jeg trengte til jobben i form av redusert husleie en mnd.
Sobrius Skrevet 5. september 2013 #5 Skrevet 5. september 2013 Jeg vil gjøre det som en tjeneste ja. Men har ikke så veldig lyst til å betale for det. Dem mener jo at vi skal betale for det også.. Synes det blir så feil. Når det ser ut som det gjør allerede. mvh trådstarter Selvfølgelig skal ikke dere betale for materiellet når dere fikser opp leiligheten etter forrige leietaker. 2
kalinka85 Skrevet 5. september 2013 #6 Skrevet 5. september 2013 Lønner seg å skjekke hvordan leiligheten er FØR man signerer kontrakten, dvs gå gjennom leilugheta med huseier og avklare hvordan det ser ut. Ta bilder. Anyway, ett spann maling får du på obs bygg for en hundrelapp. Et rullesett får du igså for en hundrelapp om du klarer å male med noe annet enn jordan ultimate. Sparkel koster et par hundrelapper. Ser ikke helt problemet hvis dere likevel må sparkle og male ved utflytting.
@Maja Skrevet 6. september 2013 #7 Skrevet 6. september 2013 Huseiger kan ikkje kreve at de skal sparkle og male hull som var der då dåke flytta inn. Men om de gjer det på eget initiativ så kan de ikkje kreve at huseigar betaler materiell, sjølv om det ville vere rimelig av han å gjere det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå