Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

når etter all blødninger etter fødsel kommer faktisk den orntlige mensen tilbake?

å starter rytmen med en gang da?

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo individuelt, fra 4 uker til godt over året.

Normalt sett så tror jeg de fleste får en noenlunde stabil syklus etter svangerskap, dersom de hadde det fra før.

Skrevet

Fikk ett eller annet ca.8mnd etter fødsel, men det var ikke rare greiene. Men fikk samme ikke-rare-greiene de neste to månedene, så vil anta det er mensen. Men jeg pleier jo å blø en del, og med kobberspiral forventet jeg å blø mer, men vi får nå se :-P Har menssmerter før og under som jeg pleier, men ammer også fortsatt, så kanskje det har noe å si? Det er som Silfen nevner veldig individuelt :-)

Skrevet

Jeg fikk igjen mensen etter 7 måneder og det ble stabilt med en gang. Men som de andre sier her så er det veldig individuelt..

Skrevet

Det kommer vel en del an på om du ammer eller ikke. Hormonenen ammingen utløser stopper jo mensen for en del. Jeg satt inn hormonspiral 6 måneder etter fødsel, hadde ikke fått tilbake mensen da. Tok den ut etter et år, fikk mensen etter en måned

Skrevet

Fikk mensen etter 13 mnd!! Den var ustabil i 4-5 mnd, så ble jeg gravid igjen:)

Skrevet

Her kom menstruasjonen tilbake noen få uker etter at jeg sluttet å nattamme da pjokken var ca åtte mnd. Blødde enormt mye de første gangene, men litt mindre for hver gang. Var regelmessig fra starten.

Skrevet

Ammer så får sikkert ikke mensen på ei stund da:) må vær flink til å ta tester får å se om man er gravid:P

Tusen takk for svar :)

Gjest Keikolina
Skrevet

Den kom aldri igang før nestemann var på vei, ha ha.

Skrevet

Mensen dukket opp etter 7 mnd, blødde ikke så mye som jeg forventet (medium mengde). Andre perioden kom "i rute", og blødde myyye.

Har hatt regelmessig mens siden ungdomstiden, og er i rute foreløpig (riktignok bare 2 mensperioder siden fødsel)

Skrevet

Her kom mensen tilbake drøye 2 mnd etter fødselen, regelmessig med en gang!

Skrevet

Spørs jo på om man har begynt på noe prevansjon eller ikke :)

Da vet man jo liksom aldri når kroppen ville ha begynt av seg selv eller ikke. Jeg begynte på cerazette 2 mnd etter fødsel. Fikk noen småblødninger når baby var rundt 8 mnd, men mister vanligvis mensen helt av cerazette. Så kanskje det var da mensen egentlig ville ha startet igjen om jeg ikke hadde gått på noe? Umulig å si ;)

Anonymous poster hash: ef244...56e
Skrevet

Fikk den for noen dager siden, 3 måneder etter fødsel.. Ble dritskuffet siden jeg fullammer og nattammer også. Men sånn er det :sur: Ikke nok med det blødde jeg i 6-7 uker etter fødselen også.

Skrevet

Mensen kom 13 mnd etter fødsel, blødde mye første og andre gang (bare hatt mens 2 ganger). Har hatt lengre syklus enn før fødsel, men det kan ha sammenheng med at jeg ammer fortsatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...