AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #1 Skrevet 5. september 2013 Hei! Har mange småbarn i min omgangskrets og i familien. Skulle gjerne gitt noen småting til venninner's barn o.s.v - både til jul/ellers - men sliter når det kommer til guttegaver! Kommer ikke på så mye dilldall/smågaver/adventsgaver til gutter, mens til jenter pleier alt fra hårstrikk, armbånd og viskelær være stas ?! Kan hende det bare er jeg som har begrenset fantasi, så jeg trenger litt hjelp her Gutter kan vel like klistremerker vil jeg tro, såpebobler også, men så sier det stopp i kreativiteten her.. Håper på tips til småting som kan falle i smak hos smågutter fra 3-8 år - gjerne der aldersnivået spesifiseres siden det sikkert er store forskjeller fra 3-8 år Blir takknemlig for alle innspill!! Anonymous poster hash: 4eaa3...840
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2013 #2 Skrevet 5. september 2013 Modelleire, små biler, puslespill, lego, briomek, vannmaling, fingerdukker, kaptein sabeltann-ting.
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2013 #3 Skrevet 5. september 2013 Playmobil-figurer http://www.br.no/S%C3%B8keresultater/Tilbud.aspx
Gjest JegHeterIngenting Skrevet 5. september 2013 #4 Skrevet 5. september 2013 Jeg likte veldig godt å få Lego på den tiden husker jeg. Men jeg likte også å få pakker i store pappesker, de eskene var som oftest det jeg lekte mest med, ikke innholdet..
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2013 #5 Skrevet 5. september 2013 Her kan du finne mange morsomme og rimelige kalendergaverhttp://www.kalenderpakker.no/categories/kalendergaver-05-kr0
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #6 Skrevet 5. september 2013 TS her! Tusen takk for svar, så snille dere er!! Her var det mange ideer jeg aldri hadde kommet på selv Skal sjekke ut linkene senere i dag. Tar gjerne imot flere tips Anonymous poster hash: 55816...8ba
Ulla Ullsokk Skrevet 5. september 2013 #7 Skrevet 5. september 2013 Lego, lego, lego! Superpoppis hos 99%! 1
estrella Skrevet 5. september 2013 #8 Skrevet 5. september 2013 Hvis du vet om noen av de har en favorittfigur, f.eks Kaptein Sabeltann, så kan du jo gi f.eks en øyelapp, mynter eller ring (med logoen til han på). Min bror på 4 år elsker å kle seg ut, han elsker spiderman, lego og ting man må bygge, fotball, "å hjelpe til hjemme" (=verktøy), fiske ++.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #9 Skrevet 5. september 2013 Sånne "piratkikkert hvor det blir fine mønstre inne når en snurrer på den" (vet ikke helt hva det heter :o ) var en hit i sommergaver til gutter i den alderen - kosta ca 50 kr. Lommelykter var også gøyale. La ved et par reflekser, så hadde de det gøy med å sjekke hvor godt/dårlig de syntes. Både på ikea og søstrene grene har jeg funnet lommelykter som en snurre på et håndtak for å lade opp batteriet - populært blant gutta Nille har ofte sånne lekesaker som ser ut som pølser eller ormer og enten strekker seg eller gjør annet gøyalt når en leker med dem - fin-fine billige gutteleker. Snurrebasser - fant noen på en lekebutikk som hadde lysdioder inni, de var gøyale! Har du museum med barneavdeling/vitensenter i nærheten? I trondheim har de en gavebutikk (åpen for alle) som har mye gøyale greier som en ikke finner andre steder! mange ting rundt 50-lappen der Anonymous poster hash: 27b36...b47
Alvina Skrevet 5. september 2013 #10 Skrevet 5. september 2013 Hei! Har mange småbarn i min omgangskrets og i familien. Skulle gjerne gitt noen småting til venninner's barn o.s.v - både til jul/ellers - men sliter når det kommer til guttegaver! Kommer ikke på så mye dilldall/smågaver/adventsgaver til gutter, mens til jenter pleier alt fra hårstrikk, armbånd og viskelær være stas ?! Kan hende det bare er jeg som har begrenset fantasi, så jeg trenger litt hjelp her Gutter kan vel like klistremerker vil jeg tro, såpebobler også, men så sier det stopp i kreativiteten her.. Håper på tips til småting som kan falle i smak hos smågutter fra 3-8 år - gjerne der aldersnivået spesifiseres siden det sikkert er store forskjeller fra 3-8 år Blir takknemlig for alle innspill!! Anonymous poster hash: 4eaa3...840 Morosaker, såpe man blir brun når man bruker, sigaretter som ser ut som de røyker (lite pedagogisk, men barn kan også få lov ha det morsomt), kjøp også slike man stikker i eksospotta på biler - helt ufarlig, men det sier pang, klistremerker der det ser ut som noen har knust vinduet på bilen osv. Tegneserier er alltid kult. Tror jeg ville gått for tegneserier av god gammel årgang. Nå regner jeg med at budsjettet ikke er stort, men gå innom f.eks. Shangri La og kjøp en liten miniatyrelefant eller noe annet spennende som er vakkert å se på. Gutter er ikke riktig så vanskelige, men klart de ikke har lyst på en barbie-dukke som heter Ken.
Schadenfreude Skrevet 7. september 2013 #12 Skrevet 7. september 2013 Lego Duplo til de minste, Lego Creator til de litt større. Du får små pakker av begge deler. Playmo er også genialt. Til litt mindre barn ville jeg vurdert tøy også. Mye fint og rimelig tøy på salg stadig vekk, og med mindre du kjøper håpløst upraktiske plagg blir det garantert brukt. Ikke kjøp noe billig plastikkræl bare for å kjøpe noe. Sånt går i stykker med en gang og er bare bortkasta penger.
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 7. september 2013 #13 Skrevet 7. september 2013 (endret) Hvis de liker tog, og har togsett så går det jo an å kjøpe deler til dette: en stasjon som skal stå ved siden av eller lignende. Tusjer kan vel også være gøy? Endret 7. september 2013 av Mrs. Random Nick
AnonymBruker Skrevet 7. september 2013 #14 Skrevet 7. september 2013 Boblebad eller sånn farge for å ha i badevannet - det har vært populært. Finner gjerne på apotek når det nærmer seg jul Magisk vaskeklut er fin smågave - sånn sammenpressa til en liten firkant, så blir det vaskeklut når du har den i vann. Nille har ofte rimelige til både gutter og jenter. Fant noen gøye "hoppeleker" på lekebutikken igår, en slags figur som du presser sammen og slipper så spretter de opp litt høyt - morro for både små og litt større unger. Ble i hvert fall suksess her ca 20 kr? Og et lite hjertesukk på slutten her: Det blir innmari mye rosa plastikk etterhvert.... Og hårstrikk og dill. Kjøp gøyale leker til jentene også! Anonymous poster hash: 27b36...b47 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå