Gå til innhold

Liten plass på rommet, men trenger noe til å oppbevare ting og tang i/på etc.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må skaffe meg noe som er praktisk og bruker lite plass til ting og tang, slik som sminke, hårting, og diverse annet.

Men problemet er....

Jeg har et lite rom og har vel brukt den meste av plassen her. Jeg har 1.20 seng, en kommode, et skap, speil, et bilde. Jeg har også et vindu som går over halve, langsiden av rommet. Det gjør jo at det ikke er så mye veggplass.

Jeg vil helst ikke kvitte meg med noen av tingene jeg har. Blandt annet trenger jeg 1.20 sengen pga. overnatting fra kjæresten. Kommoden er også full, men jeg kan prøve å få kvittet med med ting om det er noe. Oppå kommoden er det også ganske fult, da jeg allerede har et par esker med diverse og pyntefat (vil jo ikke at det skal se rotete ut med masse greier).

Klesskapet er også stappfult, og der blir jo for det meste klær/sko oppbevart.

Under sengen har jeg bokser med diverse greier som jeg ikke bruker så ofte.

Så det vil si at jeg har lite gulv- og veggplass.

Høres håpløst ut :fnise: Men har dere noen ideer? Er forresten kun rommet jeg kan ha mine eiendeler på.

Anonymous poster hash: 0f1a5...c30
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med hyller over sengen med store pynte-esker på? De er dekorative og rommer mye :)

Anonymous poster hash: 75bef...1d1
Skrevet

Du kan sette opp skap over senga ala kjøkkenskap eller en bred hylle. Kjøp noen fine esker på Ikea eller andre steder.

Anonymous poster hash: 554ee...7da

Skrevet

Store, fine "pynteesker" på toppen av klesskapet (vintersko, sengetøy osv).

Smale IKEA-hyller ala Billy tar ikke så mye plass, men er høye (hvis du har plass til en). Esker i en sånn hylle gjør at du kan ha veldig mye i den, uten at det blir rotete.

Kan og være lurt med flere litt mindre esker, så finner du lettere frem enn med få svære..

Skrevet

Da må baksiden av døren tas i bruk!

Siden du nevner sminke, hårting og diverse så kan jeg foreslå å ha en opphengbar (reise-)toalettmappe hengende på baksiden av døren. Praktisk og rommer mye. Mange fine varianter å få tak i også.

Skrevet

Tusen takk for tips dere! :)

Men dessverre kom jeg på flere ulemper....Oppå skapet har jeg allerede vesker/annet som ikke kan oppbevares andre steder. Bak døren er det dessverre for liten plass (5cm til vgg), men det var jo et ganske bra tips!

Jeg har en hylle over sengen, men den er det jo mulig å endre eller ta vekk noe for å få plass til esker.

Jeg kan også se etter en smal hylle!

Men hvor kan jeg få tak i fine esker? De må helst ikke være så dyr, og de må ikke bule ut i sidene med en gang. Helst de som er litt stivere :)

Anonymous poster hash: 0f1a5...c30
Skrevet

Monter noen billige kjøkkenskap (f.eks. Ikea) over sengen. Da får du oppbevaring inne i skalpene og toppen brukes som hylle.

Skrevet

Hva med en krok på veggen og så en slik?

Evt en en cd-hylle?

Anonymous poster hash: 72042...bc7
Skrevet (endret)

jeg har litt av det samme problemet. jeg har en kommode og en skrivepult som er fulle med ting og tang... men jeg har akkurat kjøpt meg denne bokhyllen fra IKEA:

expedit-hylle__72881_PE189132_S4.jpg

og et par slike kurver (finnes mange forskjellige kurver/esker som passer inn i den bokhyllen):

knipsa-kurv__65407_PE176604_S4.jpg

også har jeg den her hengende innenfor døra på klesskapet:

lidan-droppbevaring__0091248_PE226605_S4

veldig fin til oppbevaring av småting som sminke, kremer, hårting osv. :)

Endret av maurice

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...