AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #1 Skrevet 5. september 2013 Er ei jente på 26 som i flere mnd har slitt med håravfall. Har vært hos legen, sjekka vitaminer, stoffskiftet osv. Alt var normalt. Har heller ikke skjedd noe spesielt i livet, ikke vært stressa og ikke hatt noen psykiske problemer / reaksjoner på noe. Eneste forklaringen jeg finner er at det må være arvelig (bestemor har slitt med tynt hår). Kjøpte silikonfri shampoo og Recrea Forte på apoteket og brukte dette i 2-3 uker, og syns at det hjalp litt. SÅ, fant jeg ut at jeg er gravid (ca 5 uker nå). Da måtte jeg slutte, siden Recrea Forte ikke er egna for gravide. Og nå syns jeg håravfallet er verre enn noen gang. Jeg har virkelig ikke mer hår å miste! Noen som har noen tips til å stoppe det, evnt produkter man kan bruke selv om man er gravid? Takk Anonymous poster hash: d78cd...3f0
Yesterday Skrevet 5. september 2013 #2 Skrevet 5. september 2013 Jeg mistet mye hår i begynnelsen av det svangerskapet jeg er i, men i tillegg hadde jeg enorme floker som var umulige. Men mistet mye hår utenom når jeg gredde håret (med tanke på flokene), og jeg lagde oversvømmelse på badet noen ganger når jeg dusjet fordi håret tettet sluken selv om sluken ble ordentlig tømt etter hver dusj. Jeg merket at håret ble veldig mye tynnere, og hårene mine dukket opp over alt og irriterte både meg og samboer. Jeg vurderte å barbere hodet Eller dra til legen, men kom ikke så langt. Jeg kjøpte en Loreal hårkur og dra forsvant flokene etter første kur. Røytingen avtok og, men om det har noe med kuren å gjøre vet jeg ikke. Men røytingen ble sakte gradvis borte. Har egentlig ingen gode tips, men har du prøvd vanlige hårkurer?
Superlilje Skrevet 5. september 2013 #3 Skrevet 5. september 2013 Min frisør anbefefalte noen produkter til meg siden jeg mistet veldig mye hår etter første svangerskap, men husker ikke hva de heter nå. Men du kan jo spørre frisøren din Jeg mistet også mer hår enn normalt i begynnelsen av svangerskapet, men nå når jeg er 27 uker på vei mister jeg nesten ingenting, og håret ser tykkere ut enn vanlig. (vet det detter av igjen etter fødsel da )
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #4 Skrevet 5. september 2013 Jeg vet at det er vanlig å miste en del hår i begynnelsen av svangerskapet, problemet er jo at jeg allerede har mista så mye. Det er allerde mye tynnere enn det noen gang har vært. Jeg har ganske fint hår, så jeg sliter ikke med floker. Har brukt en god hårkur, men syns ikke det hjalp. Var hos frisør for to uker siden, ett par dager før jeg fant ut at jeg var gravid. Hun anbefalte meg bare å fortsette med Recrea Forte. Så ikke så mye hjelp å få der.. - TS Anonymous poster hash: d78cd...3f0
Yesterday Skrevet 5. september 2013 #5 Skrevet 5. september 2013 Jeg vet at det er vanlig å miste en del hår i begynnelsen av svangerskapet, problemet er jo at jeg allerede har mista så mye. Det er allerde mye tynnere enn det noen gang har vært. Jeg har ganske fint hår, så jeg sliter ikke med floker. Har brukt en god hårkur, men syns ikke det hjalp. Var hos frisør for to uker siden, ett par dager før jeg fant ut at jeg var gravid. Hun anbefalte meg bare å fortsette med Recrea Forte. Så ikke så mye hjelp å få der.. - TS Anonymous poster hash: d78cd...3f0 Har aldri slitt med floker før der og da som gravid, så det må ha vært en gravidting i mitt tilfelle, er 31 år og har aldri hatt det før. Flokene ble helt borte i dusjen men på sekundet etter jeg hadde gått ut av dusjen var mitt lang hår en enorm folke som var umulig og smertefull å gre. Veldig merkelig. Egentlig utrulig at det gikk an å røyte samtidig siden håret var fylt av knuter Aldri røyta så mye før. Spør en annen frisør
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #6 Skrevet 5. september 2013 Hvor lenge har hårtapet pågått? Jeg mistet en del hår over en ca 2 mnds periode tidligere i år, dette tror jeg var fordi jeg hadde en kraftig virus-infeksjon med høy feber i 5-6 dager ca 3 mnd før hårtapet begynte, noe som kan påvirke hårsekkene. Det var ikke gøy å sitte med 5-6 lange hårstrå i hånden hver gang jeg forsiktig strøk gjennom håret. Gikk over av seg selv heldigvis, jeg tok ølgjær som skal være bra for håret generelt men vet ikke om det hadde noe å si. Om du er gravid bør du uansett snakke m legen før du tar noe ekstra tilskudd. Iom at du er gravid, har du nylig sluttet på p-piller? Leste det følgende på Akademiklinikken ( http://www.akademikliniken.no/no/haravfall/)%C2'> En del kvinner kan oppleve en del håravfall etter at de har sluttet med p-piller. Det inntreffer gjerne 2-3 måneder etter avsluttet medisinering og kan pågå i omtrent 5 måneder inntil det til slutt stopper. Håper det løser seg for deg Anonymous poster hash: 31696...2e3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #7 Skrevet 5. september 2013 Lenge.. Var hos legen i begynnelsen av juli og tok prøver og da hadde det nok pågått i hvert fall ett par mnd. Har ikke vært syk heller, annet enn ett par forkjølelser, så jeg kan ikke skjønne at det kan være noe sånt. Jeg slutta på pilla i slutten av juli, ble gravid etter ei uke, så det var ikke det som utløste det heller. Kan jo være en kombinasjon av pilleslutt og graviditet som gjør at det har blitt ekstra ille nå. Ser at dette ofte har vart i flere uker hos andre som også mister hår tidlig i svangerskapet. Hvis det gjør det hos meg, så blir det ikke mer igjen når det er så tynt fra før. :/ - TS Anonymous poster hash: d78cd...3f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå