Gå til innhold

illeluktende klump i halsen

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg hostet opp en klump i dag, ikke stor, mindre enn en ert. Den var lys brun og det luktet ekkelt av den. Hva kan det være?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Det høres ut som noe jeg har hatt også. Jeg fant ut at det måtte være en smule e.l. som har blitt liggende "gjemt" et sted i halsen over lengre tid - og så kom det plutselig opp. Aner ikke hvordan det er mulig, men antar at det ikke er mer mystisk enn som så. Det luktet ikke godt, nei...

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er nok en smule som har ligget og "godgjort" seg i en hudfold ja.. ikke så deilig, men helt vanlig.

Gjest Anonymous
Skrevet

Har vært hos legen i dag, og nevnte et lignende problem. Hun sa at det ofte kan lagres matrester rundt mandlene, som så råtner der. Dersom man gurgler med vadimecum etter tannpuss skal dette visstnok gå over.

Skrevet

Man har små "lommer"/tuneller bak i svelget (vet ikke om de er forbundet med øregang ol.??). Her dannes det ofte ved forkjølelse små hvite/gule/brune pusspropper som er virkelig illeluktende. Prøv å se bak i halsen din neste gang dette oppstår, så skal du se det gjerne er flere av dem...

Dette er ikke brødsmuler/mat, men dannes altså av puss, bakterier.

12

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg kaller det spy-klumper...

(deilig og meget modent svar..)

Gjest Anonymous
Skrevet

Sånne klumper har jeg av og til i mandlene, og da trykker jeg dem ut ved å trykke på hudfolden foran mandelen. Da "spretter" de ut!! Meget ekle greier!!

• 1 år senere...
Skrevet
Jeg hostet opp en klump i dag, ikke stor, mindre enn en ert. Den var lys brun og det luktet ekkelt av den. Hva kan det være?

jeg har lest om at det er matrester som leggr seg i halsen og de rotner der..det kan du oxo få dårlig ånde av..!det er vist lurt og prøve og få tannkosten litt langt inn slik at du kanskje får opp restene med den men det synest jeg hørest vannskelig ut :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Har samme probelemet sev på den ene siden av hasen. Nå er det en stund siden jeg har hatt en slik "propp" der. Køften er så dyp at jeg ikke kan "se" om det sitter noe der. Er det en grunn god nok til å få operert bort mandelen??

Gjest Anonymous
Skrevet
Har samme probelemet sev på den ene siden av hasen. Nå er det en stund siden jeg har hatt en slik "propp" der. Køften er så dyp at jeg ikke kan "se" om det sitter noe der. Er det en grunn god nok til å få operert bort mandelen??

Har fått fjernet mandlene pga. problemer med pusspropper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...