Gå til innhold

2000 kroner i forskjell på kontoen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sjekket kontoen min i går og i dag, og i dag viser den 2000 kroner mer. Jeg syntes nemlig summen på kontoen var litt lavere enn den skulle ha vært i går, men jeg har ikke kjøpt noe eller fått en refusjon på noe de seneste dagene, derfor er dette et lite mysterium for meg.

Er det vanlig at det kan forekomme feil i nettbanken?

Anonymous poster hash: 2902b...c8c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ser du da på siste transaksjoner... Mange selskaper, som f.eks taxi og handelsinstitusjoner kan trekke mange dager etter faktisk transaksjon.

Skrevet

Ta kontakt med banken og forhør deg om de kan bistå med litt informasjon.

Skrevet

Jeg syns også dette skjer hele tiden på min konto. Plutselig er det mindre, så mer. Og jeg har rimelig god koll på hva jeg har på konto til enhver tid. Fant etter hvert ut at dette skjedde når jeg reiste til Sverige å handlet, da kunne beløp bli trukket, satt tilbake, og trukket igjen dagen etter osv. Og beløpet endret seg litt etter kursen. Syns det er merkelig at de kan gjøre dette, men sikkert noe med bankregler e.l som jeg ikke har satt meg så mye inn i. Men for min del skjer det hver gang jeg handler med kort i Sverige.

Anonymous poster hash: 459ca...ce9
  • Liker 1
Skrevet

det der skjedde til meg etter jeg hadde kjøpt noen flybilletter :P hadde litt over 6000 kr på kontoen, akkurat nok til flybillettene så jeg visste at jeg ikke hadde penger på kontoen som jeg kunne bruke etter det. de ble også trekt, men dagen etter igjen så var de plutselig på konton igjen :P

Anonymous poster hash: 6a5dc...408
Skrevet

Med Ya-Bank sin app til android ser man hvilke beløp som er reservert.

Anonymous poster hash: d8f37...a96
Skrevet

Er bare å sjekke nettbanken det. Hvis man bruker kort på en offline-terminal f.eks (buss,taxi,restaurant) så vises ikke beløpet som er trekt før opptil en uke etterpå. Samme hvis man har vært i utlandet eller kjøpt noe på et fly (de bruker også offline-terminaler).

Anonymous poster hash: 1a25f...c44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...