Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Tristessa
Skrevet

Er i en lei spareperiode igjen - skal gro ut den gamle hårfargen fra håret mitt, og det er en ganske langtekkelig prosess. Hva i all verden kan jeg gjøre for å få det til å vokse fortere?

Tristessa - lei og veldig fristet til å returnere til fargehyllen igjen, for jeg ser seriøst ikke bra ut på håret slik det er nå...

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Jepp, som Liv seier, avfarging. Dessutan kan jo du tone håret innimellom med slike ikkje-permanente hårfargar, dersom du syns håret blir kjedeleg. (er ikkje særleg fint med ettervekst, i grunnen.... :-? )

Du kan jo trøste deg med at håret veks fortare om sommaren då, eller dvs. i varme!

Gjest Ethereal
Skrevet

Gå til frisøren! H*n kan gjøre mye for å gjøre overgangen lettere. Jeg har i løpet av ett år spart fra kort (dvs. VELDIG kort, 2cm) og blåsvart hår, til knapt skulderlangt, og mellom/mørkebrunt. Frisøren bleket inn enkelte lysere partier, og farget resten gradvis lysere. I tillegg har jeg brukt glansvask, og akkurat nå har jeg egenhendig farget det med semi-permanent farge.

Hvis du er flink til å bruke kur, vil ikke en slik prosess ødelegge håret ditt fullstendig.

Gjest Tristessa
Skrevet

Arsj, visste at den skulle komme nå, altså! Punkt 1: jeg har ikke råd til å gå til frisøren, punkt 2: jeg har til dags dato aldri vært fornøyd med noe som helst en frisør har utrettet på håret mitt. Tør av den grunn ikke å overlate mitt elskede (men styggfargede) hår i fingrene til en jeg ikke stoler på. Akk, jeg får vel hive meg på en semipermanent-bølge. Det kan forhåpentligvis ikke gjøre vondt stort mye verre...

Gjest anneline
Skrevet

Hvis du skal ta permanent/krøll anbefaler jeg å få det gjort hos en frisør som bruker sensor-systement til Revlon. Er det mest skånsomme jeg har prøvd av løft/krøll hittil. Har tatt det to ganger i år, og håret mitt har nesten ikke blitt slitt av det i det hele tatt. Har fint og tynt hår som blir lett skadet. Kommer aldri til å ta en 'vanlig permanent' igjen.

Skrevet

Blir ikke håret totalbleket når man bruker avfarging?? Det blir i hvertfall mitt...

Gjest Étoile
Skrevet

Barokk frisør i Bergelandsgaten er kjempeflinke, ikke er de grisedyre heller. Han som driver salongen er flinkest, husker ikke helt hva han heter, Kjell kanskje?

Uansett, i sånne tilfeller er det best med proff hjelp, det ER ufattelig kjipt å vente på at håret skal gro...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...