Gå til innhold

Han liker ikke at jeg sier unnskyld..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller, altså.. I dag for eksempel så ringte jeg han og spurte hvordan han har det (siden jeg ikke har sett han siden i går kveld) og spurte om han kom innom i dag, og da sa han at han hadde blitt forkjøla og følte seg slapp. Jeg vet det er jeg som har smitta han siden jeg har vært syk en stund jeg også nå med det samme, så jeg ba om unnskyldning. Da sa han noe med "du sier unnskyld hele tiden!" og jeg hørte ikke helt hva han sa så jeg sa "hæ?" og da sa han "ikke noe" som han pleier å si når han tenker seg litt om hvis det er noe som kan såre meg..

Men det det jo min feil at han nå er syk og at han ikke får dratt på kurset i morgen, så da føler jeg at jeg må si unnskyld, og jeg føler ikke akkurat jeg sier det hele tiden.

Forrige gang jeg sa unnskyld var da jeg var veldig nære å knekke nesa hans med kneet med et uhell da vi tullet, og jeg føler jo at jeg må si unnskyld for sånt!

Jeg sa også unnskyld da jeg holdte på å gi han hjernerystelse fordi jeg slo hodet hans i veggen med et uhell da vi også tullet. (Vi tuller en del, og vi kan bli litt hardhendt med hverandre av og til)

Kanskje jeg overanalyserer det han sa, men skal jeg slutte å be om unnskyldning da?

Anonymous poster hash: 8afee...97d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje fordi det er meningsløst å unnskylde for noe man ikke gjør med overlegg

Skrevet

Kanskje fordi det er meningsløst å unnskylde for noe man ikke gjør med overlegg

Ja, men hele oppveksten min så har jeg alltid sagt unnskyld om jeg har gjort noe som har "skadet" andre selv om det har vært uhell, så det er så vanskelig å slutte med det nå.

• Liker 1
Skrevet

Prøv å ikke vær masete på det, å si unnskyld hele tiden ødelegger poenget med å si unnskyld.

• Liker 1
Skrevet

Huff du må være helt syk

Anonymous poster hash: 5f669...03a
Skrevet

Neste gang så sier du at det var til pass for ham, og så ser du hva han sier. ;)

Anonymous poster hash: b7923...7dd

• Liker 1
Gjest pilldorf
Skrevet

Det hørtes jo ikke ut som om det akkurat var så mye tull og lek dette ?

Skrevet (endret)

Dette er en no brainer. Slutt å si unnskyld så mye. Next.

Endret av Singha
  • Liker 1
Skrevet

Det hørtes jo ikke ut som om det akkurat var så mye tull og lek dette ?

What? Hva da? Det med at jeg nesten klarte å knekke nesa hans? Det var fordi han kleip meg skikkelig i hofta (jeg er veldig kilen) og da dro jeg kneet til meg av ren refleks, og så hadde han nesen sin i veien.

Vi leker veldig mye, og jeg har også fått meg en liten karamell med et uhell, og det må man nesten regne med når man tuller så mye som vi gjør.

-TS

Skrevet

Prøv å ikke vær masete på det, å si unnskyld hele tiden ødelegger poenget med å si unnskyld.

Skjønner. Skal prøve å si mindre unnskyld..

-TS

• Liker 1
Skrevet

Ut fra de gangene du beskriver, virker det ikke som du sier unnskyld for mye. Helt naturlig å si unnskyld i slike situasjoner. Det er vel heller han som reagerer litt sært, kan jeg tenke meg. Men en ting å merke seg er at når folk slår seg litt, kan noen bli litt irritabel. Merker det selv, når jeg slår meg, blir jeg grenseløst irritert når det kommer et menneske bort og spør "går det bra?", selv om jeg vet det er godt ment fra deres side.

Skrevet

Det kan oppleves som svakt og ansvarsfraskrivelse å hele tiden beklage seg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...