Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg litt oversett av venninna mi. Jeg hadde bursdag i går, og hun har ikke verken sendt sms, ringt eller skrevet på facebook, til tross for at hun utmerket godt vet når jeg har bursdag og var pålogget facebook store deler av gårsdagen. For en mnd siden hadde hun bursdag, og hun fikk både gratulasjonsmelding og gave, men jeg hadde influensa og kunne dessverre ikke delta på festen hennes på kvelden. Jeg beklaget veldig for at jeg ikke kunne komme, og håpet vi kunne ta det igjen senere. Fikk aldri noe svar på det.

Og nå er jeg litt usikker her...hun hevder stadig at jeg er en av hennes nærmeste venninner, og vi treffes ofte og har en god tone, men hun har lett for å bli fornærma over småting, og nå lurer jeg på om hun rett og slett har oversett bursdagen min med vilje fordi jeg ikke kunne komme på festen hennes... Jeg vil ikke spørre henne rett ut, for hun er veldig var på kritikk og blir fort sur, men lurer litt på om jeg har dumma meg ut skikkelig siden jeg ikke hører noe fra henne?

Det er ikke noen stor sak om hun har glemt det, men det er så utrivelig hvis det er med vilje og jeg føler jeg må gå og unnskylde meg frem til jul før jeg blir tilgitt for å ikke ha kommet på den festen...

Innspill?

Anonymous poster hash: 7d873...edb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det virkelig noe stort tap om hun er sur på deg og ikke snakker til deg? for meg virker hun som en utrolig slitsom venn å ha.. Hadde ikke giddet å sagt noen ting.

Anonymous poster hash: 95673...961
  • Liker 1
Skrevet

Du skal da vel ikke unnskylde deg mer for at du ble syk. Er du sånn en dørmatte, er det ikke rart dramaqueens benytter sjansen til å behandle deg dårlig.

Skrevet

Slitsom. Dramaqueen.

Kort oppsummert: det er nok nå.

• Liker 1
Skrevet

Føler meg litt oversett av venninna mi. Jeg hadde bursdag i går, og hun har ikke verken sendt sms, ringt eller skrevet på facebook, til tross for at hun utmerket godt vet når jeg har bursdag og var pålogget facebook store deler av gårsdagen. For en mnd siden hadde hun bursdag, og hun fikk både gratulasjonsmelding og gave, men jeg hadde influensa og kunne dessverre ikke delta på festen hennes på kvelden. Jeg beklaget veldig for at jeg ikke kunne komme, og håpet vi kunne ta det igjen senere. Fikk aldri noe svar på det.

Og nå er jeg litt usikker her...hun hevder stadig at jeg er en av hennes nærmeste venninner, og vi treffes ofte og har en god tone, men hun har lett for å bli fornærma over småting, og nå lurer jeg på om hun rett og slett har oversett bursdagen min med vilje fordi jeg ikke kunne komme på festen hennes... Jeg vil ikke spørre henne rett ut, for hun er veldig var på kritikk og blir fort sur, men lurer litt på om jeg har dumma meg ut skikkelig siden jeg ikke hører noe fra henne?

Det er ikke noen stor sak om hun har glemt det, men det er så utrivelig hvis det er med vilje og jeg føler jeg må gå og unnskylde meg frem til jul før jeg blir tilgitt for å ikke ha kommet på den festen...

Innspill?

Uff, dette høres ut som venninna mi. Hårsår til tusen, men tar ikke fem øre for å være kritisk og til tider direkte stygg mot meg. Jeg skal ta i mot og tåle alt; mens hun selv ikke tåler kritikk overhodet - hun blir rasende og forbanna.

Hun er også sånn som aldri blir ferdig med en sak, hvis hun føler at jeg har skuffet henne. Så om vi hadde vært i samme situasjon, så hadde jeg nok måttet unnskylde meg minst helt frem til jul for å bli tilgitt.

Men, jeg vil allikevel si følgende: Nei, du har ikke dumma deg ut. Det er hun som dummer seg ut! Uansett om det er en forglemmelse eller med vilje, så har hun driti seg ut. Og du skal overhodet ikke fortsette å unnskylde deg ang den festen. Har hun ikke forståelse for at du var syk, så får hun bare være sur. Det går jo over til slutt.

Er det virkelig noe stort tap om hun er sur på deg og ikke snakker til deg? for meg virker hun som en utrolig slitsom venn å ha.. Hadde ikke giddet å sagt noen ting.

Anonymous poster hash: 95673...961

Du har veldig rett i at sånne venninner er utrolig slitsomme... Jeg har ei sånn venninne selv som denne TS beskriver, og jeg føler til tider at jeg omtrent tråkker på glasskår rundt henne. Jeg kan liksom ikke tråkke riktig, det vil alltid være noe som blir feil. Enten noe jeg har gjort eller sagt, eller ikke gjort/ikke sagt. Jeg har lenge vurdert å kutte drastisk ned på kontakten, for jeg blir så sliten av det hele, og så forbanna lei meg. Mannen min er drittlei hele dama og dramaet, hehe, og han hater å se meg i tårer stadig vekk pga denne venninna. Men så er jeg samtidig så glad i henne, og hun har noen veldig gode sider også. Det er ikke lett det der. Er allikevel enig med deg i rådet til ts, om å ikke si noenting. La det blåse over av seg selv,og ignorer tilbake rett og slett.

Anonymous poster hash: 01533...40c

Skrevet

Takk for svar alle sammen :)

Da føler jeg meg hvertfall mye tryggere på at det ikke er jeg som er "skurken" her. Jeg fikk veldig dårlig samvittighet for at jeg ikke kunne komme, særlig siden jeg ikke fikk feira med henne i fjor heller. Jeg studerer i en annen by, og dro til studiestedet tidligere enn planlagt i fjor pga jobb, og hun var ikke særlig imponert da heller. Men så skal det også sies at jeg prioriterer henne temmelig høyt når jeg er hjemme, og ved siden av bestevenninna mi er det hun jeg henger mest med når jeg er i byen, så det er jo ikke sånn at jeg sier nei ofte akkurat, og hun er jo selvsagt invitert hver gang jeg finner på noe.

Men, siden vi bor langt unna hverandre og uansett ikke treffes før til jul får det nok roe seg på egen hånd tenker jeg :) Kommer kanskje til å fase seg litt ut med tiden, virker som hun kutter ut folk hvis de ikke stiller opp nok, enten de har god grunn eller ikke, så mulig jeg får samme sjebne. Er glad i henne og hun er veldig artig å henge med, men det er litt strevsomt akkurat det med at hun blir lett fornærmet og litt sjalu på andre venner.blir furten feks når venninner er på besøk hos meg og det kommer bilder/statuser på facebook som viser at vi har det gøy. Når jeg inviterer henne på besøk hit har hun enten ikke tid, ikke råd eller så er det et annet sted hun heller vil når hun først har fri, og det er liksom aldri noe tema at hun kan besøke meg der jeg studerer selv om jeg bor alene med god plass og det er en stor by med masse å finne på.

Jaja, er ikke verdt å bekymre seg så alt for mye for kanskje :) Satser på at hun er blid igjen til jul ;)

Gjest BettyBoop
Skrevet

Herregud. Kutt dama ut. Hun kan ikke bli sur for at du var syk. Skulle du liksom troppet opp på festen full i feber liksom. Huff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...