Lemming Skrevet 5. september 2013 #1 Skrevet 5. september 2013 Jeg elsker samboeren min. Jeg kan sikkert ramse opp hundre ting jeg elsker med å være sammen med han. Samholdet. Det å alltid ha noen å dele både gleder og bekymringer med. Og byrder - når man har noen. En som holder rundt deg om kveldene, og en god samtalepartner. En fantastisk støttespiller. Men noen perioder blir veldig preget av hverdag... Perioder virker det som om alt går på autopilot, og man begynner å tenke tilbake til starten. Husker hvordan man så på hverandre da. Husker spenningen og lidenskapen. Sexlivet..... ja det bærer også preg av rutine og er ikke akkurat så hyppig som det en gang var. Det er sikkert mange som har det slik. Men mange tar jo grep, har tiltak, gjør ting bevisst for å ikke la alt bare dabbe bort. Hva gjør dere, for å pleie forholder deres?
Antique Skrevet 5. september 2013 #2 Skrevet 5. september 2013 Ikke ta hverandre for gitt, og bryt de dagligdagse rutinene noen ganger. Overrask ham, trenger ikke å være svære greiene, et lite kompliment, eller hva han betyr for deg osv. Legg planer sammen, sett av en helg til å dra på tur etc.
Gjest kattinka Skrevet 5. september 2013 #3 Skrevet 5. september 2013 Vi reiser på turer Trenger ikke være så dyrt. Danskebåt eller kielbåt, Ta inn på hotell et par netter i en by i Norge, Dra over grensa til Sverige en tur, Ta en tur til familie som bor langt unna, ta båten til en skjærgård og bo i den et par netter, Reise på fjellet med bare telt Ellers reiser vi til syden et par til tre ganger i året! Det er dette som holder gnisten gående hos oss! Avbrekk, bare oss to, velvære og opplevelser! 2
nessi Skrevet 5. september 2013 #4 Skrevet 5. september 2013 Vi tar oss råd til bare oss to på hotelltur en eller to ganger i året. Ser på service på forholdet som mer viktig enn service på bil, vaskemaskin og andre ting man tar for gitt. 1
Havbris Skrevet 5. september 2013 #6 Skrevet 5. september 2013 Masse kjærtegn og kjærlig omsorg hver eneste dag - det hjelper oss å holde blikket rettet mot hverandre. Turer til hytta, ferier. Kveldsturer med hunden, sms, mail. Alt som gjør at vi har forbindelsen.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #8 Skrevet 5. september 2013 Vi koser masse, men det kommer liksom av seg selv hos oss. Vi er begge fysiske og hvis vi står like ved hverandre blir det til at vi tafser og susser og stryker mye. Vi har også lik sexlyst og har fremdeles- etter 13 år- sex annenhver dag, og aldri sjeldnere enn 4 dager mellom. det er også noe vi bare vil og må, ikke noe vi jobber med. Det vi kanskje prøver å tenke over er å lage hverandre god mat (stor sett lager han til meg da han er flinkest), og det gjør masse med stemninga. Et deilig måltid på kvelden, et glass vin og noen stearinlys. Han er også flink til å se etter ting han kan kjøpe til meg når han er ute, kan være bare småting men noe jeg trenger, ei treningsjakke eller lignende. passe på å sende hverandre hyggelige mailer eller sms på jobb. la den andre få litt fritid, på skift selvsagt, trene eller møte noen andre så man får luftet hodet litt. dele likt på ting så ikke den ene blir sur pga overload av arbeidsmengde. Dra på turer uten barn i blant, dyrke å være 2. og kanskje viktigst: TENKE på den andres positive sider så mye som mulig, og spesielt når man er sur på hverandre.. ; ) forhindrer bitterhet og gnaging. For han har virkelig mange flotte sider denne mannen min selv om han kan være moody også.. Anonymous poster hash: 5e2f3...094
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #9 Skrevet 5. september 2013 Vi snakker sammen om dette at det er viktig at ikke hverdagen dreper all romantikken. Om vi føler den ene ikke er flink nok i perioder, er den andre flink til å si ifra. Vi utforsker nye leketøy eller kjøper voksenspill innimellom når vi vil ha en ekstra piff på sexlivet. Vi prioriterer hverandre framfor venner om det blir lite kjærestetid. Vi er flinke til å gi hverandre kyss og kjærtegn gjennom dagen, f,eks stoppe opp midt i den travle hverdagshandlingen og gi hverandre en god klem.. Vi er flinke til å gi hverandre komplimenter hver eneste dag og si ofte at vi elsker hverandre. Alle dusjer (når barn ikke er våken) blir tatt sammen, vi legger oss alltid sammen og maser litt på sengen før vi sovner.. Vi setter av kvelder til der vi koser oss litt ekstra med mat, vin og bare snakking om alt og ingenting. Anonymous poster hash: 2f17d...856
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå