Gå til innhold

Hvor er pusen i ferien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi er i ferd med å skaffe oss katt og jeg vil gjerne ha en plan på plass ift ferier. Vi pleier å være borte to uker i strekk om sommeren.

Hva gjør dere andre m Pus i ferier? Er de hjemme ( inne) og bli sett etter av nabo / kattevakt en gang om dagen, blir de sendt til besteforeldre eller på pensjonat? Hva fungerer best?

Håper at noen har gode erfaringer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er så heldige at svigermor kommer og bor hos oss og passer begge kattene våre når vi er på ferie.

Dersom hun ikke hadde kunnet gjort det hadde vi hatt kattevakt/passer som hadde kommet innom en eller to ganger for dagen.

Skrevet

Det er ikke så ofte at hele familien er borte samtidig, men om vi er det så har vi en kattepass-dame som kommer to ganger om dagen for å mate og se til kattene. Vi har veldig selvstendige katter, så de har ikke noe problem med å være alene en stund :)

Skrevet

Hos oss fungerer det best at de er hjemme og blir passet av en nabo. Da slipper naboen de ut og inn, og fyller på med mat og vann. I sommer prøvde vi å ha kattene hjemme hos en slektning. Det fungerte ikke fullt så bra. De ble rastløse av å være så lenge innendørs, og ble etterhvert fryktelig masete og gikk rundt og mjauet selv om natta.

Anonymous poster hash: 98afd...c52
Skrevet

Veldig fornuftig å ha en plan på det før katten kommer i hus. :)

Nå har jeg veldig snille naboer som slipper pus inn og ut og passer på mat og vann. Er det en helg kan hun være hjemme alene hvis naboene også er bortreist. Katten kan være med hvis dere f.eks har en hytte dere pleier å reise til, det går helt fint.

Tidligere var katten hos mine foreldre når jeg var på ferie. Hun var vant til det fra hun var liten, så det gikk helt strålende.

Min erfaring er at pus liker seg best hjemme, men det kan fungere å reise på f.eks hytte eller andre steder de er vant til å være.

Skrevet

jeg har en oppfatning av at katter liker seg best hjemme hvis de ikke er så vandt til å reise (noe mine gamle katter var).

det funker helt fint å ha noen innom der en gang om dagen, men hvis dere bare skal ha en katt så ville jeg vurdert å hatt katten hos noen dere stolte på :)

Anonymous poster hash: dae0b...8ca
  • Liker 1
Skrevet

Katten vår har katteluke, så han er hjemme alene i ferier. Tante eller noen andre pleier å komme innom annahver dag og fylle på mat og vann, og se til at alt er bra.

Han er 13 år nå, og har hatt katteluke siden han var 12 uker, så han er vant til å styre hverdagen sin selv:)

Første gangen vi dro på ferie, så hadde vi han på kattepensjonat. Dette var helt fryktelig for han stakkar, så vi plasserte han aldri bort igjen. Han liker visst å bestemme selv:)

Anonymous poster hash: 3535c...582
  • Liker 1
Skrevet

Naboen ser til pus ved behov.

Jeg tror også at pus har det aller best hjemme i vante omgivelser, så har du mulighet til å la noen stikke innom og se til at alt står bra til med jevne mellomrom, ville jeg nok valgt det fremfor å flytte pus.

Skrevet

Min er omplassert 2 ganger og hun er veldig hjemmekjær. Så " mor" hadde ikke hatt det godt på ferie om hun måtte reise til noen andre.

Er det snakk om en dag eller to , så kommer enten naboen eller venninner innom og gir mat , koser og leker.

En uke eller to , så bor en veninne eller eksen min hos meg .

Skrevet

Hjemme, så får vi noen til å komme med mat og vannskift og kos.

Skrevet

Hvis vi skal være borte en uke eller mer, så kommer en kompis og passer pusene. Under en uke, så stikker naboen innom en gang om dagen og fyller mat og vann og kikker til de. Har katteluke, men syns de skal sees til hver dag uansett.

Skrevet

Her har vi også noen bekjente som stikker oppom for å sette ut mat og se til at alt går greit.

Ellers fungerer kattepensjonat om du vil koste på deg det:)

Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
Skrevet

Jeg bruker kattepassfirma eller nabo som kommer innom en gang per dag når vi er bortreist (innekatter i by). Tror det har det bedre hjemme hos seg selv enn i bur på kattekennel. Er vi på feriestedet vårt i Norge, tar vi dem med.

Skrevet

Dilemma for meg også dette. I julen blir jeg borte i 10 dager, og vurderer enten kattepensjonat eller at noen kommer og besøker katten 1 time om dagen. Hva synes dere er best?

Anonymous poster hash: 1225d...804
Skrevet

Katten vår blir passet på av enten min bestefar eller tante. De er begge svært glade i katter. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Skal vi være borte lenge, ca. 2 uker ++ så reiser kattene på feriekoloni til mine foreldre.

Er vi borte kortere tid, har venner kommet innom 1-2 ganger om dagen.

Skrevet

vi bruker kattepasser når vi er vekke mer en dag! Da kommer det noen innom og mater pus og koser og leker med han :) så slipper de han ut igjen før de drar.

de kommer innom to ganger for dagen, eller oftere om pus ikke kommer når de kommer.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Mine 3 er på 'kattehotell' (kattepensjonat).

Pensjonatet er grundig undersøkt, evaluert, ble forhåndsbesøkt, sjekket for referanser osv. osv av 'mor' før det ble valgt.

Når mine 3 har kommet på plass på sitt rom (stoort) og hører vertinnens stemme så svinger de halene opp til hilsen og venter på at vertinnen skal komme bort og hilse på :)

Skrevet

Katten min får også være på pensjonat. Det er et sted der hun får gå fritt på et relativt stort område, sammen med andre katter. Hun har litt godt av å hilse på andre katter, hun er egentlig veldig sosial av seg.

For henne er det nok bedre på pensjonat enn at hun bare får besøk en eller to ganger om dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...