AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #1 Skrevet 5. september 2013 Bestemor og bestefar bor i et hus med 5 andre leiligheter. 3 etasjer, 2 leiligheter i hver etasje. Besteforeldrene mine er ikke særlig gode til beins, så jeg drar dit for å vaske oppgangen deres innimellom. Det jeg reagerer på er at det ikke lenger blir vasket når noen føler at det er på tide, men det er hengt opp vaskeliste. I utgangspunktet veldig greit, men den er satt opp på en helt feil måte. Slik er den satt opp: 3 vaskelister, en for hver etasje. Leilighetene i hver etasje bytter annenhver uke på å vaske. Altså skal alle leilighetene i hele huset vaske oppgangen annenhver uke. Bestemor og bestefar bor nederst, noe som vil si at de får inngangspartiet og de 10 trappetrinnene opp til første etasje. Altså må de vaske all lorten, mens de øverst i huset slipper lett unna. Vil også nevne at det andre paret som bor i første etasje også er pensjonister. De i andre etasje er i 30-åra og uten barn, mens de øverste har 6 barn til sammen. Dere kan tenke dere den lorten ungene tar med seg inn. Og dere kan jo gjette hvem som hengte opp disse listene uten å diskutere det i styremøte eller banke på og spørre om det høres fornuftig ut. Er det bare jeg som reagerer på dette? Hadde det ikke vært mer fornuftig at hver leilighet vasker hver 6 uke? Synes også at de som har alle ungene som springer ut og inn døra hele tiden kunne ha vaska litt ekstra... Anonymous poster hash: 20f03...dc5
ekkoet Skrevet 5. september 2013 #2 Skrevet 5. september 2013 Jo jeg er enig. Regner med at de som har satt opp listen har tenkt at det er bedre med en liten jobb annenhver uke enn en stor jobb hver 6 uke, noe jeg forsåvidt ville være enig i, men fordelingen blir feil. 1
Gjest abcdefgh Skrevet 5. september 2013 #3 Skrevet 5. september 2013 Enig i at fordelingen er egoistisk og feil. Ellers vet du at du har vært for mye på KG når du leser overskriften som Samleie og trappevask uten å reagere spesielt på det. 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #4 Skrevet 5. september 2013 Enig i at fordelingen er egoistisk og feil. Ellers vet du at du har vært for mye på KG når du leser overskriften som Samleie og trappevask uten å reagere spesielt på det. Leste samleie jeg også, uff. Anonymous poster hash: 8cd4a...988
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #5 Skrevet 5. september 2013 Jeg også. Trodde det var snakk om en noe spesiell fetisj. Anonymous poster hash: 70d8c...c43
Petra75 Skrevet 5. september 2013 #6 Skrevet 5. september 2013 Jeg leste også samleie. Tok det bare som et tegn på at det er for lenge siden sist. Ellers så tenker jeg at det kanskje er noe man kan ta opp med styret, og at styret må ta en avgjørelse.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #7 Skrevet 5. september 2013 Ja jeg tror ikke det blir noe problem å ta det opp, jeg bare lurer på om det bare er jeg som reagerer og er urimelig.. Ellers tror jeg det er på tide at dere får dere noe ;p Anonymous poster hash: 20f03...dc5 4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #8 Skrevet 5. september 2013 Jeg tar definitivt samleie fremfor trappevask.Anonymous poster hash: 38ad4...ac8
ekkoet Skrevet 5. september 2013 #9 Skrevet 5. september 2013 Leste samleie jeg også, uff. Anonymous poster hash: 8cd4a...988 De er kanskje da man reagerer litt ekstra når de første ordene i posten er "Bestemor og bestefar..." 1
Gjest Belle Gunnes Skrevet 5. september 2013 #10 Skrevet 5. september 2013 Enig i at fordelingen er egoistisk og feil. Ellers vet du at du har vært for mye på KG når du leser overskriften som Samleie og trappevask uten å reagere spesielt på det. Jeg har vært for mye på KG... Fordelingen blir jo helt feil. Men den burde stå slik den gjør nå og så la barnefamiliene feie opp hele trappeoppgangen ved behov. Som f.eks når det er mye slaps og søle. Tvilere dog på at de gidder sameiet bør uansett ta et møte på dette. Du får kalle inn på vegne av dine besteforeldre og prøve å få en stemmerett på deres vegne.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #11 Skrevet 5. september 2013 Sånn var det i et borettslag jeg bodde i og. Vi skulle vaske vår egen etasje. Dette var bestemt av styret, og alle i styret bodde selvfølgelig i de øverste etasjene. Jeg og pensjonistene som bodde i første etasje hadde litt av en jobb. Trappeoppgangen var veldig møkkete når jeg flyttet inn, men jeg har tidligere jobbet som renholder, så den var ren og fin mens jeg bodde der. Jeg kjøpte til og med ny dørmatte og skiftet litt lyspærer og sånn. De har nok savnet meg etter at jeg flyttet hehe... Anonymous poster hash: 8208a...b87 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #12 Skrevet 5. september 2013 De er kanskje da man reagerer litt ekstra når de første ordene i posten er "Bestemor og bestefar..." Dagens, nå fikk jeg meg en bra latter. Anonymous poster hash: 8cd4a...988
Pialill Skrevet 5. september 2013 #13 Skrevet 5. september 2013 Jeg syns egentlig ikke dette var veldig urettferdig... De andre har vel flere trappetrinn enn pensjonistene i 1etg. Det tar jo ikke noe særlig lengre tid å moppe en skitten trapp enn en somewhat ren. Ettersom besteforeldrene dine har færre trappetrinn, så vil vel gangvask ta omtrent like lang tid for alle.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #14 Skrevet 5. september 2013 I blokka der jeg bodde var det 4 etg + kjeller. vaskinga ble fordelt på etg, + rullering på 1 etg. de som bodde i 1 etg vaska ned til kjeller. og alle vasket 1. etg hver 12 uke (12 leiligheter i oppgangen) Anonymous poster hash: 1a41f...ca3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #15 Skrevet 5. september 2013 Jeg syns egentlig ikke dette var veldig urettferdig... De andre har vel flere trappetrinn enn pensjonistene i 1etg. Det tar jo ikke noe særlig lengre tid å moppe en skitten trapp enn en somewhat ren. Ettersom besteforeldrene dine har færre trappetrinn, så vil vel gangvask ta omtrent like lang tid for alle. Skjønner at du tenker slik, men akkurat i dette huset tar det mye lenger tid å vaske inngangsparti og trapper opp til de første leilighetene ettersom inngangspartiet er såpass stort. Og du skal ikke undervurdere evnen 6 barn har til å drasse med seg lort inn mesteparten av lorten havner naturligvis nederst i trappen og krever derfor ekstra vask i forhold til de mye renere trappetrinnene oppe. Der er det knapt lort, og det vises ikke om man lar være å vaske noen uker. Anonymous poster hash: 20f03...dc5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå