Gå til innhold

Hvor ofte må man amme om natten?

Gjest Virvar

Anbefalte innlegg

Gjest Virvar

Hvor ofte må man amme om natten? Når det gjelder nyfødt baby, og etter som de blir eldre. Når slutter man å amme om natten?

:oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vledig individuelt fra barn til barn hvor ofte de spiser.

Vi er en gjeng som har fått barn samtidig nå og alle sier forskjellig om hvor ofte barnet spiser, så det er det nok ikke noe fasitt svar på.

Når de er 6 mnd. er det egentlig ingen grunn til at de skal få pupp om natten, men det er ikke alle barn som har skjønt det..... :P

Man kan evt. gi vann på flaske om natten hvis de er tørste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Muslingen

Jeg ammet 3-4 ganger om natten de første 6 månedene. Gullet våknet omtrent hver 3 time. Vi sov sammen, så det var bare å fiske frem puppen, og så sovnet vi igjen. Sto kun opp når bleien var full. Hvor lenge du ammer om natten kommer vel mest an på deg det... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Som det blir nevnt varierer det fra barn til barn og ikke minst hvor mye melk mor har selv. Jeg for min del amma hver 3 time og det fungerte for når hun var ferdig så var det greit og da sovna hun med en gang :wink: Det er en liten vanesak selv om det er veldig uvant i begynnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag ammade var tredje-var fjärde timme på natten de första 3½ månaderna. Nu har han velat äta var annan timme i två veckors tid. Bara lite åt gången men ändå var annan timme. I natt var det lite mer "normalt" med bara två amningar.

Jag tror det skiljer sig mycket både från barn till barn och under barnets tillväxt. Jag tänker fortsätta att amma honom när han vaknar åtminstone tills han är 6-7 månader gammal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg mistet melken når hun var 2,5 mnd. Fra 3,5 mnd. sov hun hele natten, uten mating. Mange grunner til dette sikkert; morsmelkerstatningen gav mer næring, "kosen" ble borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg slutta å amme på natten når minsten var tre mnd. Da sov hun hele natten. Det er vel litt forskjellig når barna slutter med deg.

Men jeg mener at når man har begynnt å gi grøt til kvelden, og den er godt innkjørt, så kan man slutte med amming på natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...