AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #1 Skrevet 4. september 2013 Vi har valgt å ikke publisere bilder av barna på facebook, da vi syns det er totalt unødvendig. Mannen min forlot facebook for et par år siden og er svært fornøyd med det, jeg vurderer nå det samme. Facebook stjeler mye tid, til tross for at jeg svært sjelden skriver noe selv. Jeg bruker det til snoking, oppdatering om hva fjerne venner/slektninger driver med, og å holde styr på bursdager. Jeg kjenner ofte på følelsen av irritasjon og tristhet over å se alle festene jeg ikke er invitert til, jentekvelder og annet fjas som mine såkalte venner driver med. Derfor ønsker jeg å kutte hele facebook, da jeg heller ikke har et behov for å eksponere meg selv. Men - hvordan kan vi da få sjekket at ikke folk legger ut bilder av barna våre? Det er jo situasjoner hvor det blir tatt bilder av dem, og det er så utrolig mange tankeløse folk der ute som poster i vilden sky. Vi sier i fra til mange at vi ikke vil ha barna der inntil de er gamle nok til å melde seg inn selv (forhåpentligvis er hele dritten borte til da), men merker at mange syns vi er fjasete og vi får en del rullende øyne til svar Tips? Anonymous poster hash: 006f9...0ef 1
MaritNY Skrevet 5. september 2013 #2 Skrevet 5. september 2013 Hei, det er nesten umulig å kontrollere om noen legger til bilder av barna dine enten du er Facebook bruker eller ikke. Facebook har jo over 3 mln brukere i Norge og 2,8 mln bruker facebook minst en gang månedlig (http://facebookreklame.blogg.no/1376475852_hvor_stor_er_facebook.html). Når du går ut eller treffer famielie eller venner folk tar bilder og masse av dem blir deretter publisert på sosialemedier. Du kan kun be folk ikke å publisere bilder av barna dine. Jeg anbefaler å slette Facebook konto hvis det gjør deg trist og irritert. Det å ha fbkonto kommer ikke å løse problemet du skriver om.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #3 Skrevet 5. september 2013 Er du ikke på facebook så kan du heller ikke følge med på hva andre poster der inne. Bestem en fast dag hvor du går inn og sjekker, og hold deg unne utenom. Har du ikke viljestyrke til det så slett facebook-app'en fra tlf, så er det ikke like lett tilgjengelig. Anonymous poster hash: db625...d8e
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #4 Skrevet 5. september 2013 Er du ikke på facebook så kan du heller ikke følge med på hva andre poster der inne. Bestem en fast dag hvor du går inn og sjekker, og hold deg unne utenom. Har du ikke viljestyrke til det så slett facebook-app'en fra tlf, så er det ikke like lett tilgjengelig. Anonymous poster hash: db625...d8e God ide, skal slette appen fra mobilen med en gang! Takk Anonymous poster hash: 006f9...0ef
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #5 Skrevet 5. september 2013 søstra mi har meldt seg ut av facebook.hun vil ikke ha bilder av barnet sitt der. har heller aldri sett at noen har lagt ut noe. alle har klart å forholde seg til det. hun har bare sagt i fra 1 gang. så vidt jeg har hørt. Anonymous poster hash: 0b001...95b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå