Gjest Tristessa Skrevet 25. april 2004 #1 Skrevet 25. april 2004 Er i en lei spareperiode igjen - skal gro ut den gamle hårfargen fra håret mitt, og det er en ganske langtekkelig prosess. Hva i all verden kan jeg gjøre for å få det til å vokse fortere? Tristessa - lei og veldig fristet til å returnere til fargehyllen igjen, for jeg ser seriøst ikke bra ut på håret slik det er nå...
Gjest gjest1 Skrevet 25. april 2004 #3 Skrevet 25. april 2004 Jepp, som Liv seier, avfarging. Dessutan kan jo du tone håret innimellom med slike ikkje-permanente hårfargar, dersom du syns håret blir kjedeleg. (er ikkje særleg fint med ettervekst, i grunnen.... :-? ) Du kan jo trøste deg med at håret veks fortare om sommaren då, eller dvs. i varme!
Gjest Ethereal Skrevet 26. april 2004 #4 Skrevet 26. april 2004 Gå til frisøren! H*n kan gjøre mye for å gjøre overgangen lettere. Jeg har i løpet av ett år spart fra kort (dvs. VELDIG kort, 2cm) og blåsvart hår, til knapt skulderlangt, og mellom/mørkebrunt. Frisøren bleket inn enkelte lysere partier, og farget resten gradvis lysere. I tillegg har jeg brukt glansvask, og akkurat nå har jeg egenhendig farget det med semi-permanent farge. Hvis du er flink til å bruke kur, vil ikke en slik prosess ødelegge håret ditt fullstendig.
Gjest Tristessa Skrevet 26. april 2004 #5 Skrevet 26. april 2004 Arsj, visste at den skulle komme nå, altså! Punkt 1: jeg har ikke råd til å gå til frisøren, punkt 2: jeg har til dags dato aldri vært fornøyd med noe som helst en frisør har utrettet på håret mitt. Tør av den grunn ikke å overlate mitt elskede (men styggfargede) hår i fingrene til en jeg ikke stoler på. Akk, jeg får vel hive meg på en semipermanent-bølge. Det kan forhåpentligvis ikke gjøre vondt stort mye verre...
Gjest anneline Skrevet 26. april 2004 #6 Skrevet 26. april 2004 Hvis du skal ta permanent/krøll anbefaler jeg å få det gjort hos en frisør som bruker sensor-systement til Revlon. Er det mest skånsomme jeg har prøvd av løft/krøll hittil. Har tatt det to ganger i år, og håret mitt har nesten ikke blitt slitt av det i det hele tatt. Har fint og tynt hår som blir lett skadet. Kommer aldri til å ta en 'vanlig permanent' igjen.
Lillebi Skrevet 26. april 2004 #7 Skrevet 26. april 2004 Blir ikke håret totalbleket når man bruker avfarging?? Det blir i hvertfall mitt...
Gjest Étoile Skrevet 26. april 2004 #8 Skrevet 26. april 2004 Barokk frisør i Bergelandsgaten er kjempeflinke, ikke er de grisedyre heller. Han som driver salongen er flinkest, husker ikke helt hva han heter, Kjell kanskje? Uansett, i sånne tilfeller er det best med proff hjelp, det ER ufattelig kjipt å vente på at håret skal gro...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå