Gå til innhold

Forstår ikke hvordan varmen i gulvet på bad funker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, dere får bare hjelpe meg, trodde jeg hadde forstått og lært slike ting, men nei. Huseieren har forklart det nøye også, så jeg tør ikke å spørre igjen :S

Har flyttet på hybel for første gang. På badet er det en sånn boks i veggen der man kan stille tempraturen i gulvet på, den står på 18grader. Det er bare det at gulvet på badet er ganske kaldt! Jeg passer på å holde døra igjen hele tiden, men ofte er det kaldt der. Noen dager er det varmt og fint, men jeg skjønner ikke, skal det være 18grader så skal det vel det?

Kan noen hjelpe meg :sjenert:

Anonymous poster hash: 6330f...6fc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare stille temperaturen høyere? Høres ut som termostaten ikke er helt bra derimot.

Anonymous poster hash: 91b71...91f
Skrevet

Det ligger en føler et sted, som kjenner på temperaturen i rommet. Er det da over 18 grader der inne, slår ikke kablene inn. Blir det under 18 grader slår de seg på for å varme opp til 18 grader.

18 grader er forøvrig veldig kaldt på et bad, det er soveromstemperatur her hos oss.

Anonymous poster hash: 75bc1...dc5
Skrevet

Har termostaten på badet mellom 20 og 25 grader. 18 grader kjennes kaldt ut på eit bad! Som dei over her er inne på så er det ein føler som slår av oppvarmingen når temperaturen er over 18 grader. Om det fortsatt er kaldt om du skrur opp så kan det vere termostaten ikkje er heilt bra.

Skrevet

Har du slått på varmen allerede? Synes det er i tidligste laget da.

Anonymous poster hash: 29f8f...3d9

Gjest Allergikeren
Skrevet (endret)

Har du slått på varmen allerede? Synes det er i tidligste laget da.

Anonymous poster hash: 29f8f...3d9

Kommer kanskje litt an på hvor kjølig eller varmt det er der TS bor? Det er ikke så mange dagene siden det _haglet_ her jeg bor!

Men 18 grader er i kjøligste laget på et bad, ja. I alle fall for meg som liker varme. :P

Endret av Allergikeren
Skrevet

Uff, dere får bare hjelpe meg, trodde jeg hadde forstått og lært slike ting, men nei. Huseieren har forklart det nøye også, så jeg tør ikke å spørre igjen :S

Har flyttet på hybel for første gang. På badet er det en sånn boks i veggen der man kan stille tempraturen i gulvet på, den står på 18grader. Det er bare det at gulvet på badet er ganske kaldt! Jeg passer på å holde døra igjen hele tiden, men ofte er det kaldt der. Noen dager er det varmt og fint, men jeg skjønner ikke, skal det være 18grader så skal det vel det?

Kan noen hjelpe meg :sjenert:

Anonymous poster hash: 6330f...6fc

Du kan tenke som du ville tenkt med en helt vanlig ovn.

Dersom du setter veggovnen på stua på 18 grader, så blir stua di ganske kald, ikke sant? Hyggetemperatur for de fleste av oss er 20-24 grader, alt etter hvor varmt vi liker det.

Samme regel og temperatur gjelder bad: så om du har på 18 grader der inne så vil det oppleves som kaldt og sikkert litt rått.

Skru den opp på 21 grader, vent en hel dag, og se så om det ikke kjennes bedre. Om det er for varmt flytter du den ned på 20, er det fortsatt litt kaldt setter du den opp på 22. :)

Eneste du må passe på er å ikke la store ting ligge lenge på badegulvet: da kan det nemlig bli kokvarmt under dem og i verste fall misfarge både gulv og ting. :(

Anonymous poster hash: 0c3b4...f57

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...