Gå til innhold

Hvordan få håret til å holde seg rett lenger etter bruk av rettetang?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har et stort, tykt og gjenstridig hår, som gjør som det vil. Mye fall/bølger, spesielt nederst.

Jeg bruker rettetang, men jeg synes jeg stadig må rette håret foran på nytt, fordi det bøyer på seg så fort....

Føler jeg må rette håret foran 2-3 ganger pr. dag for å holde det helt glatt, og har jeg sovet med det, må jeg også rette det ut foran på nytt.

Hvor ofte må dere rette håret på nytt?

Har en rettetang kjøpt hos frisør, og jeg har ingenting å utsette på den, men mitt hår har alltid hatt sine egne meninger....

Anonymous poster hash: 9a5a6...56c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fuktig luft gjør at det blåser seg opp, og vann må man absolutt styre unna! har hatt samme problem som deg, og min endelige løsning ble antipermanent. Storfornøyd med det, særlig siden det ALLTID er rett uansett hva. Det tørker til å bli rettetang-rett etter dusjen og har blitt mye glattere enn tidligere :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuktig luft gjør at det blåser seg opp, og vann må man absolutt styre unna! har hatt samme problem som deg, og min endelige løsning ble antipermanent. Storfornøyd med det, særlig siden det ALLTID er rett uansett hva. Det tørker til å bli rettetang-rett etter dusjen og har blitt mye glattere enn tidligere :)

Frisøren nevnte antipermanent, men jeg liker bølgene mine også, og synes variasjon er fint:)

Det hadde bare vært så greit om det hadde holdt seg helt rett de dagene jeg ønsker at det skal være det:)

Spesielt den ene siden er en utfordring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye å gjøre med luftfuktighet, merker det når jeg er i Thailand osv...Bare å sette det opp ellers blir jeg slik

3226cd0ae99e65d1f149db327e44930f.jpg

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frisøren nevnte antipermanent, men jeg liker bølgene mine også, og synes variasjon er fint:)

Det hadde bare vært så greit om det hadde holdt seg helt rett de dagene jeg ønsker at det skal være det:)

Spesielt den ene siden er en utfordring.

hmm, den skjønner jeg veldig godt. Samtidig så får jeg jo veldig fine krøller når jeg krøller håret, og da holder det seg gjerne i 3-4 dager uten at jeg trenger å bruke hårspray. Du kan jo såklart bølge håret med krølletangen om du likevel bestemmer deg for antipermanent :)

eventuelt så kan du bare ta antipermanent på problemområdene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke produkter tenker du på, Sobrius?

Bruker du varmebeskyttelse?

For eksempel. Spør frisøren, det er mange ting du kan bruke sammen med rettetangen for at håret skal holde seg bedre etter styling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler Steampod for alle som har bølger, krøller eller afrohår. Den retter håret med damp, så den er mer skånsom og tilfører håret kreatin slik at det blir styrket. Håret holder seg også rett lengre og funker på det mest uregjerlige håret. Bare et tips fra en frisørlærling.

http://lorealprofessionnel.co.uk/products/haircare/steampod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes varmebeskyttende produkter som også har hold i seg. Da vil håret holde seg rettere lengre.

Jeg anbefaler denne: http://www.blivakker.no/product/redken/harpleie/styling/RED0279/redken-iron-shape-11-250ml

Du kan også bruke en hårspray etter rettingen.

Den er billigere her;

http://www.feelunique.com/p/Redken-Heat-Styling-Iron-Shape-11-250ml

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg anbefaler Steampod for alle som har bølger, krøller eller afrohår. Den retter håret med damp, så den er mer skånsom og tilfører håret kreatin slik at det blir styrket. Håret holder seg også rett lengre og funker på det mest uregjerlige håret. Bare et tips fra en frisørlærling.

http://lorealprofessionnel.co.uk/products/haircare/steampod

Kan du fortelle mer om dette? Ble litt nysgjerrig kjenner jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat samme problem som TS; 10 min etter jeg har sletta det har det begynt å krølle seg igjen(pluss at det er noen bølger som ikke går bort uansett hva). Så her må følge med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du fortelle mer om dette? Ble litt nysgjerrig kjenner jeg :)

Den koster rundt 1800kr. Kommer an på hvor man kjøper den. Den har en vannbeholder som man fyller på med vann. Og har digital temperaturkontroll som man kan styre selv. Den kan brukes på alle hårtyper, men er spesielt fin til hår som er litt skadet fordi den ikke sliter på håret slik som andre tenger gjør. Dette er fordi den bruker en kombinasjon av keramiske plater og damp. Den åpner skjellaget i håret med dampen og lukker den igjen så håret blir glatt og mykt med platene.

