Gå til innhold

Skal du ha på bunad på 17-mai i år?  

1. 1. Skal du ha på bunad på 17-mai i år?

• Ja
      22
    • Nei
      6
    • Vet ikke
      2

Fremhevede innlegg

Gjest *-*Pinky*-*
Skrevet

Til man er 25? Hvor kom den fra? Det har jeg nemlig aldri hørt om... Ugift er ugift, er det jeg har ugifte gamle mennesker på 70 går med rød i Ålesund i alle fall.

Det har jeg lest en eller annen plass der det sto om bunadsskikker.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

For jeg har grønne strømpebukser!

Skikkelig heslige mosegrønne... men de hører jo til bunaden så det kunne ikke falt meg inn å bruke noe annet! (Rød Trønderbunad.)

Gjest Madley
Skrevet

Hvit tykkstrømpebukse. ca 70 den eller noe sånt.

Underskjørt som egentlig er mamma sitt og sydd til bunad da. Så stakken ikke klør og ikke smyger seg rundt bena.

Skrevet

Jeg måtte svare nei fordi jeg ikke er i Norge på 17. mai i år. Ellers ville jeg brukt bunaden min, med enten svart strømpebukse under eller knestrømper hvis det er varmt.

Gjest Malama
Skrevet

Det har jeg lest en eller annen plass der det sto om bunadsskikker.

Ja, det er mulig det altså. Jeg har bare aldri hørt om det. Kommer uansett ikke til å bytte til sort før jeg er gift. Det er den skikken jeg er vant til i alle fall. Så det blir rødt noen år til på meg. Men det kan være ulike skikker som verserer.

Skrevet

Skal bruke mørk strømpebukse eller mørke stay-ups og muligens kjøpe meg et underskjørt. Bunaden klør ganske bra om det blir varmt....ugh

Gjest Seleena
Skrevet
Eg brukar knestrømper og underskjørt.

Eg og :)

• 3 uker senere...
Skrevet

tja...da ble det knestrømper på meg også & underskjørt. lånte sko av mormor, da jeg ikke har fått kjøpt mine egne ennå (nyinnkjøpt bunad), og hadde derfor sorte sokker under strømpene igjen (bittelitt for store sko) :)

Håper alle har hatt en strålende 17-mai feiring!! :tommelsmil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...