AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #1 Del Skrevet 5. september 2013 Liker dere navnet? Hva slags assosiasjoner får dere? Anonymous poster hash: d3339...3a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sobrius Skrevet 5. september 2013 #2 Del Skrevet 5. september 2013 Vestkant-navn, men helt ok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #3 Del Skrevet 5. september 2013 Ok sossenavn. Anonymous poster hash: 26753...f79 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maman Skrevet 5. september 2013 #4 Del Skrevet 5. september 2013 Nesøya. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 5. september 2013 #5 Del Skrevet 5. september 2013 Jeg syns at det er fint. Før syntes jeg at det var et sossenavn, selv om jeg bor nordpå og ikke har noe sossestrøk i nærheten. Men nå syns jeg at så mange kaller barnet sitt for det så det er ikke noe sossenavn lenger syns jeg. Men det er så veldig vanlig her jeg bor nå at vår sønn ikke skal hete det. Flere venninner har kalt sønnen sin det, og flere slektninger av meg. Men go for it hvis dere liker det, bry dere ikke om hva andre syns Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 5. september 2013 #6 Del Skrevet 5. september 2013 Liker dere navnet? Hva slags assosiasjoner får dere? Anonymous poster hash: d3339...3a1 Han der birtiske prinsen som er gift med Kate og skal bli konge. Mye bedre navn enn kort-forkortelsen Liam i alle tilfeller. Ganske hyggelig navn. Radikalt bedre enn Will og Willy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carousel Skrevet 5. september 2013 #7 Del Skrevet 5. september 2013 Klinger veldig godt i mine ører. Tradisjonelt og internasjonalt uten å høres teit ut på norsk. Og jeg er ikke fra vestkanten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 5. september 2013 #8 Del Skrevet 5. september 2013 Vestkant-navn, men helt ok. På Vestkanten går det lite i William. Mere i Preben, Didrik, Henrik ,Wilhelm og Jens. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sobrius Skrevet 5. september 2013 #9 Del Skrevet 5. september 2013 På Vestkanten går det lite i William. Mere i Preben, Didrik, Henrik ,Wilhelm og Jens. Javel? Du om den oppfatningen. VESTKANTNAVN: De mest typiske vestkantnavnene varCarl og Haakon, som begge var omtrent fire ganger så vanlige i vestlige bydeler. Bendik, Henrik, Jens, Peder, Preben, William, Nora og Thea er alle omtrent tre ganger så vanlige i vest. Men også Aksel/Axel, Anders, Andreas, Christian, Erik, Erlend, Fredrik, Hans, Jacob/Jakob, Johan, Karl, Lars, Magnus, Nikolai/Nicolai, Ole, Oscar, Sondre, Tobias, Andrea, Anna, Cecilie, Hanna(h), Hedda, Ingrid, Ingvild, Julie, Karen, Marie, Oda, Vibeke, Victoria og Vilde er (eller var) alle sammen langt mer vanlige i vest enn i øst. Typisk for disse navnene er at svært mange av dem er såkalt «klassiske» navn, som var svært utbredt på slutten av det forrige århundret. En stor andel (særlig av guttenavnene) er norske eller nordiske navn. http://www.klikk.no/foreldre/navn/article624787.ece Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 5. september 2013 #10 Del Skrevet 5. september 2013 Javel? Du om den oppfatningen. VESTKANTNAVN: De mest typiske vestkantnavnene varCarl og Haakon, som begge var omtrent fire ganger så vanlige i vestlige bydeler. Bendik, Henrik, Jens, Peder, Preben, William, Nora og Thea er alle omtrent tre ganger så vanlige i vest. Men også Aksel/Axel, Anders, Andreas, Christian, Erik, Erlend, Fredrik, Hans, Jacob/Jakob, Johan, Karl, Lars, Magnus, Nikolai/Nicolai, Ole, Oscar, Sondre, Tobias, Andrea, Anna, Cecilie, Hanna(h), Hedda, Ingrid, Ingvild, Julie, Karen, Marie, Oda, Vibeke, Victoria og Vilde er (eller var) alle sammen langt mer vanlige i vest enn i øst. Typisk for disse navnene er at svært mange av dem er såkalt «klassiske» navn, som var svært utbredt på slutten av det forrige århundret. En stor andel (særlig av guttenavnene) er norske eller nordiske navn. http://www.klikk.no/foreldre/navn/article624787.ece Ee,ja.Kan jo fjerne det som er uthevet der, da for å tydeliggjøre hvor feil jeg tok.. Dessuten står det VAR... Wilhelm har tatt over for William fordi alle trashy fattigfolks barn heter Liam, så den endingen er komplett ut. Didrik er et alment vestkantnavn. Det er like vanlig som Bendik, Erik,Fredrik, Henrik og alle navn på -ik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sobrius Skrevet 5. september 2013 #11 Del Skrevet 5. september 2013 Ee,ja.Kan jo fjerne det som er uthevet der, da for å tydeliggjøre hvor feil jeg tok.. Dessuten står det VAR... Wilhelm har tatt over for William fordi alle trashy fattigfolks barn heter Liam, så den endingen er komplett ut. Didrik er et alment vestkantnavn. Det er like vanlig som Bendik, Erik,Fredrik, Henrik og alle navn på -ik. Som sagt, du om den oppfatningen. Da jeg vokste opp var alle William-er fra vestkanten. Kom kun med min mening om navnet, du har din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 5. september 2013 #12 Del Skrevet 5. september 2013 (endret) Som sagt, du om den oppfatningen. Da jeg vokste opp var alle William-er fra vestkanten. Kom kun med min mening om navnet, du har din. Du mente ikke. Du prøvde å si at jeg tar feil med å poste en link fra Klikk. . Med andre ord: Du tålte dårlig å ta feil... Vestkantnavn?DA du vokste opp, er stikkordet. Jeg ville bare hinte om at det er ut. Etter alle Liam- Chrisander, Liam-Augustinius, Embrik-Liam, Liam- Mathias osv. rundt omkring hos "Unge mødre"-klubben Wi-liam høres ikke fint nok ut,lenger. Dessuten vet vi alle hvor gode og pålitelige Klikk sine artikler er. Victoria mye vanligere i vest enn i øst? Hedda? Oda? Vilde? Julie? Andreas?Sondre? Nicolai? Nei,tror ikke det. Endret 5. september 2013 av Tøytigern Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sobrius Skrevet 5. september 2013 #13 Del Skrevet 5. september 2013 (endret) Du mente ikke. Du prøvde å si at jeg tar feil med å poste en link fra Klikk. . Med andre ord: Du tålte dårlig å ta feil... Vestkantnavn?DA du vokste opp, er stikkordet. Jeg ville bare hinte om at det er ut. Etter alle Liam- Chrisander, Liam-Augustinius, Embrik-Liam, Liam- Mathias osv. rundt omkring hos "Unge mødre"-klubben Wi-liam høres ikke fint nok ut,lenger. Dessuten vet vi alle hvor gode og pålitelige Klikk sine artikler er. Victoria mye vanligere i vest enn i øst? Hedda? Oda? Vilde? Andreas? Nei,tror ikke det. Artikkelen er basert på navnestatistikk, så uriktig er det ikke. Vi har ulike oppfatninger. Det er helt greit for meg. Det er fremdeles forskjell på å døpe barnet sitt William og Liam. Endret 5. september 2013 av Sobrius Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 5. september 2013 #14 Del Skrevet 5. september 2013 (endret) Artikkelen er basert på navnestatistikk, så uriktig er det ikke. Vi har ulike oppfatninger. Det er helt greit for meg. Det er fremdeles forskjell på å døpe barnet sitt William og Liam. Jeg syns uansett at William er bedre enn Liam når som helst. Endret 5. september 2013 av Tøytigern Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sobrius Skrevet 5. september 2013 #15 Del Skrevet 5. september 2013 Ja,det er det sikkert.Men ikke på vestkanten. Tradisjonelt har det vært det i noen hundre år. Liam er et østkantnavn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 5. september 2013 #16 Del Skrevet 5. september 2013 Tradisjonelt har det vært det i noen hundre år. Liam er et østkantnavn. Hvis du ser så har jeg gått inn og redigert for sitatet er en linje som ikke skulle stått der. Min laptop gjør rare ting pga tastaturet har fått litt mye redbull. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sobrius Skrevet 5. september 2013 #17 Del Skrevet 5. september 2013 Ok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 5. september 2013 #18 Del Skrevet 5. september 2013 Liker dere navnet? Hva slags assosiasjoner får dere? Anonymous poster hash: d3339...3a1 Men her står det jo i spørsmålet at det er folk sine assosiasjoner som hun vilhøre. Så da trenger jo ikke jeg å kverulere på hva som er vanlig på vestkanten eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sobrius Skrevet 5. september 2013 #19 Del Skrevet 5. september 2013 Men her står det jo i spørsmålet at det er folk sine assosiasjoner som hun vilhøre. Så da trenger jo ikke jeg å kverulere på hva som er vanlig på vestkanten eller ikke. La det gå nå da. Jeg skriver jo at vi har ulike oppfatninger/assosiasjoner.. Null problem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #20 Del Skrevet 5. september 2013 Syns sefølgelig navnet er kjempefin da min sønn heter det Anonymous poster hash: bb507...fff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå