AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #1 Skrevet 4. september 2013 Leste intervju med Sigrid: http://www.seher.no/922156/sigrid-bonde-tusvik-fikk-ikke-spise-egen-morkake Man må vel få lov å ta med morkaken hjem? Jeg ville tatt med min hjem og rammet den inn Helt seriøst! Anonymous poster hash: 30b4d...8d2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #2 Skrevet 4. september 2013 Ææææsj, Anonymous poster hash: 65273...d4f 8
Grønt blad Skrevet 4. september 2013 #4 Skrevet 4. september 2013 (endret) Det er lov å ta med morkaken hjem dersom man ber om det. Man blir altså ikke spurt om man vil ha den, men man kan få den dersom man spør. Tipper Sigrid formulerte seg dårlig. Endret 4. september 2013 av Grønt blad
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #5 Skrevet 4. september 2013 Tror det er lov å ha med morkaken hjem om man spør. Det fikk i hvert fall kona til min lærer, ettersom han hadde den med i klasserommet for å vise frem. True story.Anonymous poster hash: 549e6...e51
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #6 Skrevet 4. september 2013 Ehm...trodde virkelig INGEN hadde et ønske om å ta med morkaken hjem!!!!!!!!!!!!!? DET er faktisk en av de merkeligste tingene jeg har hørt o.O Anonymous poster hash: 093d1...9fa 8
Silfen Skrevet 4. september 2013 #7 Skrevet 4. september 2013 Selv da jeg fødte hjemme tok jordmoren med seg morkaken. Var aldri spørsmål om å beholde. Hadde jeg spurt hadde jeg nok fått den.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #8 Skrevet 4. september 2013 Ehm...trodde virkelig INGEN hadde et ønske om å ta med morkaken hjem!!!!!!!!!!!!!? DET er faktisk en av de merkeligste tingene jeg har hørt o.OAnonymous poster hash: 093d1...9fa Å jo da, folk vil så mye rart! Jeg skal ta med min hjem fordi venninnen min gjerne vil ha den. Anonymous poster hash: 51967...51d
Yesterday Skrevet 4. september 2013 #9 Skrevet 4. september 2013 (endret) Noe spiser jo morkaka si Husker ikke hvor i verden det var. Trur det var for å få i seg ekstra næringsstoffer og sånt til babyen igjennom ammingen. Men jeg står over akkurat det, kan ikke være godt. Edit: leste ikke linken før jeg svarte Endret 4. september 2013 av Yesterday 1
Silfen Skrevet 4. september 2013 #10 Skrevet 4. september 2013 Noe spiser jo morkaka si Husker ikke hvor i verden det var. Trur det var for å få i seg ekstra næringsstoffer og sånt til babyen igjennom ammingen. Men jeg står over akkurat det, kan ikke være godt. Only in America ... Det vanligste er å få den frysetørret og i kapselform. Skal visstnok motvirke fødselsdepresjon. 1
Severus Skrevet 4. september 2013 #12 Skrevet 4. september 2013 Jeg så noen som brukte morkaka i spagetti bolognese. 1
Gjest Keikolina Skrevet 4. september 2013 #13 Skrevet 4. september 2013 Nei, fy faen, glad ikke dette er en frokost tråd.
Bestee Skrevet 4. september 2013 #14 Skrevet 4. september 2013 Og noen tar den med seg hjem og graver den ned i hagen..
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #15 Skrevet 4. september 2013 I følge mamma som er jordmor så er det fullt lovlig å ta med seg morkaka om man vil det, men da må man si fra. For min del var det uaktuelt, syns det var greit nok å se den etter fødsel, men noe mere hadde ikke jeg behov for.. Men det rareste syns jeg er de som ønsker lotusfødsel, hvor man lar morkake og navlestreng sitte til den faller av selv. Tenk å gå rundt å drasse på den morkaka, det lukter jo litt råttent etterhvert kan jeg tenke meg!! Anonymous poster hash: 5b92d...e60 1
Gjest Wanderlust Skrevet 4. september 2013 #16 Skrevet 4. september 2013 Jeg har aldri sett hvordan en morkake ser ut, men nå googla jeg det. Kunne fint levd i uvitenhet, for det er noe av det ekleste... hvordan kan noen i det hele tatt vurdere å spise det her? Og hvorfor skal man ha med seg det der hjem?! 1
MissCoverdale Skrevet 4. september 2013 #17 Skrevet 4. september 2013 (endret) Vel, hvis en tenker på andre dyr, så er det sikkert en grunn til at de spiser den. Kanskje næringsstoffer, eller kanskje bare for å skjule spor da en gjerne er sårbar i en slik situasjon? Who knows! Jeg tror de ofte dissekerer(?) morkaken på sykehusene - mener å ha lest det et sted. Endret 4. september 2013 av MissCoverdale 1
Vill Skrevet 5. september 2013 #18 Skrevet 5. september 2013 Å jo da, folk vil så mye rart! Jeg skal ta med min hjem fordi venninnen min gjerne vil ha den.Anonymous poster hash: 51967...51d Kvifor i alle dager vil veninna di ha morkaka di!? :omg: 3
Teriyaki Skrevet 5. september 2013 #19 Skrevet 5. september 2013 Vel, hvis en tenker på andre dyr, så er det sikkert en grunn til at de spiser den. Kanskje næringsstoffer, eller kanskje bare for å skjule spor da en gjerne er sårbar i en slik situasjon? Who knows! Jeg tror de ofte dissekerer(?) morkaken på sykehusene - mener å ha lest det et sted. Det gjør det bare hvis det har vært komplikasjoner, som for eksempel morkakesvikt eller en veldig liten baby. Ser morkaken normal ut så tas den "ned i kjelleren" og kastes som biologisk avfall. 2
Grønt blad Skrevet 5. september 2013 #20 Skrevet 5. september 2013 Vel, hvis en tenker på andre dyr, så er det sikkert en grunn til at de spiser den. Kanskje næringsstoffer, eller kanskje bare for å skjule spor da en gjerne er sårbar i en slik situasjon? Who knows! Jeg tror de ofte dissekerer(?) morkaken på sykehusene - mener å ha lest det et sted. Morkaken blir som regel lagt i en pose i fryseren i påvente av å kastes. Ser morkaken ikke fin ut, kan det hende at den dissekeres, men ikke alltid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå