Gå til innhold

vokser brystene mer i 2.svangerskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid for 2 gang (egentlig 3, men mistet sist i uke 11).

I første graviditet hadde jeg ikke antydning til ømme pupper, og det var så vidt de vokste en cup fra 30 uke til 40 uke. Heller ikke i det andre som gikk dårlig.

Denne gangen har jeg derimot hatt tunghetsfølelse og veldig ømme bryster hele tiden, og allerede nå i uke 11+5 er de enorme!! Her snakker vi opp 2-3 cup størrelser. Er helt overrasket.

Dere som har født før. Er dette normalt?? Vokser brystene mer i andre svangerskap enn i første? Man har jo gjerne litt mindre pupper etter ammingen av førstemann, men dette er helt vilt!!! :daane:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel individuelt. Jeg hadde kun ømme bryst og sånt i første svangerskap.

Skrevet

Det er sikkert individuelt ja. Første svangerskap hadde jeg helt vilt ømme bryster. Å få en klem var helt jævlig. De vokste fra C til G/H. Gikk så ned til C/D i mellom svangerskapene. Denne gangen var jeg nesten ikke øm en eneste gang men de vokste omtrent like mye. Til tross for ganske mye lavere vektøkning denne gangen.

Skrevet

Det blir jo spennende å se om det er forskjellig kjønn denne gangen da. Noen mener det påvirker (gjorde ikke det hos meg da..) ;)

Skrevet

Det blir jo spennende å se om det er forskjellig kjønn denne gangen da. Noen mener det påvirker (gjorde ikke det hos meg da..) ;)

Ja er litt spent på det. Dette svangerskapet har vært helt ulikt det forrige. Vært kvalm som bare det.

Skrevet

Da er det kanskje en liten jente på vei? :)

Anonymous poster hash: 36318...e39
Skrevet

Mine har vokst mye mer denne gangen enn forrige iallefall. Og de begynte å vokse tidlig (godt før uke 10 )

Skrevet

Med førstemann var det liten puppevekst. Med andremann var det nesten som ein eksplosjon. Trur det var verst rundt overgangen frå 1. til 2. trimester. Begge to er gutar. Før førstemann hadde eg 3 MA/SA i veke 9, 6 og 10. Då var det også dårlig med vekst. Så hos meg kom det i 5. svangerskap (2. fullgåtte). :)

Skrevet

Jeg har også opplevd dette, og er helt overrasket. Forrige gang var jeg ikke øm og de vokste lite. Denne gangen er jeg ikke veldig øm, men litt, og de har vokst mye mer. Noen mener jo at bryster som vokser er et tegn på jente da...

Skrevet

Mine har vokst enormt i begge svangerskapene. Har økt med 3 cuper med begge to i løpet av graviditeten. Har en av hvert kjønn så akkurat det har ikke hatt sammenheng for meg.

Anonymous poster hash: 65c21...4f4

Skrevet

Mine har ikke vokst i det hele tatt nå andre gang, og jeg har også vært mindre kvalm. Derfor er det heeelt sikkert gutt;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...