Gå til innhold

Skal du ha på bunad på 17-mai i år?  

1. 1. Skal du ha på bunad på 17-mai i år?

• Ja
      22
    • Nei
      6
    • Vet ikke
      2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva bruker dere under bunaden?! Nå snakker jeg ikke om truser, som jeg fant en tråd om :ler: Men om strømpebukser/strømper/stay-ups osv. Hva bruker dere?! Hva med underskjørt/kjole?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Eg brukar knestrømper og underskjørt.

Skrevet

Kun strømpebukse slik at den ikke skal klø slik, selv om den er foret *ler*

Hvis det er kaldt har jeg en ulltrøye under skjorten, for jeg har ikke Cape til den.

Skrevet

Mørkeblå knestrømper. (mørkeblå fordi det er det som hører til bunaden)

Skrevet

Bruker hvit, tykk strømbebukse og underskjørt som hører med til bunaden.

Skrevet

tynn strømpebukse og underkjørt...

Det minner meg på at jeg må vaske skjorta.. MAMMA!!

Gjest *-*Pinky*-*
Skrevet

Rød strømpebukse(har ørskog/märtha bunad, å den skal man ha rød strømpebukse/strømper under til man er 25 eller gift)

underskjørt

Gjest Cuddly
Skrevet

Tynn strømpebukse i rett farge, underskjørtet som hører til drakten og ulltrøye under sjorta hvis det er kaldt.

Gjest Malama
Skrevet
Rød strømpebukse(har ørskog/märtha bunad, å den skal man ha rød strømpebukse/strømper under til man er 25 eller gift)

underskjørt

Til man er 25? Hvor kom den fra? Det har jeg nemlig aldri hørt om... Ugift er ugift, er det jeg har ugifte gamle mennesker på 70 går med rød i Ålesund i alle fall.

Jeg blir 25 til sommeren, men jge beholder mine røde strømper og mitt rød-broderte ungpikeskaut til jeg er gift, da blir det sort. Men, da er jeg nok over 25, da jeg ikke har gifteplaner helt enda.

Uansett, for å svare: Jeg skal ha bunad 17. mai. Under den har jeg rød strømpebukse. Er det kaldt har jeg en kort tights fra 90-tallet (ufattelig stygg, men brukes KUN til dette) også. I tillegg har jeg røde sokker da, så hvorfor jeg har den røde strømpebuksa er nesten litt rart, for man ser aldri den, egentlig...

Underskjørt har jeg dessverre ikke, mamma snakker stadig om å sy et...

Heldigvis har jeg cape, og den er foret med vindtett stoff (det skal den egentlig ikke være, men det er ikke synlig sånn når jeg bruker den da, og litt fornuftig på vestlandet, det er mang en KALD 17. mai...)

Skrevet

Til min bunad hører det med en understakk. Under der igjen bruker jeg knestrømper. Selve stakken er jo i ull, så strømpebukser blir alt for varmt.

Skrevet

Bruker rød strømpebukse som hører til bunaden.

Og underskjørt som mamma har sydd :D

Gjest Dolphina
Skrevet

Bruker svart tynn strømpebukse og underskjørt. Stikker sånn den bunaden!

Skrevet

Hudfarga eller svarte knestrømper.

Føler ikke for å bruke røde.

(men om jeg kommer oppi bunaden gjenstår å se...)

Skrevet

Blå tynn strømpebukse og underskjørt.

Skrevet

Hadde jeg kommet inn i Ørskog-bunaden min så hadde jeg kunnet bruke svarte strømper ettersom jeg er gift. Og det hadde vært supert.

For de røde tynne knestrømpene er det litt vel selvlysende farge på.

Men jeg bruke å ha en ganske mørk brun strømpebukse under, for å få fargen mer bunad-lik. Også har jeg hjemmesydd underskjørt, og en nydelig spesiell skjorte som tanten min sydde til meg.

Men bunaden min er for liten. Og jeg greier ikke å bestemme meg for om jeg skal få den sydd ut eller om jeg skal skaffe meg et annet festantrekk

:veldigsur:

Gjest Nuske77
Skrevet

Bruker en rød tykk strømpebukse, og underskjørt. Det som hører til bunaden. Strømpene som brukes er enten hvite eller røde, men synes det er finest med røde ettersom det er mye rødt ellers på selve bunaden.

Gjest Nuske77
Skrevet

har forresten den "vanlige" vestfold bunaden, med rød vest og rødt fòr inni capen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...