Det som også er bra med denne er at man ikke trenger å ha 100% tørt hår før man kan bruke tangen. Man kan tørke håret 80% tørt og bruke tangen direkte på håret uten at det er skadelig. Kunder som vanligvis får frizzy hår med engang det er litt fuktig i været har sagt til meg at denne tangen er kjempebra. For de har opplevd at håret holder seg rett inntil neste hårvask. Det blir også veldig glansfullt.

Man får også kjøpt en rekke produkter som er spesielt beregnet på å brukes i kombinasjon med tangen for best resultat og pleie. Men man må ikke kjøpe disse produktene for å bruke tanga.

Eneste minuset med tanga er at den er stor og klumpete og vil derfor ikke fungere så bra på kortere hår eller pannelugger. Den er også litt for stor til å ta med seg på reise.

Ellers er det en kjempebra tang for de med langt hår som kanskje opplever at håret lever sitt eget liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den koster rundt 1800kr. Kommer an på hvor man kjøper den. Den har en vannbeholder som man fyller på med vann. Og har digital temperaturkontroll som man kan styre selv. Den kan brukes på alle hårtyper, men er spesielt fin til hår som er litt skadet fordi den ikke sliter på håret slik som andre tenger gjør. Dette er fordi den bruker en kombinasjon av keramiske plater og damp. Den åpner skjellaget i håret med dampen og lukker den igjen så håret blir glatt og mykt med platene.

Det som også er bra med denne er at man ikke trenger å ha 100% tørt hår før man kan bruke tangen. Man kan tørke håret 80% tørt og bruke tangen direkte på håret uten at det er skadelig. Kunder som vanligvis får frizzy hår med engang det er litt fuktig i været har sagt til meg at denne tangen er kjempebra. For de har opplevd at håret holder seg rett inntil neste hårvask. Det blir også veldig glansfullt.

Man får også kjøpt en rekke produkter som er spesielt beregnet på å brukes i kombinasjon med tangen for best resultat og pleie. Men man må ikke kjøpe disse produktene for å bruke tanga.

Eneste minuset med tanga er at den er stor og klumpete og vil derfor ikke fungere så bra på kortere hår eller pannelugger. Den er også litt for stor til å ta med seg på reise.

Ellers er det en kjempebra tang for de med langt hår som kanskje opplever at håret lever sitt eget liv.

Den hørtes jo veldig spennende ut. Men jeg har hår til rett over skuldrene, det blir kanskje litt kort det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hørtes jo veldig spennende ut. Men jeg har hår til rett over skuldrene, det blir kanskje litt kort det da?

Nei, det tror jeg går bra. Tanga er vel rundt 10cm bred, så hvis du har lengre hår enn det så er det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd både varmebeskyttende spray, hårspray, ghd-rettetang og så videre,og ingenting av det hjelper på at håret holder seg glattere lenger.

Frisøren har prøvd Steampod på meg,men jeg kjøper ikke en ny rettetang til et par tusen uten at jeg vet at det virker, når jeg allerede har en dyr en kjøpt hos frisør, som skal være bra...Steampod var veldig stor og klumpete ja, men fikk beskjed om at det kun var prøve-varianten som var så stor, de som selges til kunder er mindre.

Jeg har prøvd alle tips jeg har fått både her og av frisør, men ingenting ser ut til å hjelpe på å få mitt hår til å holde seg glatt lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd både varmebeskyttende spray, hårspray, ghd-rettetang og så videre,og ingenting av det hjelper på at håret holder seg glattere lenger.

Frisøren har prøvd Steampod på meg,men jeg kjøper ikke en ny rettetang til et par tusen uten at jeg vet at det virker, når jeg allerede har en dyr en kjøpt hos frisør, som skal være bra...Steampod var veldig stor og klumpete ja, men fikk beskjed om at det kun var prøve-varianten som var så stor, de som selges til kunder er mindre.

Jeg har prøvd alle tips jeg har fått både her og av frisør, men ingenting ser ut til å hjelpe på å få mitt hår til å holde seg glatt lenger.

De har steampod til rundt 1200kr hos feelunique om du har lyst på den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...