AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #1 Skrevet 4. september 2013 Jeg har tidligere slitt med depresjon, men vært relativt bra i noen år nå. Psyken har igjen fått en knekk, og jeg merker at jeg sliter. Mannen er egentlig veldig forståelsesfull, men tror han er redd for at jeg skal bli dårlig igjen, og formidler at jeg bare skal ta meg sammen. Den taktikken har jeg prøvd, og det gjør meg bare sliten over tid. Jeg går hos psykolog igjen nå, vil rette opp ting før jeg blir ordentlig dårlig, men det er vanskelig uten støtte og forståelse. Jeg vet at han reagerer som han gjør ut av bekymring, men det blir vanskelig. Jeg må hele tiden skjule hvordan jeg egentlig har det, får ikke pratet med han om det. Jeg trenger min største støttespiller nå, men hvordan skal jeg få han til å skjønne det? Vanskelig situasjon for oss begge. Anonymous poster hash: ff2ac...d9b 1
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2013 #2 Skrevet 4. september 2013 Jeg har tidligere slitt med depresjon, men vært relativt bra i noen år nå. Psyken har igjen fått en knekk, og jeg merker at jeg sliter. Mannen er egentlig veldig forståelsesfull, men tror han er redd for at jeg skal bli dårlig igjen, og formidler at jeg bare skal ta meg sammen. Den taktikken har jeg prøvd, og det gjør meg bare sliten over tid. Jeg går hos psykolog igjen nå, vil rette opp ting før jeg blir ordentlig dårlig, men det er vanskelig uten støtte og forståelse. Jeg vet at han reagerer som han gjør ut av bekymring, men det blir vanskelig. Jeg må hele tiden skjule hvordan jeg egentlig har det, får ikke pratet med han om det. Jeg trenger min største støttespiller nå, men hvordan skal jeg få han til å skjønne det? Vanskelig situasjon for oss begge.Anonymous poster hash: ff2ac...d9b Kan du spørre behandleren din om h*n kunne hatt et møte med dere begge, der behandler formidler til mannen din om hvordan du har det, hvilken hjelp du får, hva annet som kan hjelpe deg og hva mannen din kan gjøre for å hjelpe deg?
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #3 Skrevet 4. september 2013 Det er han som må forandre sin innstilling, ikke deg. Det å ikke møte forståelse og bli bedt om å ta seg sammen, vil jo forverre plagene. Høres ut som en lite forståelsesfull mann. Du må jo prøve å forklare han det og ha psykologen i ryggen. Anonymous poster hash: f2369...3ee
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #4 Skrevet 4. september 2013 Kan du spørre behandleren din om h*n kunne hatt et møte med dere begge, der behandler formidler til mannen din om hvordan du har det, hvilken hjelp du får, hva annet som kan hjelpe deg og hva mannen din kan gjøre for å hjelpe deg? Dette høres for meg ut som den beste løsningen, forutsatt at du og psykologen på forhånd avtaler hva h*n får lov til å fortelle mannen din og ikke (er jo ikke sikkert du vil han skal vite absolutt alt). Kanskje trenger også mannen din å snakke med noen om sin egen situasjon? Det er forståelig at han er redd for at du skal gå helt i kjelleren (igjen) - det er slitsomt å være psykisk nedbrutt, men det er ikke noe mindre slitsomt å være partneren til en som er psykisk nedbrutt; og være den som alltid skal være sterk, forståelsesfull, limet i forholdet, bautaen som alltid er der osv. Mannen din føler kanskje at han aldri selv får noe rom til å ha dårlige dager, fordi han må være på topp for din skyld? Det er ikke bebreidende ment, selv om det kanskje høres sånn ut. Men tro meg, det er utrolig slitsomt å måtte være den sterke i forholdet hele tiden. Anonymous poster hash: 7c1ae...672
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #5 Skrevet 5. september 2013 Er dette en ny eller gammel kjæreste? Anonymous poster hash: 6ea51...35d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå