Gå til innhold

kvinner som prøver å grine seg inn i forholdet, etter de er dumpet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har flere ganger opplevd, enten personlig, eller passivt, at jenter har en dårlig vane til å oppføre seg meget urimelig hvis de blir dumpet og fortsatt har sterke følelser.

Og når jeg mener urimelig, så snakker jeg om nesten psykotiske tilstander, hvor hun rett og slett ikke godtar at det er slutt og prøver å få deg tilbake ved å komme med å mase konstant og true med selvmord osv. osv.

Er dette også normalt blant menn/gutter? Mine erfaringer tilsier at dette er et mye mer normalt "fenomen" hos kvinner/jenter, men mulig jeg tar feil?

Anonymous poster hash: 66c9b...690
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja.

Vi vil også at dere binder oss fast i kjøkkenbenken og riser oss på rumpa helt til vi har laget nok sandwicher til dere. :)

Anonymous poster hash: 4b6a5...7d7
Gjest pilldorf
Skrevet

Det er ikke så veldig vanlig blant menn nei. Men det er nok noe individuelt og.

Skrevet

Huff!

Er jo ikke noe gøy å bli slått opp med om man fremdeles liker personen.

Jeg ble slått opp med en gang, begynt å gråte litt (noen få tårer), og prøvde jo selvfølgelig på om vi ikke kunne prøve litt til. Men jeg tok et nei for et nei. Og så tok jeg resten av gråtingen for meg selv!

Skrevet

Det å true med selvmord er like vanlig blant gutta. Tror jeg kjenner til 4 tilfeller i min omgangskrets hvor gutten har gjort det. De har det som regel bare i kjeften da.

Jeg kjenner også til et tilfelle der gutten begikk selvmord etter at det ble slutt. Men han hadde en masse andre problemer i tillegg.

Anonymous poster hash: 16cbe...9ee
  • Liker 5
Skrevet

Jeg er i den situasjonen at jeg er nesten suicidal pga kjærlighetssorg. Men ikke f.. om min ex skal se meg sånn! Han dumpet meg over tlf, var helt kald, og det var jeg og. Har grått nonstop i 6 mnd jeg. Skal ALDRI ALDRI ALDRI involvere meg med en mann igjen.

Anonymous poster hash: 80a42...b84
  • Liker 2
Skrevet

Som kvinne har jeg vært sånn en gang, men har opplevd at han også har vært sånn. Tror ikke noe slikt kommer an på "kjønn", men heller situasjon og slike ting. Prøv å finn svaret bortenfor kjønn ts, om du kan?

Anonymous poster hash: a22df...a3b
  • Liker 1
Skrevet

Spørs på aldersgruppen. Ei venninne av meg var sammen med flere ustabile folk som truet med selvmord og det ene og det andre. En av dem stjal til og med favorittklesplagget hennes som et trofe da det ble slutt. Men hun var ikke spesielt stabil selv. Hun hadde en tendens til å finne seg kjærester som hadde like mye bagasje som henne selv. Om ikke mer.

Ei venninne av søsteren min var også sammen med en som truet med selvmord om det ble slutt.

Dette var folk som var i aldersgruppen 18-23.

Men mitt inntrykk er at slike trusler ofte er vanlig i voldelige og dysfunskjonelle forhold. Fra begge parter.

• Liker 4
Skrevet

Det å true med selvmord er like vanlig blant gutta. Tror jeg kjenner til 4 tilfeller i min omgangskrets hvor gutten har gjort det. De har det som regel bare i kjeften da. Jeg kjenner også til et tilfelle der gutten begikk selvmord etter at det ble slutt. Men han hadde en masse andre problemer i tillegg. Anonymous poster hash: 16cbe...9ee

Vel, da henger du i snodige omgangskretser.

Jeg har aldri hørt en mann true med selvmord fordi han ble dumpet.

Men kvinner sier slikt i blant. Jeg dumpet en som også sa det samme. Hun var ikke helt god heller egentlig.

Latterlig er det uansett å true med slikt. Og det er vanvittig egoistisk.

En tenker KUN på seg selv og ikke i det hele tatt på den andre personen.

Og hadde man hatt noen god følelse for personen, så hadde en også vist forståelse for hva personen ønsker.

Er det et brudd personen ønsker, så er det det. Da er løpet kjørt og man må bare ønske dem lykke til videre.

Så deretter finne seg en som ér interessert. Og ikke henge som en klegg på en person som ikke er interessert.

Anonymous poster hash: 79784...b21

Skrevet

Vel, da henger du i snodige omgangskretser.

Jeg har aldri hørt en mann true med selvmord fordi han ble dumpet.

Men kvinner sier slikt i blant. Jeg dumpet en som også sa det samme. Hun var ikke helt god heller egentlig.

Latterlig er det uansett å true med slikt. Og det er vanvittig egoistisk.

En tenker KUN på seg selv og ikke i det hele tatt på den andre personen.

Og hadde man hatt noen god følelse for personen, så hadde en også vist forståelse for hva personen ønsker.

Er det et brudd personen ønsker, så er det det. Da er løpet kjørt og man må bare ønske dem lykke til videre.

Så deretter finne seg en som ér interessert. Og ikke henge som en klegg på en person som ikke er interessert.

Ok. Så med en gang du får et svar du ikke liker, så er det meg det er noe galt med?

• Liker 6
Skrevet

Nja, skal man dømme utifra KG så er det ganske jevnt fordelt over kjønnene. Har lest om gutter som ringer og dukker opp på døra, og jenter som truer med selvmord her de siste dagene. Personlig skjønner jeg ikke greia. Hvorfor ønske å fortsette i et forhold hvor man ikke egentlig er ønsket? Jeg forstår at det kan være gruelig vondt men... Strengt tatt så tror jeg det ligger noe dysfunksjonelt der ifra før ofte. Men det er klart, noen ganger har det kanskje noe med livserfaring å gjøre og. :vetikke:

Skrevet

Hehe. Opplevdeen gutt som var sånn. Uten selvmordstrusler da. Men gråt og ba seg tilbake. Plutselig, før jeg visste ordet av det var vi "sammen" igjen. Skjønte ingenting.

• Liker 2
Skrevet

Ok. Så med en gang du får et svar du ikke liker, så er det meg det er noe galt med?

Hehe. Du prosjekterer litt av noen spørsmål i dag. Har du lest noen svar du ikke liker eller?

Gjest Wanderlust
Skrevet

Vil jo anta at det kan forekomme oftere hos kvinner som gjerne lar følelser styre mer enn det menn gjør.

Skrevet

Vil jo anta at det kan forekomme oftere hos kvinner som gjerne lar følelser styre mer enn det menn gjør.

Noen menn kan også føle at de har vanskeligere for å finne en erstatning etter et brudd enn jenter. Derfor kan tapsfølelsen oppleves som større og berettige en slags inn-grining.

Som vi alle vet er grining og syting etter et brudd bare å ytterligere røske og rive i et veskende sår. Ofte kan det sikkert også handle om akkurat dét: en villet opptrapping av bruddkonflikten. En siste grand finale av en intens emosjonell tilknytning. Noe moment av selvskading må det jo være, for et brudd er alltid kjipt for den 'tapende' parten. Jeg har til gode for å høre om noen som har kommet seirende ut av å ha blitt tatt med tilbake inn i varmet etter å ha blitt dumpet. Det eneste man oppnår er å gjenta helvetet etter en normaliseringsperiode.

Skrevet

Rune Øygard prøvde seg vel også på den...så spesielt "normal" oppførsel er det vel ikke, hverken hos kvinner eller menn.

Alt med måte, å be om en ny sjanse, eller at man er lei seg er jo greit. Og kjærlighetssorg er vondt. Men derfra til å true om selvmord osv, da handler det om manipulasjon eller helt andre ting.

• Liker 1
Skrevet

Rune Øygard prøvde seg vel også på den...

Slurp. :danse::fnise:

• Liker 1
Skrevet

Hehe. Du prosjekterer litt av noen spørsmål i dag. Har du lest noen svar du ikke liker eller?

Jeg projiserer ingenting. Du antyder jo at det er noe galt med mine omgangskretser bare fordi jeg har en annen erfaring enn deg.

• Liker 2
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Eksen til en venninne gjorde også dette. Han stalket henne i månedsvis og truet stadig med selvmord.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...